[Thunderbird] Lettertype uitgaande e-mail.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.838 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is dat het lettertype Verdana van met Thunderbird verstuurde mailtjes in Outlook weergegeven wordt als Times New Roman. Het gaat hier om de body van de e-mail. Als ik mijn bericht typ dan wordt alles wel in Verdana getypt. Mijn handtekening (html) bevat ook Verdana maar wordt wel goed weergegeven in Outlook.

Ik heb al vanalles geprobeerd in o.a. 'Extra > Opties > Weergave > Lettertype'. En daar alles op Verdana zetten (Alhoewel ik meen dat dat deze opties alleen voor Thunderbird gelden).Daarnaast heb ik ingesteld dat Thunderbird alles als HTML moet versturen.Outlook staat goed ingesteld want mailtjes van andere Outlook clients worden wel in Verdana weergegeven.

Ondanks deze pogingen krijg ik in Outlook toch Times te zien. Is er iemand die voor dit probleem de oplossing weet?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Bugje in Thunderbird?

Welk lettertype wordt weergegeven als je dezelfde mail stuurt naar een Thunderbird-client of Hotmail-account?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat staat er in de HTML code van de email? Daar wordt namelijk het font in gezet. Dit kun je zelf bekijken door een cc naar jezelf te sturen en die mail dan in text-only te lezen.

Hoe staat Outlook trouwens ingesteld? Plain text (ik neem aan van niet), Rich text of HTML?

[ Voor 21% gewijzigd door Maasluip op 26-04-2006 14:57 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de oplossing gevonden (die eigenlijk wel voor zich spreekt :X)

Extra > Opties > Opstellen > HTML-opties > en daar Verdana aanvinken.

Nu nog uitvinden hoe ik zelf de font-size in pixels aan kan geven. Nu neemt hij namelijk automatisch 'medium - large etc.' Het vervelende is namelijk dat wanneer ik medium aangeven ik <font face="Verdana"> in de HTML krijg. Deze wil ik zelf kunnen aanpassen in pixel. Alleen dit kan ik op dit moment nog niet vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 28-08 21:01
Is Thunderbird zo beperkt in opties dan?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Yohan schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:38:
Is Thunderbird zo beperkt in opties dan?
Mwah, zou nog best wat aan geschaafd kunnen worden.

Het is dat ik het risico met kwijtraken van mail niet aandurf, maar anders was ik waarschijnlijk wel naar MS Outlook overgestapt.
Thunderbird is niet zo tweakbaar als je zou verwachten naar aanleiding van Firefox.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, mijn grootste tegen is dat je in Thunderbird te weinig vrijheid hebt in het stijlen van een uitgaande email. Zeker als je uniformiteit van email opmaak wilt hebben binnen een bedrijf.
Pagina: 1