Toon posts:

processor kapot of bios upgrade?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net in een oude pc de processor proberen te vervangen maar hij wil niet starten met de nieuwe processor

ik heb een P3 800mhz vervangen door een P3 1000mhz
ik heb de 800 terug gezet en de pc starte weer,
ik de bios kon ik max 800mhz kiezen of manual
moet ik een bios upgrade uitvoeren of is die 1000mhz gewoon kapot

alvast bedankt

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:09

DarkSide

theres no place like ::1

Wat doet hij als je hem op manual zet? En als de BIOS tot max 800 gaat zal hij denk ik niet werken met een 1 Ghz. Dan resteerd de vraag nog welk mobo? Want dan kan je even kijken op de site van de fabrikant wat een nieuwe bios allemaal doet, en of hij dan wel 1 ghz ondersteund.

Dit kan je denk ik zelf wel doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Probeer eens een BIOS-upgrade en daarna de processor er in te steken? Probeer de processor eens in een ander systeem als het mogelijk is? Staat er in het mobo boekje niets over wat de maximale CPU is die het moederbord aankan?

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 17:45
Ik denk dat je moederbord niet meer dan 800 MHz aankan, en dat die 1000 MHz dus niet ondersteund wordt. Je kan kijken of een biosupgrade werkt, maar ik zal er niet teveel van verwachten.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En de glazen bol zegt.... helemaal niets :o

Aangezien er twee versies P3-800, twee versies P3-1000 (beide in 100MHz en 133MHz FSB uitvoeringen) en letterlijk honderden moederborden zijn waar ze op geprikt zouden kunnen worden, kan dit werkelijk van alles zijn. Bovendien lees ik nergens dat je de P3-1000 elders getest hebt. Misschien is de CPU dood :z

Kortom, begin eens bij het begin, namelijk met wat degelijke eigen onderzoek, zoals in de GoT Huisregels aangeraden staat. Daar staat ook in waarom als je toch een topic opent, het belangrijk is dat je volledig bent...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.