Toon posts:

[WinXP Pro] Alcatel Speedtouch 510 Statisch IP/DHCP combo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag dames en heren Tweakers,

Ik heb een probleempje:
Binnenkort moet ik vanuit een leverancier in kunnen bellen op mijn eigen pc.

Het netwerk ziet er hier als volgt uit:
ISP Planet met vast IP (84.xx.xx.xxx) => Thomson Alcatel Speedtoch 510 (fungeert als modem en als router) => 4 clients met DHCP-verdeelde IP's

Nou wil ik eigenlijk dat drie van deze pc's gewoon DHCP-toewijzing houden. Echter, mijn eigen pc zal vast een vast/static IP adres moeten hebben zodat ik via VPN/RDP in kan bellen vanaf de pc van mijn leverancier.

Ik moet dus weten hoe ik dat modem zo in kan stellen dat hij 3 DHCP's aanhoudt en 1 Static IP adres gebruikt.

Ik kan mijn modem benaderen via 84.xx.xx.xxx en 10.10.10.138 (modem adres). Dan kom je in zo'n mooi menuutje.

Of zijn er makkelijkere/andere manieren om het gewenste te bereiken?

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

In mijn Thomson modem/router kan ik bij dhcp aangeven op het mac adres dat ie het ip onbeperkt leased. Standaard staat hier een tijd waarop de lease verloopt waar je dus "infinitive" kunt aangeven. vervolgens moet je poort 3389 forwarden naar het ip van de computer. Zie Portforward.com voor verdere instructies

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Je zou bijvoorbeeld de pc waarop je moet inloggen
een vast ipadres aan kunnen maken,
met het ipadres : 10.0.0.139 (moet eigenlijk buiten de DHCP Range zijn)
de SubNetmask: 255.255.255.0 (standaard)
de standaard gateway : 10.0.0.138
en de voorkeursDNS server is 10.0.0.138

de poort voor VPN is 1723 TCP
de poort voor RDP is 3389 TCP (zoals eerder bekend ;) )

Is de pc waarop je wilt inloggen een server of heb je er een andere Windows versie op staan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:29:
Je zou bijvoorbeeld de pc waarop je moet inloggen
een vast ipadres aan kunnen maken,
met het ipadres : 10.0.0.139 (moet eigenlijk buiten de DHCP Range zijn)
de SubNetmask: 255.255.255.0 (standaard)
de standaard gateway : 10.0.0.138
en de voorkeursDNS server is 10.0.0.138

de poort voor VPN is 1723 TCP
de poort voor RDP is 3389 TCP (zoals eerder bekend ;) )

Is de pc waarop je wilt inloggen een server of heb je er een andere Windows versie op staan?
Ik wil inloggen op mijn eigen pc vanaf de pc van de externe automatiseerder.
Mijn eigen pc heeft WinXP Prof en die van hen ook. Dus geen problemen om voor RDP-server te spelen denk ik.

Dat van die 'infinite' license is inmiddels gelukt. Het doorsturen van poorten is me nog niet gelukt. Met mijn eigen modem thuis is dat heel gemakkelijk, maar dit is een beetje koffiedik kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik kom er nog steeds niet uit.

Wat ik heb gedaan:
Mijn LAN-verbinding op static IP gezet...
(IP 10.0.0.139 en subnetm.,dns en gateway overgenomen van ipconfig /all) en ik heb de lease op Infinite gekregen.

Daarna de router instellen en daar gaat het fout geloof ik.
Bij NAPT heb ik 2 regels aangemaakt: met poort 3349 en poort 1723 (biede TCP)

Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/4760/nieuweafbeelding12ug.th.png

- Ik heb toegestaan dat binnenkomende verbindingen (met een specifieke user) worden geaccepteerd.

Wat ben ik nou vergeten of doe ik niet goed?
Mijn internetverbinding doet het nog steeds prima, dus dat is gunstig.

Van die help van Portforward.com werd ik ook niet echt wijs.
Het modem ondersteunt in ieder geval VPN Passthrough, mocht dat interessant zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 10:09 ]