Toon posts:

isa server 2004 - 1 client uitsluiten en toch anonymous acc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb om in mijn logbestanden op de isa server 2004 de gebuikersnamen weer te geven in plaats van steeds anonymous, het vinkje "Require all users to authenticate" aan gezet. Zonder dat zie ik geen enkele gebruikersnaam terug en is alles anoniem.

Op 1 van de pc's heb ik een applicatie draaien die alleen anonymous verbinding maakt met een server en via poort 80 informatie wil binnenhalen. Die werkt nu niet meer vanwege het vinkje hierboven. Ik heb me helemaal gek gezocht, maar kan hem niet uitsluiten, of ik kan het nergens vinden. Iemand dit probleem wel 's gehad en/of een oplossing/work-around?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-03 19:31
Als de applicatie zelf niet kan authenticeren (zoals bijv. internet explorer dit wel kan), dan kun je de isa firewall client installeren op de pc. deze vangt de authenticatie dan voor je af.
de firewall client staat standaard geshared op de isa server.

Je kunt ook binnen isa een aparte firewall rule instellen, zodat dit type verkeer wel anoniem mag vanaf dat ip adres.

tip: lees je eens in op www.isaserver.org

[ Voor 29% gewijzigd door paulhekje op 30-04-2006 22:15 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:59

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..