Stof in dvi aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fragfreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-06 23:54
Hallo,

een tijdje geleden heb ik een nieuwe pc gekocht. Alles werkt perfect alleen is er een klein nadeel. Een keer in de 3 a 4 weken krijg ik slecht beeld op mijn monitor. De eerste keer raakte ik in paniek, maar na wat stof blazen was het over. Er bleek stof te zitten in de DVI-aansluiting aan de achterkant van mijn videokaart. Het probleem kwam helaas een aantal weken later weer voor en nu vandaag weer. Ik heb al geprobeerd de kabel in de andere DVI-uitgang te stoppen en de schroeven echt goed aan te draaien. Maar ik blijf het probleem eens in de 3 a 4 weken houden. Het is redelijk makkelijk op te lossen door even het stof weg te blazen, maar het hoort natuurlijk niet.
Daarom is mijn vraag aan jullie of jullie ook wel eens dergelijke ervaringen hebben gehad. En of jullie misschien een goede permanente oplossing weten voor het probleem. Alvast bedankt voor de moeite.

Voor de volledigheid nog even de (belangrijkste) systeemspecs:
Asus a8n SLI Premium
AMD X2 3800+
EVGA geforce 7800GT CO
Samsung 730BF 17" TFT monitor

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:12
Heb je je pc goed geaard? Dit lijkt mij vooral te komen doordat de DVI aansluiting statisch wordt en daardoor meer stof aantrekt; heb je 'n probleem ook met andere aansluitingen? (Jackplugs e.d.)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:44

Outerspace

Admin General Chat
De vraag natuurlijk is, waar komt al dat stof vandaan ;)
Je kan natuurlijk het stukje afschermen met een soort kapje erover heen plaatsen (of bedekken met iets anders)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Als je het stof er uit blaast en dan goed aanvijst, dan kan er toch geen stof inkomen ??

Verwijderd

Is vreemd idd stof in je connector.
Heb je mss overdruk in je kast door een casefan in maar geen casefan uit?
Met alleen een casefan in, zal de lucht door alle kieren en gaatjes uit je kast gaan en mss wel je connector in.

• fragfreak
Yorixz schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:45:
Heb je je pc goed geaard? Dit lijkt mij vooral te komen doordat de DVI aansluiting statisch wordt en daardoor meer stof aantrekt; heb je 'n probleem ook met andere aansluitingen? (Jackplugs e.d.)
Zou kunnen dat dat de oorzaak is. Weet alleen erg weinig van stroom en dergelijke af. Hoe weet ik of het goed geaard is en als dit niet het geval is, hoe kan ik het dan aarden waardoor het probleem zich misschien niet meer voordoet.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:12
Zover ik weet heb je weinige andere keuzes dan het aarden van je voeding dmv het gebruiken van een geaard stopcontact, wellicht zou 'n draadje van je kast naar de aarding van je stopcontact nog iets uithalen als je voeding geen contact maakt met je case.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 07:22
je kan kijken of alles goed geaard is door de spanning tussen de aarding (de CV of de aardpen van je stekker) en je computerkast te meten , dit moet 0 volt zijn, is dit niet zo , dan is je pc niet geaard

verder kan het stof komen door statische elektriciteit, maar als dit niet zo is , heb je ook (veel) stof in de rest van je pc ?

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Je PC aarden kan alleen door hem op een geaard stopkontakt aan te sluiten !
Dus NIET! via een extra koperdraadje trekken naar de verwarming of iets dergelijks......

• fragfreak
Als case heb ik de Antec performance tx1050B. Hier zit standaard een 120mm outtake fan in. Verder heb ik er 2 80mm intake fans bij, welke op de allerlaagste snelheid draaien en dus niet veel lucht de kast inblazen. Ik denk dus niet dat er een grote overdruk in de kast is.
Verder is er in de gehele kast niet echt veel stof te vinden. Natuurlijk wel wat, maar dit is gewoon normaal.
Maar het moet toch eigenlijk niet kunnen dat er stof in de dvi-aansluiting bij de videokaart kan komen. Ik heb de schroeven echt op z'n strakst aangedraaid maar het helpt niets.

Verwijderd

Heb je mss luchtwervelingen achter je kast van de uit take fan?
Als je uittake fan direkt achter je kast op een muur o.i.d. blaast is het mogelijk dat er een werveling ontstaat die circuleerd over je connector (long shot).

Plak eens een dun stukje tape over de female connecter (je DVI op je videokaart) zodat met aansluiten een betere afdichting onstaat.

• fragfreak
Bedankt voor de tips mensen, ik zal het eens proberen. Hopelijk heb ik er niet over een aantal weken weer last. Ik zal hier wel even posten of het geholpen heeft of niet.

Verwijderd

Waarschijnlijk (weet het haast wel zeker!) blaast je videokaart koeler stof in je DVI Connector...
Waarschijnlijk heb je veel stof in die kamer met vloerbedeking ofzo.
Ik denk dat je het probleem simpel op kan lossen door de DVI connector aan de binnenkant helemaal af te plakken, zodat er geen stof meer in kan vliegen..

Is het trouwens een Stock koeler????

Suc6

• fragfreak
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:58:
Waarschijnlijk (weet het haast wel zeker!) blaast je videokaart koeler stof in je DVI Connector...
Waarschijnlijk heb je veel stof in die kamer met vloerbedeking ofzo.
Ik denk dat je het probleem simpel op kan lossen door de DVI connector aan de binnenkant helemaal af te plakken, zodat er geen stof meer in kan vliegen..

Is het trouwens een Stock koeler????

Suc6
Zit inderdaad een stock koeler op. En je hebt zeker gelijk dat er stof op de grond ligt, want heb vloerbedekking en de kast staat op de grond. Bedoel je dat ik de DVI connecter op de videokaart moet afplakken en dan aan de kant waar de koeler op blaast? In ieder geval bedankt voor de tip.
Pagina: 1