Toon posts:

[c#] Messages posten in messagequeue Applicatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een applicatie aan het ontwikkelen waar mee ik via een menu op een Lcd een programma moet aanspreken. Nu heb ik het menu klaar maar vervolgens moet er bij het opstarten van de applicatie worden gekeken of de applicatie al draait. Als de applicatie al draait moet hiervan de handle worden gepakt zodat met sendMessage en het menu op de Lcd de applicatie kan worden aangesproken.
Maar als de applicatie nog niet draait moet deze eerst worden opgestart. Dit doe ik met Process.Start(). Nadat de applicatie is opgestart pak ik de handle van de applicatie. Maar als ik dan vervolgens een message naar de applicatie stuur doet deze niks.

Verwijderd

Euuh, misschien is het handig als je ook even wat code post?

Aan 'hij doet niets' hebben we niet zoveel he :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
Hoi _PB_
Misschien is het handig om even de Quickstart door te nemen, want met deze topic-start is het toch gewoon gissen...

De Quickstart vind je hier

[ Voor 31% gewijzigd door whoami op 26-04-2006 13:13 ]

https://fgheysels.github.io/

• joopst
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Je kan ervoor zorgen dat slechts 1 instantie van je applicatie actief is waarvan je de handle kan pakken met behulp van het singleton pattern.
Lees hier meer over het singleton pattern.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ik denk niet dat singleton haalbaar is met meerdere processen ;)

naar welke handle stuur je iets ? je kan enkel messages sturen naar window-handles of threads met een message pump. Bovendien dacht ik dat je hiervoor ook unsafe moest werken.

zoals hierboven gezegd: post eens wat relevant code (of dummy-code waarin je je werkwijze aangeeft)

ASSUME makes an ASS out of U and ME