Toon posts:

asrock dualsata 2 usb problems

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo

had per ongeluk dit topic in het verkeerde deel van het forum gezet dus hier maar even opnieuw aangemaakt mijn excuus hiervoor

ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben aangezien ik niks verder hierover heb kunnen vinden op GOT.

hier onder eerst mijn systeemkenmerken.

AMD athlon 64 3200+ venice
asrock 939 dualsata 2 moederbord
1024 mb DDR400 geheugen ( 2 x 512 dualchannel )
ati radeon x1300 pro pci expres videokaart
SB audigy 2 zs pci geluidskaart
pinnacle dazzle video creator DVC130
mitac mio 168 PDA
1 x western digital 40 gb HD ide
1 x maxtor 80 gb sata
1 x maxtor 120 gb ide
1 x nec dvd-rw 3500

het probleem zit hem in de laatste 2 apparaten
ik zal het even uitleggen:

als ik de mio 168 aansluit wordt hij herkent en zo zo gauw ik tom tom wil instaleren begint hij er ook mee maar kapt er gewoon mee zonder foutmelding en het voortgangbalkje blijft gewoon hangen. ik moet dan het proces afsluiten en de pc opnieuw opstarten om hem weer herkent te krijgen.

zelfde geld voor de pinnacle dazzle als ik deze aansluit wordt hij mooi herkent en ook beeld wordt weergegeven. maar na een minuutje te hebben opgenomen bevriest het beeld en ook deze is dan alleen aan de gang te krijgen door de pc opnieuw op te starten.

Dit gebeurt alleen met usb aparaten die dus veel dataverkeer hebben. Ook mijn muis en toetsenbord zijn usb en mijn kaartlezer ook en die hebben geen enkel probleem. zijn ook maar usb 1.1 en de andere 2 aparaten zijn usb 2

heeft iemand dit probleem ook of ben ik de enigste of heeft iemand een oplossing hiervoor?
ik heb getracht dit te zoek op het forum maar kon er niks over vinden. mocht dit al wel behandeld zijn dan mijn excuus hiervoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 11:28 ]

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Heb je de USB 2.0 drivers van de ASRock site al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja die heb ik al geprobeerd maar het helpt helemaal niks.
deze drivers zijn trouwens ook alleen voor windows 98/me en niet voor 2000/xp

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 14:08 ]

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Heb je je voltage van je usb poorten aan/uit staan? misschien helpt dat? beetje ver gezocht hoor, maar je kunt het proberen. of andere USB opties in de bios wellicht. of een nieuwe bios al geprobeerd?

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

Topicstarter
voltage van usb poorten staan aan en blijven ook aan aangezien de pinnacle dazzle anders geen stroom krijgt een andere bios helpt niet.
alle usb opties al is geprobeert

helpt ook allemaal niet

ik weet niet of het mogelijk is aangezien ik mijn usb poorten in de bios niet kan forceren naar usb 1.1
maar als ik usb 1.1 snelheden kan forceren kan ik in iedergeval kijken of die dan goed werkt.
beeld zal dan wel schokkerig gaan op de dazzle vanwege te weinig bandbreedte dan.

weet iemand of dit in windows te forceren is?

• Ben1985
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Dit klinkt alsof je voeding te zwak is, aangezien je apparatuur meer gaat vreten als je die usb apparaten aansluit en er flink wat data overheen wilt laten gaan. Wat voor merk voeding heb je en hoeveel Watt kan die leveren?

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• Pjoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 16:34

Pjoek

Of niet...

gaat het trouwens om dezelfde usb-poort(en) die niet goed functioneren of heb je meerdere geprobeerd?

(ik neem aan dat je meerdere hebt geprobeerd, maar toch effe tjekke ;) )

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem gehad, dat wanneer ik een usb-apparaat inprik na verloop van tijd het beeld bevriesd. Bij mij was het probleem dat de voeding dit extra apparaat niet aan kon en daardoor ging bezuinigen bij mijn videokaart door het beeld te bevriezen. Een nieuwe voeding heeft het probleem opgelost.

Verwijderd

Wat voor muis heb je? Ik heb een Logitech en heb gemerkt dat de drivers van logitech op dit moederbord de boel laten vastlopen. Mogelijk heeft het er niets mee te maken maar probeer die eens volledig te deïnstalleren. Het verhaal van de voeding vind ik ook plausibel.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een aardig goede voeding er inzitten namelijk een Zalman Voeding 400W ZM400B-APS
kan me niet voorstellen dat het daar aanligt aangezien dit kwalitatief toch goede voedingen zijn.

wat betreft de muis

ik gebruik gewoon de standaard microsoft driver voor de muis aangezien dit ook een microsoft draadloze intellitype muis is en ik gebruik de standaard windows driver.

Tevens heb ik meerdere poorten geprobeerd. heb net trouwens ook even een los usb kaartje geprobeerd van een maat van mij in mijn eigen pc deze heeft een nec chip erop en die stuurt de dazzle gewoon goed aan dus lijkt me stug dat het een voedingsprobleem is dan.

Helaas is deze kaart niet van mij dus die moet weer terug als er geen andere oplossing voor te vinden is moet ik toch maar een usb kaartje aanschaffen

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 11:34 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
Koppel eens alle hd los, op die van windows na.
Maak alle usb los, muis naar ps2.
probeer de pda.

Verwijderd

Topicstarter
niks nothing nada

kapt er gewoon weer mee
ik kom met tomtom kopieren op ongeveer 48% en dan blijft ie steken.
denk dat een losse usb kaart toch echt de enigste optie word.

• Pjoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 16:34

Pjoek

Of niet...

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:45:
niks nothing nada

kapt er gewoon weer mee
ik kom met tomtom kopieren op ongeveer 48% en dan blijft ie steken.
denk dat een losse usb kaart toch echt de enigste optie word.
site van asrock ook niets kunnen vinden btw?

al contact gehad met support afdeling van asrock?

• Ben1985
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Ik denk ook dat je contact moet opnemen met de support afdeling van Asrock. Ik vermoed dat je te maken hebt met een brakke usb chip op je mobo, zal bij Asrock opgelost moeten worden.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik denk idd een moederbord RMA, ik heb geen problemen met Win XP SP2 en hetzelfde moederbord :) Ik kan er gigabytes overheen sleuren.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ga ik maar contact opnemen met asrock hierover. In iedergeval bedankt voor jullie tijd.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met het kopieren van foto's van mijn canon a520.
Fijn om te horen dat een los usb kaartje dit evt zou oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
ja een kaartje lost het wel op maar ja dat is eigelijk niet de bedoeling natuurlijk aangezien er usb 2.0 poorten op het bord zitten.

wat voor apparaten heb je allemaal aan de usb zitten?
Pagina: 1