Toon posts:

[XP] opengl crash?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo :)

ik heb een weekje terug een nieuwe video kaart gekregen (Geforce FX5600) en sindsdien doet opengl het niet meer in windows, zo lijkt het.
als je bv. unreal 2004 opstart krijg je (na een korte laad periode) dat venster van 'niet verzenden, wel verzenden'. ( screen komt nog) ook sauerbraten gaat op dezelfde manier tegen de vlakte.

ik heb al geprobeerd:
-andere drivers, ik heb nu forceware 84.21 geinstalleerd (meest recente)
-oude video kaart terug (geforce 4 mmx 440)
-windows opnieuw geinstalleerd (dat moest toch)

helaas heeft niks van dat alles geholpen.
het is zeker weten geen probleem met de videokaart/hardware want onder linux (dual boot :) ) is alles 100% okee, daar heb ik ook sauerbraten en dat speelt net als eerst, behalve dan dat het er beter uitziet ;)
het gekke is dat directx spellen, zoals The moon project, het zonder problemen doen.

heeft iemand een idee wat voor probleem dit is? bekend probleem?
ik heb de search natuurlijk al gebruikt, maar daar kwam niks uit.

mijn hartelijke dank!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Van welk merk is die kaart?
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, ik hoop niet voor jou dat het hetzelfde is want bij mij was die kaart hardwarematig kapot.
Het gekke was dat ook ik geen probs had onder Linux maar wel onder Windows..

edit: Bij mij was het dus andersom.. ik had btw een Point of View FX 5600
[rml][ XP] PC crashed bij veranderen resolutie en Direct3D[/rml]

[ Voor 23% gewijzigd door DeMoN op 26-04-2006 11:55 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
wat ik zo uit jouw topic begrijp is dat die tweede kaart (GF 2) wel werkt, dat is bij mij dus niet het geval :/ ik heb de problemen dus met beide kaarten, en alleen onder windows
edit:
en pas na dat ik de tweede kaart gebruikt had

en dat zijn:
msi geforce 4 mx 440 (64mb)
asus v9560 geforce fx5600 (128mb)

vanmiddag kan ik het misschien nog even proberen met de uber oude hercules kaart uit mn server.
edit:
heb op beide kaarten geen kapotte condensatoren gespot

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 12:05 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Je zou ook om te kijken of Direct3D echt 100% goed gaat ff die 'dxdiag' kunnen starten en de tests kunnen runnen. Misschien crashed hij daar wel bij en dan weet je dat het een wat globaler probleem is en weet je wat meer zeker dat het echt de OpenGL is die alleen moeilijk doet (als hij niet crashed op die test dan), want het klinkt zo vaag (vond ik met mijn probleem ook :/ ).

Ik vraag me af of je met die rete-oude hercules kaart wel voldoende OpenGL kan testen :+
Maar het gaat er tenslotte ff om om te zien dat Windows geen foutenrapport gaat maken natuurlijk.
Is die kaart misschien PCI? Zou wel mooi zijn om te kijken of je AGP slot misschien niet vaag doet.

Speel anders ook eens met wat BIOS instellingen zoals de AGP Aperture size en / of de Fastwrite.

Heb je btw niet een game op je PC die op de goede oude Quake engine draait? Quake 3, Enemy Territoty, MOHA, etc.. Die zijn imho echt puur OpenGL :)

[ Voor 5% gewijzigd door DeMoN op 26-04-2006 12:13 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
de dxdiag tests heb ik al een aantal keren gedraait, die gaan goed.

crash is misschien niet het goede woord, (niet windows maar de app/game gaat onderuit) maar ik denk dat het een bepaalde opengl functie o.i.d is dat de fout veroorzaakt, het gekke is namelijk dat je unreal editor wel op kunt starten, als je dan op spelen klik gaat het alsnog fout.
bij sauerbraten zie je dat hij bepaalde bestanden inlaad, en dan (ik denk op het moment van renderen o.i.d) op het 'eind' knalt hij hem eruit.
meer software (zoals quake dus :) ) zal ik binnenkort testen, zit nu in de SE week helaas :/

de kaartjes zijn idd AGP, zal eens met de bios instellingen kloten, maar daar heb ik weinig vertrouwen in.. (wat is Aperture size en Fastwrite eigenlijk?)

en ik kan er nog steeds niet over uit dat onder linux er geen vuiltje aan de lucht is.......

Verwijderd

Topicstarter
alle gekheid op een stokje!
ik snap er nu werkelijk niks meer van, ik heb de Quake3 demo gedownload, geinstalleerd en gespeeld. dat ging goed totdat ik aan de 'system' opties van quake ging rommelen. resolutie aanpassen enzo, geen probleem, toen heb ik iets veranderd van 'lightmapping' in 'vertex'.
toen hield ook quake3 ermee op. naja, die optie weer terug gezet en hij crashed nogsteeds :?
(zijn die screens interressant? dan post ik ze)

de AGP Fastwrite en Aperture size heb ik ook nog mee gespeeld, geen merkbaar effect.

en onder linux? geen vuiltje aan de lucht.

of opengl de dader is weet ik ook niet meer zeker, ik heb nog wat oude tuts over opengl gevonden, die deden het allemaal goed. op een na, die had problemen met AVI spul.

iemand enig idee? of een richting waar ik moet zoeken?
ander doen we het radicaal: reinstall en anders weg windows, het enige waar ik het nog voor gebruik zijn die spelletjes
Pagina: 1