Toon posts:

Draadloze muis laat PC crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummers,

Ik heb sinds kort een draadloos setje gekocht van Trust. Het gaat hier om de Trust Laser Deskset DS-4500X. Dit werkt allemaal prima, maar soms crasht mijn pc opeens. Dit kan na 1 dag gebeuren, maar ook bijvoorbeeld na een half uur na het booten. Ik kan dan niks meer doen, behalve de reset knop indrukken. De oplader van de muis zit aangesloten aan de PS2 poort. Ik heb de software die bij het setje zat geinstalleerd.

Als ik een normale muis (Logitech) met gewoon een draad aansluit heb ik geen problemen. Deze sluit ik ook aan op de PS2 poort.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Of weet iemand een oplossing?

Al vast heel erg bedankt.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het lijkt wel alsof je setje een soort van stroomstoring veroorzaakt. Met een multimeter testen gaat heel lastig, dus ik denk dat je er verder niets aan kan doen (of je moet beschikken over een KVM switch, waarbij je daar de set aansluit en dat de switch via de USB naar de computer gaat).

Edit: Test het ook even op een andere computer als je wilt.

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 26-04-2006 11:22 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik ga het eens op een andere pc testen, kijken of dat wel werkt.

Het gekke is, ik laat het draadje van het toetsenbord er gewoon inzitten, maar dan gaat alles prima. Het gaat alleen fout als ik de muis aansluit. Ik laat mijn pc in de nacht altijd aan staan omdat ik wat aan het downloaden ben of iets dergelijks, en elke keer als ik s'ochtends ga kijken is hij vastgelopen. Je kan dan op de Windows klok zien hoe laat het is gebeurd, maar dit is elke keer weer anders. Ik heb geen KVM-switch.

Verwijderd

Probeer eens je Hardwarebronnen in Systeem info (Bureau Accesoires > Systeemwerkset) te bekijken of je misschien conflicten hebt met je Trust setje.