[ASP.NET/CSS] Linkbutton neemt CSS element niet over

Pagina: 1
Acties:

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:10
Ik ben in ASP.NET 2.0 (c#) een pagina aan het opbouwen en op deze pagina's heb ik een aantal Linkbuttons. Bij deze linkbuttons heb ik CssClass aangegeven welke in mijn stylesheet is gedefinieerd.

Het probleem is echter dat de linkbutton sommige dingen niet overneemt, namelijk de 'height'. Nu moet ik die dus PER linkbutton gaan aangeven, wat een beetje slordig is.

Hier een voorbeeld :
HTML:
1
<asp:LinkButton ID="Button_Wet" CssClass="Master_Menu_Item" PostBackUrl="~/Default.aspx" runat="server" Text="Wet" />

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
.Master_Menu_Item
{
    font-size: small;
    color: white;
    width: 115px;
    height: 25px;

padding-left: 5px;
    padding-top: 7px;
    border-top: solid 1px #374F67;
    border-bottom: solid 1px #374F67;

text-decoration: none;
}
De meeste dingen neem hij wel over, zoals de borders en de padding, maar niet de height;

Ook probeer ik de vertical-alignment te zetten naar middle, maar ook dit werkt niet.

[ Voor 12% gewijzigd door sorted.bits op 26-04-2006 11:18 . Reden: typo's ]

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 09:40

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Geen / weinig ervaring met ASP.NET, maar resulteert die LinkButton in een block of een inline element?

Aangenomen dat het een inline element is kun je er natuurlijk geen hoogte aan toekennen. Wil je er een hoogte aan toekennen dan zal je er een block level element van moeten maken dmv css (/ ASP als dat mogelijk is).

Verder weet ik niet wat je probeert te bereiken met die vertical-align; deze css property geldt dan juist alleen weer voor inline elementen en zegt iets over de vertical alignment binnen de line-box

Specs | Audioscrobbler

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

sorted.bits schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:15:
Hier een voorbeeld :
HTML:
1
<asp:LinkButton ID="Button_Wet" CssClass="Master_Menu_Item" PostBackUrl="~/Default.aspx" runat="server" Text="Wet" />
Je kan beter de gegenereerde HTML posten, want zoals je ziet is dit geen HTML ;)

Intentionally left blank

• sorted.bits
De gegenereerde HTML is als volgt :

HTML:
1
<a id="ctl00_Button_ZoekWettekst" class="Master_Menu_Item" href="javascript:WebForm_DoPostBackWithOptions(new WebForm_PostBackOptions(&quot;ctl00$Button_ZoekWettekst&quot;, &quot;&quot;, false, &quot;&quot;, &quot;Default.aspx&quot;, false, true))">Zoek wettekst</a>

Je kan aan dit element zeker geen height toewijzen, maar dan lijkt er dus iets mis te gaan vanuit ASP.NET, want waarom zou dit element dan wel op dit object (linkbutton) zitten.

[ Voor 31% gewijzigd door sorted.bits op 26-04-2006 11:54 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

een anchor is een inline element; probeer het eens met line-height ;)

Intentionally left blank

• sorted.bits
Woei, dat lijkt inderdaad te helpen, nadeel is, wanneer ik mijn "height" tag in het linkbutton element weghaal, lijkt hij mijn "width" in mijn CSS te negeren, dus nu kloppen de breedtes niet.

Is daar ook nog zo'n soort fix voor?

Ow, mmmm aangezien 1 knop meerdere regels beslaat krijg ik nu per regel een border er omheen, terwijl ik alleen aan de boven en onderkant een border wil. Dat deed hij voor de line-height niet denk ik.

(lol, in IE deed hij dat niet, in FF wel).

[ Voor 44% gewijzigd door sorted.bits op 26-04-2006 12:07 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Net als height kan je geen width opgeven voor een inline element; wat je wel zou kunnen proberen is wat Sappie al opperde: de link een display:block geven.

Intentionally left blank

• sorted.bits
ah, hier had ik even overheen gelezen. Dat werkt! Voordeel is dat het nu ook consistent is voor FF en IE :D
Pagina: 1