IPchains: Poort forwarden voor Terminal Server

Pagina: 1
Acties:

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Hoi,

Ik ben aan het proberen om poort 3389 open te zetten, zodat gebruikers die van buitenaf komen de Terminal Server van Win2k kunnen benaderen. Als een bezoeker deze poort benadert, wordt hij/zij geforward naar een intern ip (192.168.0.99 in deze). Ik heb hiervoor ipmasqadm gebruikt. De volgende regel heb ik ingevoerd, maar het schijnt niet te werken.

/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P tcp -L EXT_IP 3389 -R 192.168.0.99 3389

Waarbij EXT_IP staat voor een bepaald ip-adres.

Weet iemand toevallig waarom dit niet werkt?

Verwijderd

Hmm,
zie dat je het bericht hebt gewijzigd. Er miste net inderdaad een destination poort. Hoe ziet de rest van je firewall script eruit? Blok je misschien poorten boven 1024 met de !-y optie? Dan kunnen er namelijk geen inkomende connecties op die poort binnenkomen. Alleen reply verkeer. Aub iets meer info en misschien kan ik je verder helpen

• vanDaal
  • Nu online

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Op woensdag 24 januari 2001 22:28 schreef balou het volgende:
Aub iets meer info en misschien kan ik je verder helpen
De rest van mijn firewall script is eigenlijk het standaard script van PMFirewall, dus ik geloof niet dat die poort dicht staat.

Overigens was het een wijziging van een leesteken, niet van een poort :)

Verwijderd

Volgens mij moet je een inkomende connectie eerst toestaan en niet alleen forwarden.
Dus eerst:
IPCHAINS -A input -p tcp -s $REMOTENET -d $OUTERNET 3389 -j ACCEPT
en daarna
/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P tcp -L EXT_IP 3389 -R 192.168.0.99 3389

Ik moet zeggen dat het een kort firewall script is wat slecht opgebouwd is. Ik ben er op het moment ook druk mee bezig en ik gebruik het script van Trinity OS.
te vinden op: http://www.ecst.csuchico.edu/~dranch/LINUX/TrinityOS.wri

• vanDaal
  • Nu online

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Dank je. Dat was inderdaad de oplossing. Alleen zag ik ook dat bij mij EXT_IP fout stond, dus dat was niet zo handig. Nu is het opgelost. Thanks! :)

Verwijderd

Geen dank
Het heeft bij mij ook even geduurt voor ik het door had. Succes
Pagina: 1