Toon posts:

[OFFICE 2003] Probleem met verwijzing afbeelding in sjabloon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me echt wezenloos gezocht, maar kom er echt niet meer uit.

Voordat ik hier kwam werken, heeft iemand (werkt hier niet meer) sjablonen gemaakt. Deze sjablonen bevatten afbeeldingen. Om schijfruimte te besparen heeft diegene destijds de afbeeldingen niet "vast" in de sjablonen gezet, maar gelinkt met een directory op een server waar die afbeeldingen in staan.

Nu is het zo dat deze server binnenkort offline gaat, dus ik moet de afbeeldingen naar een andere server verplaatsen. Maar waar kan ik in die sjablonen de verwijzingen veranderen?? Is het uberhaupt wel mogelijk, want ik vind er echt niets over terug.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-07 14:18

Boss

+1 Overgewaardeerd

In het menu Extra -> Opties -> Bestandslocaties kan je zien waar Word al zn templates enzo heeft staan. Wellicht staan de sjablonen in 1 van die mappen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:01:
In het menu Extra -> Opties -> Bestandslocaties kan je zien waar Word al zn templates enzo heeft staan. Wellicht staan de sjablonen in 1 van die mappen.
Dit bedoel ik helaas niet. Ik weet wel waar mijn sjablonen zich bevinden. Maar die sjablonen bevatten afbeeldingen welke gelinkt zijn met de afbeeldingen uit een netwerk dir. Ik wil dus de verwijzing van die afbeeldingen in die sjablonen kunnen wijzigen.

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Aha...

Open het document en druk eens op ALT+F9.

Een gelinkt bestand is gewoon een veld. En met ALT+F9 kan je al je velden omschakelen tussen code/resultaat.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik begrijp wat je bedoelt en klinkt er logisch. Maar er gebeurd niets als ik ALT+F9 gebruik??

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Linker ALT toets?

Anders kan je ook het figuur selecteren (niet aanklikken, maar overheen slepen zeg maar, zodat het plaatje negatief wordt). Dan rechtermuisknop -> Andere veldweergave.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het plaatje niet selecteren, alleen aanklikken zodat je deze kunt verplaatsen.

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dan moet je het eerst even zo aanpassen dat het in de tekstregel wordt gezet in plaats van zwevend boven de tekst.

Of (zie ik net in de help) het figuur selecteren en dan SHIFT+F9

Maar het allermakkelijkste (bedenk ik me ook net pas) is gewoon menu Bewerken -> Koppelingen.
Krijg je een overzicht van al je gelinkte items en kan je de koppelingen aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:27:

Maar het allermakkelijkste (bedenk ik me ook net pas) is gewoon menu Bewerken -> Koppelingen.
Krijg je een overzicht van al je gelinkte items en kan je de koppelingen aanpassen.
Dit is em!!!!! Ik ben je eeuwig dankbaar!!!!! :)
Pagina: 1