[XP] updates / updatecyclus Microsoft

Pagina: 1
Acties:

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
*
ik zag vanbdaag dat microsoft gister een aanta; nieuwe [patches heeft vrijgegeven. waaro? zijn deze zo kritiek dat ze niet kunnen wachten tot de volgende update ronde?
ik kan er verder geen informatie over vinden, maar ten tijde van bijvoorbeeld problemen met de eolas patch, die er voor zorgde dat bijv. file-> open leide tot crashes, wilden ze mensen in het register latenr ommellen, ipv de patch meteen te fixen, nu krijg ik wel patches voor dingen als fouten veroorzaakt door een .sys bestand dat er voor zorgt dat er geen echos komen bij geluidsbestanden..

misschien dat iemand mij de logica hirachter kan uitleggen, en waarom deze patches dan zo belangrijk zijn.

*
verder vind ik het vreemd dat er nog regelmatig patches worden vrijgegeven die worden vervangen door windows xp service pack 2, terwijl dat al heel lang beschikbaar is?

Verwijderd

Ik ga je topic even verplaatsen naar WOS want met WSS heeft dit weinig te maken.
De patch die is uitgekomen is de re-release van ms06-015 omdat daar issues mee waren. Verder wordt als ik mij niet vergis xp sp1 nog steeds ondersteund dus zullen er gewoon post sp1 fixes uitkomen voor dat platform.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik gok dat engelbertus http://support.microsoft.com/kb/900485 bedoelt - viel mij vanochtend ook op in ieder geval. Vind het raar dat MS deze patch naast de maandelijkse cycle heeft gereleased, zeker omdat hij ook naar WSUS toe gereleased is :)

Verwijderd

da's geen security fix, dus misschien dat het daardoor komt.

• engelbertus
ik kwam er ook achter toen ik effe wsus bekeek. daarom had ik het ook bij wss gezet.
er waren 3 patches.

1 voor mediacenter (niet nodig op het werk, geweigerd)
1 die ik omschreef ( toch maar geaccepteerd voor installeren)
en nog 1 voor windows xp sp2. dit lijkt een normale patch, er wordt niks omschreven ivm eolas, en ik meede dat dat de patch was die het probleem veroorzaakte. er wordt in de omshrijving ook niks over vervangen of verbeterde release gezegd. (ook maar geaccepteerd voor installeren)

die patches heb ik niet nodig en weiger ik liever in wsus. scheelt weer downloaden / ruimte op de server en database.

daarom stelde ik mijn vragen en of er iemand was die er logica in zag.
ik had verwacht bij het nieuws op tweakers al iets terug te vinden, maar er is niets over bekend.

ik snap wel dat sp1 nog steeds wordt ondersteund, maar als een lek gedicht wordt door sp2, waarom komt de losse patch voor sp1 dan nu pas uit? dat is wat ik niet begrijp, hoe het nu nog nodig is dat de uitkomt.

• elevator
  • Niet online

elevator

http://blogs.technet.com/wsus/archive/2006/04/26/426369.aspx - lijkt het te verklaren. Schijnbaar gaan ze nu dus ook recommended updates via WSUS verspreiden :)

• engelbertus
hmm.. deden ze dat nog niet dan? of vallen ze nu onder een andere categorie?

volgens mij zijn alle updates die normaal op windowsupdate komen, ook via wsus te krijgen.

ik doe met wsus alle kritieke pattches voor windows xp, office en windows 2003.

maar die recmended updates verschijnen dus niet per maandelijkse patchdag, maar ergens random?

• elevator
  • Niet online

elevator

Volgens mij was WSUS tot nu toe enkel security updates (wat WU ook voornamelijk is) - schijnbaar zijn daar nu de recommended updates (zoals 'PC kan crashed door de echo-reduction driver' ofzo :+ ) ook deployen.. Had van mij niet gehoeven :P

• engelbertus
ik had bij eerste opzetten gekozen voor alle updates voor xp en 2003, er zten daar ook drivers bij, en dat soort dingen, en bijvoorbeeld mobile connect. dacht ik :S

als je upgrade doet van wu naar wsus, kom je misschien niet tegen dat je dat (opnieuw) kuntinstellen?

nou ja.. we zullen het maar acceoteren. het is bedacht door MS dus het zal wel goed zijn :P
Pagina: 1