Toon posts:

fuijtsu siemens PI 1536

Pagina: 1
Acties:
  • 4.111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

misschien kan iemand mij helpen. heb verschilde discussies gehad over deze processor sommigen zeggen van dat er 2 core in zitten die twee keer 32bit zijn en op het moment dat de software 64 bit ondersteund dat ie pas gebruik gaat maken van de tweede core.
maar bij mijn weten ondersteund intel alleen nog met 32bit.
wat is waar wie weet het precies.

(het gaat om de aanschaf van de fujistu siemens 1536 PI)

mvg arjen

ook nog maar even specificaties

- Chipset:
Intel 945PM+ICH7-M T2700 (2.33GHz)
- Display
15.4” TFT WXGA
CrystalView Technology
Resolution (physic.) 1280x800
Pixelclass ISO 13406-2 class II
- PCI Express graphic card based on MXM
AMILO Pi 1536:
ATI Mobility Radeon X1400 up to 512MB Hypermemory1
- 1 GB DDR2 533 MHZ
- SATA HDD 100GB
- 1x IEEE1394, 3x USB 2.0 ports, 1x S-Video out
- 1x DVI-I, 1 x modem, 1x LAN, 1x WLAN
- 4 in 1 card reader SD/MS/MMC/MSPRO
- 1x ExpressCard slot (34/54mm)
- 1x headphone out combined with 1x SPDIF
- 1x microphone in combined with 1x line in,
- 1x power supply

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 11:12 ]

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:36
Deze laptop zag ik net precies in een blaad van de Mediamarkt, de laptop lijkt me ook wel wat.. en al tijdje opzoek naar een laptop. Helaas kan ik je niet veel verder helpen denk ik. Voor zover ik weet heeft de laptop 2 proc aanboord die totaal zorgen voor de snelheid. Dus als je 2800 mhz heb dan heb je bijvoorbeeld 2 proc van 1400 mhz in je laptop. Ik kan het verkeerd hebben hoor...

Verwijderd

alles wat hier staat is fout
@TS: 2e core is voor als een programma meerdere threads gebruikt of als je veel programmas draait
dat 64 bit is ook gelul, gewoon 2 32 bit cores die geen 64 bit ondersteunen.

ook de mhz x2 doen kan niet, want hij kan ze nooit allemaal op 1 ding richten zoals 1 proc met dubbele snelheid.

• TenshiNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-09-2025
In eerste instantie zag ik ook wel wat in deze nieuwe laptop, maar na enig Googlen bleek al gauw dat de batterijduur van dit apparaat vies tegenvalt. Nog geen 2 uur volgens de reviews :(
Daar komt nog bij dat er geen Bluetooth, en ik dacht zelfs geen infrarood, zit ingebouwd.
De proc lijkt me overigens redelijk standaard toch? Een Intel T2700, valt genoeg over te vinden op Google lijkt me.

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik kan de laptop alleen maar aanraden. Heb em vanmiddag ook opgehaald en zit er nu lekker op te werken. Heb alleen het idee dat ie nog niet alle toetsaanslagen lekker pakt. Maar voor de rest perfect dingetje en zeker voor deze prijs. 100 euro goedkoper dan de internetshops en volgens mij is het een van de goedkoopste core duo laptops.

/edit, de accuduur kan ik nog niet inschatten, heb alleen nog maar op netstroom gewerkt. En voor een laptop kun je niet alles hebben ;).

[ Voor 18% gewijzigd door Rox_NL op 01-05-2006 21:41 ]

• TenshiNL
Kun je al iets zeggen over je eigen ervaringen wat betreft de batterijduur? En zo nee, zou je dit in de nabije toekomst nog willen posten? TIA!

• Rox_NL
  • Niet online
Ik zal mijn uitgebreide ervaringen binnenkort wel posten. Heb het deze week wel druk, maar zal proberen julie wat op de hoogte te houden. Wat mij trouwens positief opviel is de look and feel van het plastic. Veel merken (waaronder Acer) gebruiken plastic wat er goedkoper uitziet en aanvoelt. Maar dit ziet er uit alsof je er een wals overheen kunt laten rijden.

Verwijderd

TenshiNL schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:33:
In eerste instantie zag ik ook wel wat in deze nieuwe laptop, maar na enig Googlen bleek al gauw dat de batterijduur van dit apparaat vies tegenvalt. Nog geen 2 uur volgens de reviews :(
Daar komt nog bij dat er geen Bluetooth, en ik dacht zelfs geen infrarood, zit ingebouwd.
De proc lijkt me overigens redelijk standaard toch? Een Intel T2700, valt genoeg over te vinden op Google lijkt me.
die T2700 is toevallig wel de snelste mobiele processor op het moment verkrijgbaar as je ff verder zou kijken
hij trekt alle pentium 4's eruit
tis eer waar beest :p

verder is het een prachtig laptopje lijkt me
idd alleen zonde van de batterijduur

trouwens: als je zo'n laptop kan betalen lijkt me een bluetooth usb stick geen probleem

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

In de specs hierboven staat de T2700 vermeld. Maar dat moet zijn: Up to T2700. De uitvoering zoals in de Mediamarkt folder stond, bevat de T2300 @ 1,66GHz.
De uitvoering met T2700 is natuurlijk super, maar zal ook enkele honderden euro's duurder zijn :o

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• TenshiNL
Ik koop geen laptop van +1000 euro om er daarna nog allerlei stickjes en kaartlezers bij te gaan halen om ervoor te zorgen dat de hardware alsnog aan mijn eisen voldoet ;-)

Is het overigens ook bekend op wat voor snelheid de HDD rondjes draait? Bij de specificaties in de FP wordt er niks over vermeldt. Ik kan me het ook niet zo uit de folder herinneren.

[ Voor 36% gewijzigd door TenshiNL op 02-05-2006 10:58 ]

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

http://www.fujitsu-siemens.nl/Resources/90/536989236.pdf
5400rpm dus :)

Specs komen opvallend overeen met de Acer Aspire 5672WLMi, maar die heeft wel infrarood en optioneel bluetooth. Ik heb nu een laptop zonder bluetooth, omdat ik een DVI-uitgang belangrijker vond. Het alternatief voor mij destijds, de Sony Vaio FE11M, had wel bluetooth, maar geen DVI.

Als deze PI 1536 er al zou zijn geweest toen ik m'n laptop kocht, had ik deze zeker gekozen in plaats van de Acer die ik nu heb.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:47

Hoicks

Techno!

Ik heb 'm net gisteren gekocht en een productsurvey op T.Net neergezet.

http://tweakers.net/productsurvey/survey/2503

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• Rox_NL
  • Niet online
Ik heb er nu een dag mee gewerkt en het is goed te doen. De accuduur is inderdaad een minpunt. Ik zat met veel opnieuw opstarten en afsluiten, sleepstand enzo ook op net geen 2 uur. Met simpel typwerk moet je dat dus ook wel kunnen redden.

De laptop wordt inderdaad wel warm, maar ik moet niet zeggen dat ik er me er aan stoor. Nu krijg ik tenminste geen koude klamme handjes meer :+.

Het toetsenbord is (net als alle andere toetsenborden) een kwestie van even wennen, maar nu ik er aan gewend ben typt het heerlijk. Het scherm is ook goed, ik moet voor mijn gevoel alleen de kleuren nog wat bijstellen. De boxjes zijn redelijk van kwaliteit als ze maar niet voluit aan staan. Het is ideaal voor muziek op de achtergrond maar het komt niet in de buurt van een surround setje (goh..)

Van het weekend ga ik de x1400 eens testen. Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen beeld van de mogelijke prestaties. Als die in de buurt van mijn geforce 6600 (desktop) presteert, ben ik allang tevreden.

Ik heb ook een sleeve besteld, hopen dat die past. Dan is het een ideaal werkpaard.9klikje voor de liefhebber. Als het goed is moet dat passen. Ik wou graag een sleeve omdat ik em dan gewoon in mijn schooltas kon doen en deze laptop is maar iets groter dan de MBP, dus ik hoop dat het materiaal iets meerekt ;))

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De X1400 presteert ongeveer wel gelijk aan de GeForce 6600 (niet gt).
Misschien iets minder, maar niet heel veel.
Ik heb zelf ook een GeForce 6600 in m'n desktop gehad en nu een X1400 in m'n laptop, vandaar :)

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mediamarkt krantje viel in de bus.. Ziet er leuk uit.
Was eigenlijk aan het wachten op een Asus A6J, maar dit ziet er wel érg leuk uit. En scheelt toch weer een hoop.
Had alleen wel meer verwacht van die X1400. Klinkt dus als een degelijke laptop. Ik ga vrijdag even kijken.

Als mensen nog wat ervaringen (en misschien de temperatuur?) willen posten?

[ Voor 11% gewijzigd door Elect op 02-05-2006 18:25 ]

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Elect
  • Niet online
Ziet er leuk uit, rij er vrijdag om. Hier is een review.

Er zit een 'silent' knop op, waarbij de reviewer vertelt: using the "silent" feature button and no WiFi, it hits 3h 02mins. Playing a DVD, it lasts 2h24mins at medium brightness

Nog best netjes..

Verwijderd

Volgens de Duitse C'T heeft ie een scherm met een beperkte kijkhoek. Klopt dat? Dat vind ik een ellende.
Verder zijn ze wel positief.

En heeft deze ook het 'lag' probleem van de vorige serie Fujitsu-Siemens notebooks, of niet?

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 02:58:
Volgens de Duitse C'T heeft ie een scherm met een beperkte kijkhoek. Klopt dat? Dat vind ik een ellende.
Verder zijn ze wel positief.

En heeft deze ook het 'lag' probleem van de vorige serie Fujitsu-Siemens notebooks, of niet?
Horizontaal vind ik de kijkhoek erg goed. Verticaal is de kijkhoek wat minder. Maar ik ben er zelf heel erg tevreden mee.

Ik heb uitgezocht waar de problemen zich voordeden met betrekking tot het 'Lag' probleem. Voor zover ik alles heb uitgezocht doen de problemen zich alleen voor bij de Fujitsu-Siemens M series.

[ Voor 20% gewijzigd door Hoicks op 03-05-2006 10:46 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• Rox_NL
  • Niet online
Nou, de second skin is ook binnen (mooi dingetje trouwens) en hij past gewoon net niet. Je kunt de laptop er wel helemaal inkrijgen, maar dan steekt er net een stukje (een cm ofzo) aan de bovenkant uit waardoor de rits niet dicht kan. Dat is wel jammer, maar goed, het ding voldoet nog steeds aan de eisten die ik stelde, want nu past hij in mijn tas zonder dat de ritsen/boeken/etc. hem beschadigen.

Heb ook al even gtr gedaan en dat zag er beter uit dan op mijn desktop. Al met al dus niet te klagen over de grafische kwaliteiten van de laptop.

Voor de rest begin ik er aan te wennen en dan is het een heerlijk apparaatje om mee te werken. Je merkt alleen dat de HD iets trager is dan de gemiddelde desktop pc, alle programmaatjes starten net iets langzamer op, maar goed dat heb je met (bijna) alle laptops).

• Elect
  • Niet online
Laptop heeft wel ondersteuning voor Native Command Queueing, wel érg netjes moet ik zeggen.

Zit alleen al een middag te kutten met het installeren van Windows XP Pro. Combinatie van Sata en geen floppy is toch best vervelend. Moet drivers gaan toeveogen op m'n XP cd, ellende..

• Rox_NL
  • Niet online
Elect schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:32:
Laptop heeft wel ondersteuning voor Native Command Queueing, wel érg netjes moet ik zeggen.

Zit alleen al een middag te kutten met het installeren van Windows XP Pro. Combinatie van Sata en geen floppy is toch best vervelend. Moet drivers gaan toeveogen op m'n XP cd, ellende..
Waarom ben je het helemaal clean aan het installeren dan?

De standaardinstallatie is al zeer clean (heb eigenlijk alleen maar iets van norton en planet gevonden, de rest was gewoon een standaard installatie). Kun je niet gewoon restoren met de cd die je erbij gekregen hebt?

*schaamt zich, ik had niet eens door dat ik geen diskette drive heb.

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Rox_NL schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:49:
[...]

Waarom ben je het helemaal clean aan het installeren dan?

De standaardinstallatie is al zeer clean (heb eigenlijk alleen maar iets van norton en planet gevonden, de rest was gewoon een standaard installatie). Kun je niet gewoon restoren met de cd die je erbij gekregen hebt?

*schaamt zich, ik had niet eens door dat ik geen diskette drive heb.
Werkt een USB diskdrive direct bij het booten al?

• Elect
  • Niet online
Voor SCSI drivers te installeren kun je bij de installatie van XP alleen een floppy gebruiken, anders is het verplicht de XP cd te slipstreamen. Het werkt, maar omslachtig.

De reden waarom ik een andere XP erop wil zetten is dat de Home edition geen ondersteuning heeft voor het ontwikkelen van ASP.NET applicaties, wat ik nu eigenlijk net wil :)

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:16
Ben zelf ook een trotse eigenaar van de PI 1536, wilde ook metteen xp pro installeren vanwege ASP.
Nu heb ik een mooi hier stond een niet zo legale link naar een iis install, graag deze voortaan niet meer plaatsen, als je de ts er graag mee wil helpen doe dit dan via mail/icq maar niet via het forum, dat willen we graag warez vrij houden zie ook Het algemeen beleid om IIS te installeren op home en werkt prima!

*edit

Heb eventueel xp pro voor je met ingebakken sata drivers voor de PI 1536
*de losse bestanden dan he ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Turkish op 09-05-2006 10:12 ]

• Elect
  • Niet online
Het is me wel geluk om Windows XP te installeren, maar wilde de Home Edition gewoon blijven gebruiken omdat ik dan eindelijk eens een legale had :P

Maar thnx voor de tutorial! Erg nice! Zal zeker eens overwegen om alles opnieuw te installeren :P

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-01 20:23
Hmmz, zijn temperaturen van 65 graden (proc) en 42 graden (mobo) nog wel binnen de normen? kZat gewoon een filmpje te kijken (simpele 250MB 624 x 352 XviD), met netstroom (was de batterij wel aan 't opladen). Op een gegeven moment zó ontzettend heet, en al helemaal toen ik 'm op m'n bed had staan (dan kan de lucht van de onderste koeler wat moeilijker weg, maar daar komt eigenlijk altijd koele lucht uit).

Verder hoor ik wat geratel als de fan aan gaat, iemand anders ook?

Mijn scherm heeft aan de randen (rechtsonder in de hoek, iets daarboven en aan de linkerkant) drie donkerdere vlekken als gevolg van druk die op het scherm staat (bij montage gebeurd). Hiervoor ben ik teruggegaan naar de MediaMarkt, maar daar werden nog twee andere dozen opengemaakt en ook de exemplaren hierin hadden dit euvel. Verder nog iemand die dit heeft gemerkt? Ik heb MediaMarkt verzocht om contact op te nemen met de fabrikant, want dit is mogelijk een productiefout in de lijn. Ik wilde niet nóg eens een tijd lang zonder notebook zitten (ik had hetzélfde probleem met de Medion-laptop bij de Aldi een tijdje terug), maar de persoon van de MediaMarkt kon mij ervan overtuigen dat ik zodra Fujitsu zou reageren wel een ander exemplaar zou krijgen. Ik heb nog tot dinsdag om het ding terug te brengen en wil morgen dan ook zeker nog even contact opnemen met MediaMarkt of zij al wat gehoord hebben. Wat raden jullie mij aan, zeker met het extra 'flaw' van de ratelende fan in het achterhoofd?

[ Voor 53% gewijzigd door guillaume op 14-05-2006 20:08 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Deze laptop kost dus rond de 1000 euro?

Hiervoor kun je bij Dell zoiets in elkaar steken!

T2500 (2.0 GHz duo-core)
1024 MB 667 MHz geheugen
80 gb 7200 rpm schijfje
geintergreerde BT-module
Ook de X1400-graka
en 'n 9 cells-batterij die tot 5,5 uur meekan!

Waarom zou ik dan toch moeten gaan voor de Fuijtsu Siemens?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Rox_NL
  • Niet online
CLB schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:08:

T2500 (2.0 GHz duo-core)
1024 MB 667 MHz geheugen
80 gb 7200 rpm schijfje
geintergreerde BT-module
Ook de X1400-graka

Dat je naar Dell kijkt zegt eigenlijk al genoeg. Dat betekent dat je genoegen neemt met het plastic waar ze bij Fujitsu Siemens de doos van maken waar de laptop inzit ;).

Ik heb de laptop nou al een tijdje intensief in gebruik, maar het is echt geweldige kwaliteit. Heb ook wel de nodige Dell Laptops (of Acer voor mijn part) gezien die duidelijk een mindere kwaliteit plastic hebben. Misschien ga je je notebook gebruiken als desktopvervanger, dan kan het geen kwaad, maar ik gebruik mijn notebook ook op school en naar school toe. Dan wil ik wel degelijk een goede kwaliteit hebben. Daarnaast heb je 2 jaar garantie, ik weet niet of je dat bij de Dell ook meegerekend hebt in de prijs?

Tuurlijk is het jammer dat de accu niet zo lang mee kan, maar er zijn weinig laptops (van een goede kwaliteit) die zo goedkoop zijn en wel deze kenmerken hebben.

@guillaume, ik heb het alleen rechtsonder in de hoek heel lichtjes, maar dit viel me pas op na anderhalve week :+

[ Voor 5% gewijzigd door Rox_NL op 14-05-2006 20:37 ]

• guillaume

T2500 (2.0 GHz duo-core)
1024 MB 667 MHz geheugen
80 gb 7200 rpm schijfje
geintergreerde BT-module
Ook de X1400-graka
Bij Dell? Da's knap, ik kom dan op €1600 uit :+

@arjen85: dan heb je geluk, ironisch genoeg moet ik zeggen dat het showmodel dit probleem ook niet had, maar de 3 die ik in mijn handen kreeg wel...

[ Voor 86% gewijzigd door guillaume op 14-05-2006 20:44 ]

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

één woord: DVI :)
Daardoor komt de Dell voor mij al direct niet meer in aanmerking.

• guillaume
En de temperaturen van 65proc en 42mobo, iemand ditzelfde? (ik gebruikte niet eens een Burn-in tester)

Ratelende fan iemand?

[ Voor 11% gewijzigd door guillaume op 14-05-2006 23:17 ]

• Rox_NL
  • Niet online
guillaume schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:16:
En de temperaturen van 65proc en 42mobo, iemand ditzelfde? (ik gebruikte niet eens een Burn-in tester)

Ratelende fan iemand?
Ik heb geen temp. programma draaien, maar als ik na een tijdje werken in de buurt van mijn touchpad voel, lijken dat realistische waarden.

Ratelende fan (aan de linkerkant) had ik voor mijn gevoel heel even last van, maar nu die 'ingedraaid' is heb ik nergens meer last van.

• Elect
  • Niet online
Heb proberen te zoeken naar een schema van de hardware in de laptop. Niets kunnen vinden helaas.

De monitor is me nog niet opgevallen, straks eens kijken..CPU temperatuur zat bij mij idle rond de 56, HD rond de 40 geloof ik. Geen ratelende fan, maar maakt wel een wat fluitende toon.
Beestje wordt warm, maar hij kan nog veel warmer worden wilt het een probleem worden :) Verwacht dat er best is over nagedacht door wat intelligent volk.

@guillaume
De onderste fan zuigt lucht naar mijn weten, dus zodra je hem op het bed zet voorkom je dat hij lucht kan happen. Beetje op letten waar je hem zet.

@Rox_NL
Fan aan de linkerkant? Naar mijn weten zit linksonder de HD, gok erop gezien te temperatuur dat rechtsonder de videokaart zit, rechtsboven de CPU (ook ivm de koeler)..

[ Voor 13% gewijzigd door Elect op 15-05-2006 11:48 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Rox_NL schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:36:
[...]
Dat je naar Dell kijkt zegt eigenlijk al genoeg. Dat betekent dat je genoegen neemt met het plastic waar ze bij Fujitsu Siemens de doos van maken waar de laptop inzit ;).

Ik heb de laptop nou al een tijdje intensief in gebruik, maar het is echt geweldige kwaliteit. Heb ook wel de nodige Dell Laptops (of Acer voor mijn part) gezien die duidelijk een mindere kwaliteit plastic hebben. Misschien ga je je notebook gebruiken als desktopvervanger, dan kan het geen kwaad, maar ik gebruik mijn notebook ook op school en naar school toe. Dan wil ik wel degelijk een goede kwaliteit hebben. Daarnaast heb je 2 jaar garantie, ik weet niet of je dat bij de Dell ook meegerekend hebt in de prijs?
Volgens mij is dat 'n beetje 'n hoax-achtig verhaaltje. Wat ik overal hoor is dat Dell opzich redelijk strakke en mooie (waarmee ik bedoel stevige) laptops maakt die zeker tegen 'n stootje kunnen..!
Ik neem aan dat 't bij laptops precies 't zelfde is als bij auto's. Met elke auto kun je tegen 'n paaltje aanrijden, zonder gewond te raken. De ene auto kan gelijk weer doorrijden met 'n kras in z'n bumper terwijl bij de andere auto de bumper eerst moet worden vervangen. Is Dell echt zo slecht, valt volgens mij wel mee...
guillaume schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:37:
[...]

Bij Dell? Da's knap, ik kom dan op €1600 uit :+
Wat de truc is en daar is niets illegaals aan is dat je eerst naar
www.dell.nl gaat waarbij je eerst gaat naar 'kleine ondernemingen'
daar kies je voor de duurste uitvoering van de 6400 en kopieert daarvan
de zogenaamde e-value code naar 'consumenten' Zodoende krijg je
de duurste uitvoering van de 6400 voor de prijs van 'kleine onderneming'
Vervolgens moet je zelf nog:
-Garantie terugzetten naar 1 jaar pick up and return en lekker garantie via ABN-Ambro nemen!
- 80 gb 7200 rpm instellen (kost je wel 107,10 dus als je genoeg hebt aan 5400 rpm 80 gb scheelt dat alweer 100 euro)
- 9 cells batterij selecteren (kost je wel 11,90 meer mja wat is nou 11,90 wat voor 1,5 uur meer batterij zorgt!)
- Ingebouwde BT-module (kost je wel 23,80 dus moet je ook zelf weten: yes/ no)
Canaria schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:49:
[...]

één woord: DVI :)
Daardoor komt de Dell voor mij al direct niet meer in aanmerking.
Waarmee je bedoelt dat je 'n externe monitor via DVI kunt aansluiten aan je laptop?
(en anders? Ik heb er niet veel verstand van, maar op deze Dell (de 6400) zit wel 'n S-video out!?
Is dat VGA dan of ook niet? Opzich is 't soms toch wel handig om je laptopje aan 'n beeldscherm te hangen)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Rox_NL
  • Niet online
@Elect, dat is het enige wat ik hoor ratelen, vandaar dat ik dacht dat daar nog een kleine fan zat.

@CLB, het zal misschien wel meevallen, maar je voelt én ziet dat het er veel goedkoper uitziet. Als ik een Acer/Dell op het plastic indruk veert dat echt mee, terwijl ik bij mijn laptop echt kracht moet zetten en dan nog op maar 1 of 2 plaatsen dat je het echt in kunt drukken. Daarnaast heb ik nu 2 jaar garantie, terwijl de Dell dan maar met 1 jaar zit, en Dell's willen nog wel eens stuk gaan.

Daarnaast heb ik ervaringen met Dell waardoor ik nooit van zn leven er (nog) 1 zou halen. En het Inspiron 6400 hier op GoT stroomt niet echt over van positieve ervaringen.

• guillaume
@guillaume
De onderste fan zuigt lucht naar mijn weten, dus zodra je hem op het bed zet voorkom je dat hij lucht kan happen. Beetje op letten waar je hem zet.
Er komt in ieder geval aan de onderkant koude lucht naar buiten bij mij. Aan de achterkant van de laptop op dezelfde plaats zit zo'n grid waaruit flink wat warme komt. Verder is inderdaad rechts van het touchpad flink wat warmte te voelen.

Verder vind ik in idle toestand voor een Centrino 56 graden toch nogal wat teveel, nietwaar? (HD op 40 lijkt me niets mis mee).
Rox_NL schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:00:@CLB, het zal misschien wel meevallen, maar je voelt én ziet dat het er veel goedkoper uitziet. Als ik een Acer/Dell op het plastic indruk veert dat echt mee, terwijl ik bij mijn laptop echt kracht moet zetten en dan nog op maar 1 of 2 plaatsen dat je het echt in kunt drukken. Daarnaast heb ik nu 2 jaar garantie, terwijl de Dell dan maar met 1 jaar zit, en Dell's willen nog wel eens stuk gaan.
Beetje loos imho: ik heb een jaar geleden ofzo voor mijn buurvrouw (boerin in hart en nieren) een Dell 17" notebook besteld. Met dat ding is nog niets mis, aan binnenkant noch buitenkant, en ik mag er gerust van uitgaan dat 'ie dan de nodige stootjes heeft moeten doorgaan. Mijn eigen indrukken: zeer stevig apparaat, beetje zwaar. Wél moet ik toegeven dat hier en daar wat van de lak weg is, maar zoals ik al zei: dat ding is voor m'n buuf écht een gebruiksvoorwerp en niets meer dan dat.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18
Rox_NL schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:00:
Daarnaast heb ik ervaringen met Dell waardoor ik nooit van zn leven er (nog) 1 zou halen. En het Inspiron 6400 hier op GoT stroomt niet echt over van positieve ervaringen.
Weet ik niet welk topic jij leest, maar het topic over de Inspiron 6400 staat juist vol met positieve ervaringen. Ben iig geen negatieve tegengekomen. Hij doet het bij iedereen goed, geen mankementen en iedereen is er blij mee :? .

• CLB
  • Niet online

CLB

MarcoC schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:34:
[...]
Weet ik niet welk topic jij leest, maar het topic over de Inspiron 6400 staat juist vol met positieve ervaringen. Ben iig geen negatieve tegengekomen. Hij doet het bij iedereen goed, geen mankementen en iedereen is er blij mee :? .
Ben ik 't zeker mee eens. Een al lovende reacties over prijzen/ stevigheid/ scherm en dergelijke!

Daarom vroeg ik mij ook af waarom ik voor deze Fuijtsu zou moeten gaan ipv 'n Dell 6400 mja...

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18
CLB schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:55:
[...]

Ben ik 't zeker mee eens. Een al lovende reacties over prijzen/ stevigheid/ scherm en dergelijke!

Daarom vroeg ik mij ook af waarom ik voor deze Fuijtsu zou moeten gaan ipv 'n Dell 6400 mja...
Misschien is 'ie in de war met het topic over de 9400 :P.

• Elect
  • Niet online
guillaume schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:09:
[...]

Er komt in ieder geval aan de onderkant koude lucht naar buiten bij mij. Aan de achterkant van de laptop op dezelfde plaats zit zo'n grid waaruit flink wat warme komt. Verder is inderdaad rechts van het touchpad flink wat warmte te voelen.
Hou eens een papiertje tegen de onderste ventilator, wedden dat hij hem tegen je laptop aanzuigt? ;)
De luchtstroom gaat vanaf vanonder, naar dat fijne blowhole aan de achterkant :)

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:14
Canaria schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:15:
De X1400 presteert ongeveer wel gelijk aan de GeForce 6600 (niet gt).
Misschien iets minder, maar niet heel veel.
Ik heb zelf ook een GeForce 6600 in m'n desktop gehad en nu een X1400 in m'n laptop, vandaar :)
Ik heb hem zojuist gebenchmarkt maar verwacht er geen wonderen van, de kaart heeft maar 4pipelines en een 128bit brede geheugenbus en scoort 2100 3dmarks 2005.
Dat is niet echt om over naar huis te schrijven, ook de accu als ik er mee werk (internet en documenten bewerken enzo) kom ikniet boven de 1 uur en 48 minuten.

• Elect
  • Niet online
Strange.. ik doe er netjes 2 uur mee. Ram eens op die Silent knop onder het scherm, scheelt je al gauw een kwartier..

Maar idd, videokaart is geen wonder

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Een notebook is sowieso niet gemaakt voor op kleden of bedeen. Wat gebeurt er met een pc die je op de vleorbedeking zet, komt ook vol te zitten met stof. Zelfde geld voor een laptop, deze dien je op een harde ondergrond te gebruiken. Trust me i can know. Ik heb gisteren een Amilo PI1536 uit elkaar gehad voor mijn werk, iemand moet ze toch repareren.

Met de Silent knop zet je trouwens de cpu en gpu klok lager, de cpu gaat naar 660 Mhz, genoeg om dvd te kijken. Hierdoor zou je 2 films van 1,5 uur kunnen kijken, en nog stroom over hebben.

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-01 13:42
2 uur is niet al teveel voor een laptop :(

Iemand de USB Fix al geprobeerd? Artikeltje met details hierover:
http://anandtech.com/mobile/showdoc.aspx?i=2693

ben benieuwd of dit ook scheelt bij deze laptop

Edit: Tweakers FP Link - nieuws: Ook Sonoma-platform gevoelig voor usb-bug Windows

[ Voor 13% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 16-05-2006 17:38 ]

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik heb deze laptop nu een week in bezit. Ben er prima tevreden over.

De videokaart pompt er voldoende framerates uit in de games die ik speel (niet de meest grafisch intensieve games). In World of Warcraft kan ik 4xAA aangooien terwijl het geheel vloeiend blijft zelfs in Orgrimmar (in Ironforge heb ik iets meer problemen, maar dat heb je op zelfs de snelste videokaarten). Op m'n gevoel deed-ie niet veel onder voor m'n GF6800GT op m'n normale bak, terwijl ik wel degelijk weet dat er een wereld van verschil zit tussen een X1400 en 6800GT. Ook Guild Wars kan ik prima spelen met 2xAA. Het leuke is dat beide games de standaard resolutie van 1200x800 ondersteunen en je dus geen uitgerekte 1024x768 krijgt. Ik had nog nooit eerder zo veel extra vrije ruimte in m'n WoW-interface. :P

Batterylife heb ik niet echt getest, aangezien ik 'm toch altijd op netstroom heb aangesloten. Met de warmte valt nog wel te leven, zelfs als-ie op schoot gehouden wordt. En films speelt-ie prima af. ATi's Avivo-techniek zorgt voor heldere kleuren en perfecte weergave van DVD films en divx-movies (DivX wordt hardwarematig versneld op ATi Radeon kaarten). :)

Er is wel een ding waar ik nu over ben gestruikeld en waar ik tot op dit moment nog geen oplossing heb gevonden (zelfs niet op de officiele FJ forums). Dat is het feit dat m'n wireless connection er om de haverklap uitvliegt wanneer ik een USB muis (Logitech G1) heb aangesloten. Deze muis deed het out-of-the-box, maar na twee minuten internetten verbrak de verbinding en werd niet meer hersteld. Het installeren van de laatste Setpoint Logitech drivers resulteerde erin dat nu automatisch weer verbinding werd gezocht met het netwerk, maar het wordt nog steeds verbroken. Dit probleem doet zich voor op allerlei plekken, thuis en op het wireless network op m'n werk. Plug ik er een netwerk kabeltje in dan doet alles het prima. Iemand anders ook problemen met een USB-muis + WiFi? Als niemand het probleem heeft dan ga ik 'm snel nog effe omwisselen, want het is toch wel fijn als je continue draadloos kunt werken/gamen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Rchood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-08-2025
Shockers schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:11:
Ben zelf ook een trotse eigenaar van de PI 1536, wilde ook metteen xp pro installeren vanwege ASP.
Nu heb ik een mooi hier stond een niet zo legale link naar een iis install, graag deze voortaan niet meer plaatsen, als je de ts er graag mee wil helpen doe dit dan via mail/icq maar niet via het forum, dat willen we graag warez vrij houden zie ook Het algemeen beleid om IIS te installeren op home en werkt prima!

*edit

Kun je me vertellen waar ik de losse sata drivers bestanden kan downloaden?

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Rchood schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:15:
[...]

Kun je me vertellen waar ik de losse sata drivers bestanden kan downloaden?
Bij intel zoeken op chipset en sata levert je de juiste links wel op.

• Robbrs8
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-01 16:03
Ik heb de laptop nu ongeveer 1 dag in bezit en tot nu toe bevalt hij zeer goed. De warmte valt mee, het geluid valt zeeeeeer mee! Af en toe de ventilator die voor 4/5 seconde aangaat en dat was het. Daardoor hoor je zo ongeveer de harde schijf draaien.

Ik heb wel direct XP prof geinstalleerd (omdat hij in een domain moest komen) en dat ging zonder problemen nadat ik de sata drivers van de Intel site had toegevoegd op de cd.

Het enige wat ik merk is dat de voedingsstekker er vrij lastig uitgaat. De 1e keer ging hij er heel stroef uit, dat is nu al iets minder. Dus ik denk dat dit na een paar dagen stukken beter gaat :)
Nadeel is ook dat hij geen infrarood/bluetooth heeft, maar daar valt wel mee te leven :Y)

Verwijderd

Ik lees hierboven verschillende berichten waarin DELL word afgekraakt als goedkoop plastic... Ik heb een inspiron 6400 en een fijutsu (de fijutsu is wel 3 jaar oud), maar ik kan je wel vertellen dat de DELL dus veel steviger en degelijker in elkaar zit! Als je bv. op de achterkant van het scherm drukt bij de fijutsu krijg je van die rare cirkels in het beeld (alsof je op de voorkant duwt), bij de DELL is dit totaal niet. Ook hoor je bij de fijutsu zo'n beetje alles trillen als je een dvd'tje speelt, de DELL kan dit geruisloos (je hoort zelfs geen fans!). Ook is de geluidskwaliteit uit de speakers vele malen beter (veel helderder en meer bass). De Batterij van de dell gaat tot 6 uur mee! (bij normaal gebruik haal je zo 3,5 uur) en de muis en het toetsenbord zijn fijner te bedienen.

• guillaume
- Toetsenbord reageert soms flink vertraagd op helemaal niet op een toetsaanslag (geen zwaar achtergrondproces ofzo, en dan nog, duo core...)
- Ratelende fan en extreme hitte
- Naast ratelende fan luidruchtiger geworden sinds een tijde (aan de linkerkant)
- Batterij na een goed uur al leeg bij normaal gebruik.
- Brandsnelheid is waggelt tussen 2x en 4x (met DiscJuggler en ONES) bij een Platinum DVD+R
- Scherm heeft rechtsonder, recht daarboven, en links aan de randen donkerdere plekken (slechte montage)

:/

MediaMarkt neemt al contact op met Fujitsu, omdat ze maar liefst drie dozen hadden geopend waarbij die donkere plekken op het scherm voorkwamen, maar heb nog niets vernomen. Ga morgen eens bij ze langs, want dit kan niet zo...

• Elect
  • Niet online
- Probleem met het toetsenbord heb ik ook. Soms best vervelend inderdaad.
- Ratelende fan geen last van. Extreme hitte, mwoh.. Eerder redelijk warm :P
- Vind het knap, want er zit geen fan links. Bedoel je de HD?
- 2 uur red ik wel. Moet je die knop eens gebruiken dat hij alles underclocked. Probeer anders Notebook Hardware Control?
- Scherm probleem kan ik niet vinden?\

Maar laat het even weten als er iets teruggestuurd mag worden voor een nieuwe betere versie :P

• guillaume
MediaMarkt zojuist gebeld. Fujitsu is klaarblijkelijk een onderzoek aan het uitvoeren op het model en doet nog geen uitspraak over een eventuele tegemoetkoming naar de klant, MediaMarkt is hier echter optimistisch over. Er was vorige week nog gebeld met Fujitsu door MediaMarkt. Ik kan indien gewenst mijn exemplaar omruilen in de hoop de (enkele van) bovenstaande problemen op te lossen, totdat Fujitsu met een conclusie en oplossing komt.

[ Voor 6% gewijzigd door guillaume op 30-05-2006 13:48 ]

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Modbreak:Dit soort vragen zijn niet gewenst, zie Het algemeen beleid

*edit

[ Voor 12% gewijzigd door Turkish op 07-09-2006 12:18 ]

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Hoe zit het met de regiocode van de dvd speler meegeleverd in deze laptop? Is deze te verwijderen?

Is het bovendien toegestaan om het hier op GoT te bespreken of valt de regiocode onder een grijs/zwart gebied? Mijn excuses voor deze post als dit het geval blijkt te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Hoicks op 02-06-2006 11:37 ]

• Elect
  • Niet online
Bios update 1.10 is uit sinds 02.06.2006

BIOS Windows Flash (EXE) - AMILO Pi1536 / Pi1537

BIOS Flash (ISO CD-Image) - AMILO Pi1536 / Pi1537

Iemand enig idee met welke bios hij eerst verscheepte? Dat ben ik dan wel weer vergeten te controleren. Maar de update werkt prima.

Changelog
current BIOS 1.10:
Solved problems:
- Sporadically the drag & drop function and scroll function of the touchpad
did not work.
Known errors, problems and restrictions:
- When setting a BIOS password and choosing "Discard changes & exit",
the password is kept.
Additional information:
- Microcode for Intel Core Solo CPU added.
- The default values are loaded automatically.

- When setting a BIOS password and choosing "Discard changes & exit",
the password is kept.
Additional information:
- Microcode for Intel Core Solo CPU added.
- The default values are loaded automatically.
- none
Additional information:
- BIOS change because of minor development related issues.
- none
Additional information:
- This is an initial BIOS

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Ik heb de laatste tijd problemen met het opstarten van de laptop.

Hij start keurig, het fujitsu scherm krijg ik te zien en vervolgens heb ik een knipperende cursor rechtsboven in beeld die maar blijft knipperen. Met CTRL+ALT+DEL kan ik dan de pc ook niet herstarten.

Ik moet dan F12 drukken tijdens het Fujitsu scherm om de boot options te kunnen zien zodat ik de HDD kan selecteren. Dan start hij wel prima op.

Is er een tooltje van Fujitsu waarmee ik de harddisk kan checken? Ik kan deze namelijk niet vinden op de website van Fujitsu/Google.

Ik heb memtest gedraaid en dat werkt ook prima.

De vorige installatie van Windows XP PRO had ik ook erg veel last van BSOD's. Zelfs tijden setup. Toen ik de setup nogmaals uitvoerde ging het wel goed en nu is de laptop verder ook wel weer stabiel.

Enige probleem dat ik nu nog heb is dat ik het idee heb dat hij geen bootrecord kan vinden ofzo.

Anyone? Als er namelijk iets mis is, wil ik wel z.s.m. terug met de laptop namelijk.

Ik heb overigens nog geen BIOS update gedraaid. Dat zou ik nog kunnen proberen. Ik heb teneinde bovenstaand probleem op te lossen wel een BIOS update van de videokaart gedraaid maar deze lijkt geen verschil te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoicks op 09-06-2006 11:11 ]

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
guillaume schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:58:
- Toetsenbord reageert soms flink vertraagd op helemaal niet op een toetsaanslag (geen zwaar achtergrondproces ofzo, en dan nog, duo core...)
- Ratelende fan en extreme hitte
- Naast ratelende fan luidruchtiger geworden sinds een tijde (aan de linkerkant)
- Batterij na een goed uur al leeg bij normaal gebruik.
- Brandsnelheid is waggelt tussen 2x en 4x (met DiscJuggler en ONES) bij een Platinum DVD+R
- Scherm heeft rechtsonder, recht daarboven, en links aan de randen donkerdere plekken (slechte montage)

:/

MediaMarkt neemt al contact op met Fujitsu, omdat ze maar liefst drie dozen hadden geopend waarbij die donkere plekken op het scherm voorkwamen, maar heb nog niets vernomen. Ga morgen eens bij ze langs, want dit kan niet zo...
Jammer om te lezen dat de opvolger van de 3438g ook al een rotzooitje is. FSC is gewoon een cheap zooitje.

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:31
Raven- schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:55:
[...]

Jammer om te lezen dat de opvolger van de 3438g ook al een rotzooitje is. FSC is gewoon een cheap zooitje.
Nouja zeg, zo'n cheap zooitje is het niet hoor ik heb hier van de bovengenoemde zaken helemaal geen last ?

Ik heb mijn notebook dan ook maar net nog een paar dagen, maar toch mijn vorige laptop was ook een fujitsu siemens....
En deze heeft mij nooit in de steek gelaten ook niet bij extreem hoge temparaturen.
En daarbij komt alleen omdat jij zo'n slechte ervaring met fujitsu siemens hebt hoef je niet direct in alle topics te concluderen dat fujitsu siemens een cheap zooitje is?

En ja, ik heb je verhaal gevolgd en ja je had ongelofelijk veel pech dat je rond de 4 maanden moest wachten maar voor het zelfde geld was het een ibm had je dan ook gezegd wat een cheap zooitje?

Maarja ontopic, valt het jullie niet op dat de deksel van deze laptop flink snel bekrast damn zonde ben er altijd heel voorzichtig mee.

Maar voor de mensen die nog een leuke review met pics willen just ask, zoniet dan ga ik er mijn tijd ook niet aan verspillen.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

Voorzichtig schopje dan maar? :P

Heeft iemand de SATA drivers? Ik zoek ze om in mijn XP te slipstreamen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 23:01 ]

Verwijderd

Dark Master schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 18:09:
[...]

Nouja zeg, zo'n cheap zooitje is het niet hoor ik heb hier van de bovengenoemde zaken helemaal geen last ?

Ik heb mijn notebook dan ook maar net nog een paar dagen, maar toch mijn vorige laptop was ook een fujitsu siemens....
En deze heeft mij nooit in de steek gelaten ook niet bij extreem hoge temparaturen.
En daarbij komt alleen omdat jij zo'n slechte ervaring met fujitsu siemens hebt hoef je niet direct in alle topics te concluderen dat fujitsu siemens een cheap zooitje is?

En ja, ik heb je verhaal gevolgd en ja je had ongelofelijk veel pech dat je rond de 4 maanden moest wachten maar voor het zelfde geld was het een ibm had je dan ook gezegd wat een cheap zooitje?

Maarja ontopic, valt het jullie niet op dat de deksel van deze laptop flink snel bekrast damn zonde ben er altijd heel voorzichtig mee.

Maar voor de mensen die nog een leuke review met pics willen just ask, zoniet dan ga ik er mijn tijd ook niet aan verspillen.
Meld!

Zeer geinteresseerd! :D

Ho, sorry voor dubbelpost :X

Verwijderd

SATA Drivers ondertussen gevonden en mbv nLite erin gefixt :)

@Dark Master: Ik heb zeker wel interesse in je review :)

Verwijderd

Ik heb hem ook een kleine week. In het begin was ik een beetje teleurgesteld qua prestaties. Het opstarten en afsluiten duurde ongelofelijk lang. Gisteren besloot ik er een verse Windows op te zetten (er stond namelijk al een versie van XP op met allemaal software (voorgeinstalleerd door de school)).

Het verschil merkte ik direct. Opstarten en afsluiten ging in enkele seconden, in plaats van de enkele minuten. Qua performance ben ik dik tevreden. Trackmania Nations loopt super op de hoogste settings. Veeleisende programma's als Photoshop, Flash en Adope Premiere lopen vloeiend. Een dvd-tje branden van 4 GB gaat in ongeveer 12 minuten. Niet slecht voor een laptop in mijn ogen.

Ook qua uiterlijk van de laptop ben ik zeer tevreden. Mooi zilver, niet te opvallend. Enige nadeel zijn de toetsen. De FN-toets zit op de plaats waar normaal de CTRL zit. In het begin is dit even wennen. Ook de letters, tekens en cijfers op de toetsen zijn iets aan de grote kan. De spatiebalk had ook iets groter gemogen.

Een ander nadeel is de warmte. Bij een uurtje de processor intensief gebruiken voel je dat de laptop warm wordt. Aan de andere kant, als je de laptop op de tafel hebt staan, merk je er niet zo veel van. Misschien dat het touchpad iets warmer als normaal is, maar een storende factor is het zeker niet.

HD-tune

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/4798/hdtunezn0.jpg

//edit

Heeft hier iemand ook moeilijkheden met het aansluiten van de laptop op een tv-scherm?

Laptop - DVI naar VGA adapter - VGA kabel - Acer AL19Ws werkt wel
Laptop - DVI naar VGA adapter - VGA kabel - VGA naar DVI adapter - Philips 37PF9830 werkt niet

MIsschien dat het iets met de DVI - VGA adapters te maken heeft. Aan de andere kant, met de laptop van mijn vader (Acer Aspire 3000) werkt het wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 12:20 ]

Verwijderd

Geen idee, heb je geen DVI Kabel. Lijkt me zowiezo niet handig om hem 2x om te vormen :P

Probeer eens ergens een DVI kabel te lenen ofzo en probeer het daarmee :)

Heb je wat foto's irl van de laptop?

Mag je doormailen als je wilt O+ :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:06:
Geen idee, heb je geen DVI Kabel. Lijkt me zowiezo niet handig om hem 2x om te vormen :P

Probeer eens ergens een DVI kabel te lenen ofzo en probeer het daarmee :)

Heb je wat foto's irl van de laptop?

Mag je doormailen als je wilt O+ :D
Eens kijken of ik ergens een DVI-kabel kan lenen.

lelijk stikkertje zit erop ivm. school. Binnenkort ergens anders heen verplaatsen :+
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~leon.lambrix/got/Afbeelding%20137.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~leon.lambrix/got/Afbeelding%20138.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~leon.lambrix/got/Afbeelding%20139.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~leon.lambrix/got/Afbeelding%20140.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~leon.lambrix/got/Afbeelding%20142.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~leon.lambrix/got/Afbeelding%20143.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 17:57 ]

• Boulliebeest
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-04-2024
Nu heb ik een mooi [mbr]hier stond een niet zo legale link naar een iis install, graag deze voortaan niet meer plaatsen, als je de ts er graag mee wil helpen doe dit dan via mail/icq maar niet via het forum, dat willen we graag warez vrij houden zie ook Het algemeen beleid [/] om IIS te installeren op home en werkt prima!

*edit

welkom op GoT het vragen naar warez is niet gewenst zie Het algemeen beleid daarom is je posting verwijderd, graag dit in het vervolg niet meer doen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Turkish op 07-09-2006 12:15 ]

• Boulliebeest
Turkish, het is mij niet te doen om het illegale aspect...
Ik vraag hier niet naar een illegale kopie van windows ;)
ik vraag hem enkel naar de oplossing van het sata-probleem... :S
Ik kan géén windows xp pro installeren, aangezien ik geen ondersteuning heb voor de sata-drivers. :(
Ik heb win xp pro officieel, dus heb wel degelijk het recht deze op mijn laptop te installeren...
hier is niets illegaals aan, of vergis ik me? :?

Verwijderd

Boulliebeest schreef op donderdag 07 september 2006 @ 23:22:
Turkish, het is mij niet te doen om het illegale aspect...
Ik vraag hier niet naar een illegale kopie van windows ;)
ik vraag hem enkel naar de oplossing van het sata-probleem... :S
Ik kan géén windows xp pro installeren, aangezien ik geen ondersteuning heb voor de sata-drivers. :(
Ik heb win xp pro officieel, dus heb wel degelijk het recht deze op mijn laptop te installeren...
hier is niets illegaals aan, of vergis ik me? :?
Misschien dat je met het programma N-Lite de SATA-drivers op de cd kunt zetten.

• Dark Master
Ik zal morgen even een review voor jullie in elkaar flansen met pics ;) ...

Voor nu nog steeds super tevreden goede betrouwbare notebook !

• Boulliebeest
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:34:
[...]

kan je me mssn uitleggen (via pm/mail boulliebeest@hotmail.com) hoe dit precies werkt?

Verwijderd

@Lamber: Bedankt voor de foto's!! :D

@Boulliebeest: Je mag mij ook toevoegen @ robinschuurman [@] gmail.com ( msn )

@DarkMaster: ik wacht met smart, zelf krijg ik mn lappie maandag of dinsdag binnen :9 Hou dit topic wel in de gaten :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:34:
[...]

Ik heb de SATA Drivers in een mapje..

Mag ik die wel ter download stellen? Niks illegaals dacht ik :)

Hoor net ook dat ze op de Drivers&Utility CD :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 17:58 ]

• Boulliebeest
idd, ze staan gewoon in drivers\sata :P
echter nog wel zien te weten te komen hoe je ze kunt integreren in windows...

Verwijderd

Boulliebeest schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:17:
idd, ze staan gewoon in drivers\sata :P
echter nog wel zien te weten te komen hoe je ze kunt integreren in windows...
Dit kan via nLite, of via WinFuture XP-ISO Builder :)

Verwijderd

Kan iemand mij helpen?

Ik zoek een manier zodat ik 1 of andere afstandsbediening aan de praat krijg via mn laptop IrDA. Zodoende hoop ik MCE te kunnen draaien :)

Bvd :w :)

Verwijderd

iemand nog op zoek naar de SATA drivers? :P

• Robbrs8
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-01 16:03
Mijn pi1536 heeft het vanmorgen begeven...
Gisteren nog gewoon mee kunnen werken, echter vanmorgen helemaal niks meer! Systeem aanzetten geeft een paar brandende ledjes, maar het scherm blijft zwart (ook extern), na 2 a 3 sec hoor je de cdrom speler en dan valt hij uit. 2 sec later gaat hij vanzelf weer aan met hetzelfde ritueel.

Intussen heb ik ook al met fujitsu gebeld. Dit gesprek verliep gelukkig vrij snel en soepel. Binnen 3 minuten was alles geregeld. as maandag wordt hij per post opgehaald voor reparatie (die ongeveer 10 werkdagen in beslag zou nemen).

Ik ben dus benieuwd. Tot dusver ben ik nog tevreden over de service van fujitsu-siemens. Ik hoop dat dat zo blijft ;)

Edit:
Afgelopen maandag is de laptop opgehaald door TPG post en vrijdags stond TPG weer voor de deur met de laptop :) Dat vond ik wel behoorlijk snel. Mijn ervaring met andere reparatiebedrijven is niet zo goed ;)
En voor de volledigheid: het moederbord is vervangen.

[ Voor 16% gewijzigd door Robbrs8 op 07-10-2006 12:24 ]

• Rchood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-08-2025
Heeft iemand ook last van een lichte vlek op het beeldscherm?
Meestal rechts en een beetje onderin.
Hier heb ik met de laptop echt last van. De ene keer zie je de vlek haast niet zitten en de andere keer is de vlek zo erg dat je daar niks meer kan zien.

Ook heb ik het probleem dat als ik de laptop meeneem naar school dat die soms niet gewoon wil opstarten omdat de accu er dan niet goed inzit. Dit is behoorlijk irri. En ik snap eigenlijk ook niet waar het vandaan komt want ik haal me accu er nooit uit.

Ik heb fujitsu er over gebeld en nu wordt die dinsdag opgehaald. Ben benieuwd hoelang ik hem kwijt ben. Hopelijk niet te lang heb hem nodig voor school :S

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-01 21:13
ff een klein bumpje O+ maar ff een vraagje
een vriend van me heeft deze laptop maar hij wordt echt niet normaal heet, ze toetsenbord is al een keer vervangen omdat hij GESMOLTEN was 8)7 jah nee echt gesmolten ...

maar goed nu is ie terug maar wordt nog steeds enorm heet...en hij crashed dus af en toe of games gaan opeens heel langzaam lopen, de fan slaat amper aan
dit is ze temp als ie idle is...
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/9808/dinglc8.jpg

is toch niet goed of wel

hij zit nu ff te gamen kijken wat voor temp er dan uit komt naar 30mins

na 15mins is ie al 76c... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door kadooosh op 29-03-2007 16:46 ]

• Elect
  • Niet online
Rchood schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:06:
Ook heb ik het probleem dat als ik de laptop meeneem naar school dat die soms niet gewoon wil opstarten omdat de accu er dan niet goed inzit. Dit is behoorlijk irri. En ik snap eigenlijk ook niet waar het vandaan komt want ik haal me accu er nooit uit.
Daar heb ik ook last van, de accu erin en eruit halen is dan de oplossing. Heb je hier nog iets van gehoord van Fujitsu?

Verwijderd

Toch maar even een schopje voor deze mooie laptop :D

Ik vroeg me af of er soms afstandsbedieningen voor zijn? O+

• Dark Master
Dat vraag ik me ook af, trouwens al bijna een jaar trotse bezitter van deze laptop!
Ziet er nog als nieuw uit en heeft al heel wat uurtjes achter de rug.
En dan heb ik het vooral over wow uurtjes :D .
Alhoewel ik alsnog mijn review moet maken, dit ga ik dan ook wel doen uiteraard beloofd is beloofd.

Ik gebruik hem atm niet meer super veel net een nieuwe desktop en een 19inch tft kijkt wel wat fijner weg.
Maar alsnog een super laptop geen problemen helemaal top.

• Uberhood
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik denk dat ik mij vandaag ook dit type laptop ga kopen :) maar ik zit met één vraag :O
De lijningang en microfoon ingang zijn in 1 plug geplaatst (combinatie line in en mic)
Is de line in dan wel stereo? Want ik wil namelijk de radio op mijn laptop aansluiten via jackplug 3.5mm natuurlijk, zou iemand mij kunnen vertellen of dit stereo is en geen verschil maakt met microfoon en line in apart? alvast bedankt

grrrrroetjes Uberhood

• Uberhood
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:24:
iemand nog op zoek naar de SATA drivers? :P
:D ik doe ook vista van deze laptop afgooien en installeer windows xp pro erop, dus ik moet ook de SATA drivers op de winxp installatie cd branden? Graag zou ik willen weten waar je die driver voor xp kunt vinden want momenteel heb ik op de site van fujitsu siemens alleen de vista drivers gevonden :| .
En sinds we naamgenoten zijn wil je me wel helpen niet? :P

• Elect
  • Niet online
@ Uberhood
Geen idee hoe het met de line-in zit. Maar je mag verwachten dat het stereo is lijkt me. Heb deze laptop ook, maar kon niet niet zo snel vinden.

Download ook de laatste bios update! Na deze update heb ik geen spontane reboots meer gehad!

• Uberhood
  • Niet online
Elect schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 10:06:
@ Uberhood
Geen idee hoe het met de line-in zit. Maar je mag verwachten dat het stereo is lijkt me. Heb deze laptop ook, maar kon niet niet zo snel vinden.

Download ook de laatste bios update! Na deze update heb ik geen spontane reboots meer gehad!
Ok dankje :) ik heb de laptop trouwens gekocht met USB diskette station, daar heb ik de SATA drivers op gezet maar dat mocht niet helpen want op een gegeven moment met de installatie van winxp pro vraagt hij om nog eens de floppy erin te doen maar de floppydrive werkt dan niet meer dus er gebeurt niks :( ik moet xp erop krijgen :(

• Uberhood
  • Niet online
Ok tis gelukt om xp erop te krijgen, alleen alle drivers van de videokaart moederbord enz. van xp werkten niet. Mja dan maar met vista werken. TIP: line in is stereo :) en voor wie wilt weten hoe die in Vista de stereomix wil opnemen (het geluid wat uit de boxen komt zegt maar) moet bij opname apparaten rechtsklikken op een leeg vak (bijv. onder het microfoon icoontje) en een apparaat toevoegen, dan voeg je de stereomix toe en zet je die op standaard.

• noalert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Sorry voor de bump, maar vind het onzin om hier een nieuw topic voor te openen.

Ook ik heb sinds kort de Pi1536 en ook ik wil van Vista af. De SATA-drivers van de Drivers&Utilities CD heb ik op een diskette gezet. Door bij de XP-installatie op F6 te drukken kan ik de drivers kiezen vanaf mijn USB-floppydrive. Ik kies voor de goede driver en deze wordt ook geïnstalleerd. Vervolgens krijg ik echter alsnog de foutmelding dat Windows geen vaste schijven kan vinden. Wat doe ik fout?

• Hoicks

Hoicks

Techno!

noalert schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:46:
Sorry voor de bump, maar vind het onzin om hier een nieuw topic voor te openen.

Ook ik heb sinds kort de Pi1536 en ook ik wil van Vista af. De SATA-drivers van de Drivers&Utilities CD heb ik op een diskette gezet. Door bij de XP-installatie op F6 te drukken kan ik de drivers kiezen vanaf mijn USB-floppydrive. Ik kies voor de goede driver en deze wordt ook geïnstalleerd. Vervolgens krijg ik echter alsnog de foutmelding dat Windows geen vaste schijven kan vinden. Wat doe ik fout?
Misschien bij intel.com de juiste chipset drivers voor je SATA controller weghalen. Deze drivers hebben het altijd prima gedaan voor een WinXP installatie.

Intel 945PM+ICH7-M

[ Voor 3% gewijzigd door Hoicks op 15-10-2007 10:52 ]

• noalert
Hoicks schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:50:
[...]
Misschien bij intel.com de juiste chipset drivers voor je SATA controller weghalen. Deze drivers hebben het altijd prima gedaan voor een WinXP installatie.

Intel 945PM+ICH7-M
Thanks, dat werkt wel! Stom dat op de cd niet te goede drivers staan...

Verder ben ik, hoewel ik de laptop welliswaar nog niet echt gebruikt heb omdat ik eerst XP erop wil hebben, tot nu toe tevreden. Constructie is goed, buitenkant ziet er mooi uit, touchpad werkt goed. Over accuduur kan ik nog geen uitspraken doen, met het scherm heb ik in ieder geval geen problemen.

Probleem 2: na het formatteren van een partitie krijg ik de melding "Plaats de cd-rom of diskette met de naam Intel Matrix Storage Manager driver in station A: Druk op ENTER als u klaar bent.". De floppy (met de drivers van de INTEL-site) zit nog in de USB-Floppydrive en op ENTER drukken helpt niet...

[ Voor 18% gewijzigd door noalert op 15-10-2007 14:27 ]

Verwijderd

noalert schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:09:
[...]

Thanks, dat werkt wel! Stom dat op de cd niet te goede drivers staan...

Verder ben ik, hoewel ik de laptop welliswaar nog niet echt gebruikt heb omdat ik eerst XP erop wil hebben, tot nu toe tevreden. Constructie is goed, buitenkant ziet er mooi uit, touchpad werkt goed. Over accuduur kan ik nog geen uitspraken doen, met het scherm heb ik in ieder geval geen problemen.

Probleem 2: na het formatteren van een partitie krijg ik de melding "Plaats de cd-rom of diskette met de naam Intel Matrix Storage Manager driver in station A: Druk op ENTER als u klaar bent.". De floppy (met de drivers van de INTEL-site) zit nog in de USB-Floppydrive en op ENTER drukken helpt niet...
Klopt dat probleem had ik ook. geen oplossing voor gevonden maar gewoon een nieuwe CD gestreamed met nLite en dan doettie het wel :)

• noalert
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:40:
[...]
Klopt dat probleem had ik ook. geen oplossing voor gevonden maar gewoon een nieuwe CD gestreamed met nLite en dan doettie het wel :)
Tnx, dat werkte wel!

• Uberhood
  • Niet online
Ik heb ook al een paar maanden geleden WinXP op een 2e partitie aan het werken gekregen. Alleen alle drivers van ATI en de drivers voor XP van de Fuji internet site werkte niet :| Niks wilde installeren of het werkte gewoonweg niet. Inmiddels ben ik helaas aan Vista gewend...ondanks de problemen en het trager werken van de laptop. Triest :P

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
heb het een en ander gelezen, heeft iemand ervaring met de x1400 te vervangen voor een x1900?, de video kaart is een mxm versie, dus vervangen is mogelijk...
Pagina: 1