Toon posts:

[2000 server XP clients] probleem met off line bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bizar probleem met offline bestanden, bij enkele clients verschijnt af en toe in de systemtray een icoon van off line bestanden - off line werken. Dat een verbinding met een server is verbroken. Als er echter op het icoon wordt geklikt verdwijnt dit icoon en is de server weer beschikbaar.

vervelende is echter ook dat de printer op deze server staan aangesloten. alle print opdrachten worden daarna ook niet meer verwerkt welke de client instelt.

Als ik vervolgens kijk bij te synchroniseren items, dan zie ik deze server er compleet niet bij staan.

Weet iemand hoe dit aan te passen? Is het mogelijk om vanuit de client werken met offline bestanden tegen te gaan? Zelfs als op de server staat aangegeven dat offline folder wel bestaan? Is hier een GPO setting van?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ja die is er, je kan het gebruik van Offline Files zelfs helemaal verbieden:
Computer of User Configuration onder Administrative Templates > Network > Offline Files. Dit even gespiekt op een 2003 machine (in 2000 vast op de zelfde plaats).

Toch wel heel makkelijk te vinden. Wat heb je zelf al geprobeerd? Printopdrachten zouden er geen last van moeten hebben lijkt me. Je stelt het immers in op Folders, niet voor de hele server. Tenzij je nog meer hebt ingestelt mbt server disconnects

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 26-04-2006 09:28 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat hij aangeeft dat een specifieke windows 2000 server de verbinding mee verbreekt terwijl hier helemaal geen folder in staan welke offline mogen worden gebruikt.

Als de server als offline wordt gezien worden ook de printers welke hierhaan hangen ineens offline gezien.

Ik heb het zelf voornamelijk van de client benaderd, dus ook de oplossing in deze richting gezocht. Maar dat is achteraf niet zo handig.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 09:37 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou het dan wel aan de offline files liggen? Heb je al eens op de server in de eventlogs gekeken? Kan je de server op die momenten wel vanaf andere werkstations bereiken? Staan alle updates tot nu toe op die server en clients? Inclusief 2000 SP4 en post sp4 rollup. XP SP2?

Zijn er misschien door een vroegere beheerder "administratively assigned offline files" toegepast? Ooit eens timeouts ingesteld in het register?
We hebben in ieder geval veeeel meer info nodig, zo blijft het een beetje wazig verhaal ;)

[ Voor 35% gewijzigd door sanfranjake op 26-04-2006 09:43 ]

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Goed, eens ff kijken of ik het wat duidelijker kan maken.
De windows 2000 server is op dat moment wel door andere gebruikers te benaderen (exchange staat er ook op, en die meld geen problemen). Op deze 2000 server staat sp4 en de rollup. In de event log staat niet zoveel wat hiermee mee te maken heeft (aantal symantec meldingen etc).

Op de XP machine's staat alleen SP1, SP2 moet nog gebeuren (we zijn er laat mee), wat wel vreemd is, alle gebruikers staan in de AD expliciet als disable user configuration of offline files, verder staat bij administrativaly assigned offline files op "NOT configured".

We zien wel dat iedere keer dat een gebruiker uitlogt hij alle bestanden begint te synchroniseren (behalve de PST bestanden want die willen niet offline). terwil dit toch expliciet wordt uitgeschakeld middels de AD. de gebruikers zijn zeker ook niet allemaal administrators :-)

Bij de gebruikers staat de home directory (g schijf) wel met van die mooie naar elkaar wijzende pijltjes in de folder iconen (dat hij synchroniseerd). De home directory staat vervolgens op een windows 2003 server waar bij deze folder staat dat een gebruiker hem mag synchroniseren als hij dit wilt, dit is echter bij meer folders het geval en hier zijn geen problemen mee. Is de home directory een speciaal geval hierin?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik denk dat je shadow copies aan hebt staan op die servers. De pijltjes zijn zeker blauw?

Nooit eerder offline files gehad vanaf die ene 2000 server? Is dat ook je domaincontroller? Heb je dit ook als een andere user vanaf diezelfde werkstations? Misschien anders de profielen van die mensen eens doorlopen?

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het 2 problemen zijn;
Probleem 1; het continue offline raken van een server welke helemaal niet offline is, dit is inderdaad een Domain controller, ik heb het nog niet geprobeert of andere users op hetzelfde workstation hier ook last van hebben. Wat zouden we in de profielen kunnen vinden?

Probleem 2; Offline/shadow copy verhaal, de pijltjes zijn inderdaad blauw maar shadow copies staan op deze 2003 server uit. (als ik op de stations klik en dan shadow copies bekijk. Bij het uitloggen hebben wel bijna alle gebruikers problemen met synchroniseren, dat duid toch op offline bestanden.

Kan je met deze ruwe brokken informatie chocolade maken?
Pagina: 1