[Outlook] gebruikte pst-files uitlezen

Pagina: 1
Acties:
  • 426 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik ben bezig met het uitzoeken of ik op een machine (welke in een domein hangt) van de user kan uitlezen welke pst-files hij in gebruik heeft.

Dus ik draai iets, en krijg als output een lijst van pst-bestanden welke hij momenteel in gebruik heeft, maar hier kom ik niet helemaal uit, ik weet namelijk niet waar ik het kan vinden om te zien welke pst er nu in gebruik zijn.

Wat heb ik gedaan:
- registry afgezocht op de naam van het PST bestand, om zo iets te vinden
- C-drive afgezocht op een file waar de locatie naar het PST bestand in staat > geen succes.
- www.google.nl gebruikt, maar hier is niet zo veel over te vinden, wel over outlook, pst, uitlezen, maar niet over het specifiek uitlezen van welke pst er in use zijn.

Alvast bedankt.

while ( !$succeed ) { $try++ }

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-07 12:44
Vinden kun je ze zeker. Maar ik neem aan dat dat sowieso geen probleem is. Maar "in gebruik" is iets moeilijker want ik denk dat de file steeds geopend en gesloten wordt. Al kun je wel kijken naar de wijzigingsdatum. Bij mij wordt die datum namelijk steeds veranderd. Denk elke 10 minuten als de mail gecontroleerd wordt. Is de file kort geleden veranderd, dan is die file net in gebruik geweest.
C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Zou ik mogen vragen waarom je dit eigenlijk wilt weten? (bij deze dan)

[ Voor 18% gewijzigd door Ascathon op 26-04-2006 09:05 ]

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
hier op mijn werk willen we overgaan op XP, dus de hele HDD van de user's wordt geleegd, en doormiddel van deze "tool" wil ik de pst bestanden van te voren kunnen gaan inventariseren en zodoende veilig kunnen parkeren op het netwerk.

while ( !$succeed ) { $try++ }

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Is het dan niet verstandig om bij meerdere gebruikers te denken aan tools zoals http://www.genie-soft.com/ ze levert? Scheelt je heel wat handmatig zoeken...

Mooooooeeeee......

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij is dit ook nog eens afhankelijk van welke Outlook versie je draait - voor OL2003 zit het volgens mij bv. onder:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\"naam profiel"\9375CFF0413111d3B88A00104B2A6676

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-07 12:44
elevator schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:20:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\"naam profiel"\9375CFF0413111d3B88A00104B2A6676
Als dat de lokatie is waar ze staan, dan staan daar ook oude profielen tussen. Blijkbaar worden ze niet verwijderd als je een account in Outlook delete.
Wat trouwens ook niet het geval is in de directory die ik eerder noemde.
Pagina: 1