* botoo gaat in op het "Je wil dit ding dus écht niet!" stukje. Dat is op zichzelf een ononderbouwde mening die niets toevoegd aan het artikel / de discussie. Het feit dat het in de rest van zijn post wel onderbouwd wordt maakt niet uit, dát stukje van zijn post levert geen punten op. Dat wil niet zeggen dat als er iets geniaals onder staat de reactie niet meer op +4 kan eindigen, slechts dat er voor die zin geen punten bij of af gaan.
Ten tweede is de mening wel degelijk onderbouwd... Het statement dat er wellicht hele volksstammen zijn die het niet eens zijn met deze mening mist daarentegen elke onderbouwing: je zou net zo goed het tegenovergestelde kunnen beweren.
Hier kan ik het mee eens zijn

.
[...] Ik zie de opmerking van Ruudjah meer als een cynische noot, wellicht ook niet valide, maar (voor Sony) toch wel interessant, als blijkt dat de rootkit affaire en de obligate 'brakke' software het vertrouwen bij de consument geen goed doen.
In mijn ogen lees je dan meer in de post dat er staat

. Volgens mij is het een niet valide steek onder water, die verder niet zoveel toevoegd - of afdoet, aan de rest van zijn reactie. Aan de andere kant kan je stellen dat dat mijn probleem is.
[...] (...) maar het lijkt soms of het vooral belangrijk is met zoveel mogelijk gevoeligheden rekening te houden bij het plaatsen van een reactie.
Het heeft volgens in dit geval niet zo veel te maken met gevoeligheden, maar meer met de mate waarin een reactie iets bijdraagt aan een discussie / artikel.
[...] Het is zeker geen -1 en ook geen 0 in mijn ogen. In ieder geval +1.
Dat ben ik dan ook volledig met je eens

.
Of het meer waard is weet ik ook niet, maar ik denk dat er wel een punt is aangeroerd wat velen aanspreekt.
Namelijk

?
[...] Eerlijke moderatie prima, en we hoeven het ook niet altijd eens te zijn, maar micro-analyses en zoeken naar argumenten doen de discussie in mijn ogen geen goed.
Dat kan je je inderdaad afvragen, maar dat heeft, zoals
* botoo al aangeeft, volgens mij meer te maken met 'leuk' dan nuttig

.
[...] Ik steek er ook tijd in, en niet omdat ik me verveel. De post is gemodereerd als fipo en flamebait en wellicht te laag. daar zou de discussie over moeten gaan.
Daar gaat de discussie toch over

?
-Het is een mening dus niet interessant: heef net zoveel waarde als: het is interessant om iemands mening te horen
Dat ben ik (dus) niet met je eens

. Een opsomming van ononderbouwde meningen onder een artikel vind ík niet interessant.
-Je geeft geen punten voor het poneren van een mening zonder onderbouwing. Maar de onderbouwing staat wel degelijk in de post, maar dat vergeet je dan even.
Dat vergeet ik niet, zoals ik hierboven al aangaf

. Uitgaande van de opsplitsing hierboven is dát stukje niet onderbouwd. De onderbouwing volgt daaronder, waar in mijn ogen ook punten voor moeten worden gegeven.
-Een hele discussie over het rootkit verhaal van Sony. Volgens mij is het voor alle partijen duidelijk hoe de vork in de steel zit. Niemand beweert dat nu alle producten vol rootkits zitten, maar ook niemand ontkent dat de affaire het imago van Sony geen goed heeft gedaan.
Ik denk nog steeds dat dat niet hetgeen is wat er in de post staat, maar wat jij er in leest. Maar dat kan ook mijn fout zijn

. Daarnaast is het feit dat het imago van Sony geschaad is slechts een verklaring voor een eventuele verminderde aankoop van Sony producten, en niet voor het niet-kopen van een Sony product, in mijn ogen

.
Een controversiele of provocerende mening kan erg goed helpen zo een discussie op gang te brengen.
Daar heb je misschien best een punt, maar dat is in mijn ogen nog steeds geen reden om een post op meer dan +1 te zetten. Bij het modderen kijk ik dan ook naar de reacties die erop gekomen zijn. Als een reactie die ik normaal +0 zou hebben gegeven een nuttige discussie heeft losgemaakt ga ik meestal snel richting de +1.
Of een provocerende mening zonder onderbouwing +2 interessant zou verdienen weet ik niet direct

.
Dat staat volgens mij niet in de post? Slechts dat het via de software van Sony moet

. En dat geld ook voor bijvoorbeeld een iPod. Als je hem kopieert naar de iPod als mass storage device is het nummer niet af te spelen.