Na het overlijden van mij videokaart (6800LE) heb ik de overstap op pci-e gedaan i.c.m. een nieuwe videkaart.
Maar telkens na 10/15/20 min gaat de pc spontaan reboten. Er is geen echte aanlijding, en de videokaart word niet eens super warm (69 graden)
Na het instaleren van het nieuwe moederbord en videokaart heb ik meteen een schone windows instalatie gedaan (win xp sp2).
Specs:
CPU: AMD 64 2800+
Mobo: Gigabyte K8N-E
Graka: Sapphire X850XT
HD: Maxtor Diamondmax 9 (80GB)
Voeding: Aopen 350Watt
Als ik na het reboten weer in windows kom krijg ik het scherm:
''windows is herstelt van een ernstige fout'' met de verwijzing naar de stuurprogramma van de beeldscherm adapter
(ati catalyst)
Daarna heb ik de catalist drivers geuninstald met de cat-uninstaller en de laatse Omega drivers geinstaleert.
daarna krijg ik hetzelfde verhaaltje, ''windows is hersteld van een ernstige fout'': alleen zeggen ze nu niet waardoor het komt(maar dat zal natuurlijk weer aan me videokaart liggen).
Voltages lijken me redelijk afwijkend, zou het hieraan kunnen liggen ?
[img=http://img408.imageshack.us/img408/4865/voltages8uw.th.jpg]
Ik heb geen multimeter om ze precies na te meten
Update: Zodra ik een game wil starten klapt deze er meteen weer uit terug naar de desktop.
heeft iemand een idee ?
Maar telkens na 10/15/20 min gaat de pc spontaan reboten. Er is geen echte aanlijding, en de videokaart word niet eens super warm (69 graden)
Na het instaleren van het nieuwe moederbord en videokaart heb ik meteen een schone windows instalatie gedaan (win xp sp2).
Specs:
CPU: AMD 64 2800+
Mobo: Gigabyte K8N-E
Graka: Sapphire X850XT
HD: Maxtor Diamondmax 9 (80GB)
Voeding: Aopen 350Watt
Als ik na het reboten weer in windows kom krijg ik het scherm:
''windows is herstelt van een ernstige fout'' met de verwijzing naar de stuurprogramma van de beeldscherm adapter
Daarna heb ik de catalist drivers geuninstald met de cat-uninstaller en de laatse Omega drivers geinstaleert.
daarna krijg ik hetzelfde verhaaltje, ''windows is hersteld van een ernstige fout'': alleen zeggen ze nu niet waardoor het komt(maar dat zal natuurlijk weer aan me videokaart liggen).
Voltages lijken me redelijk afwijkend, zou het hieraan kunnen liggen ?
[img=http://img408.imageshack.us/img408/4865/voltages8uw.th.jpg]
Ik heb geen multimeter om ze precies na te meten
Update: Zodra ik een game wil starten klapt deze er meteen weer uit terug naar de desktop.
heeft iemand een idee ?
[ Voor 67% gewijzigd door Dubbel Fristie op 26-04-2006 13:46 ]