WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...
die eml file door sendmail bijvoorbeeld pipen?
zoiets bedoel je Erkens:
mail -s "onderwerp" jantje@ikdoeaanlinux.nl < tekstfile
mail -s "onderwerp" jantje@ikdoeaanlinux.nl < tekstfile
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
nou, eerder zo: (een eml file bevat als het goed is het complete mailtje, dus inclusief subject)
maar wellicht is dat dus weer distro afhankelijk, ik heb namelijk geen "mail" executable
sendmail jantje@ikdoeaanlinux.nl < mail.eml
maar wellicht is dat dus weer distro afhankelijk, ik heb namelijk geen "mail" executable
De versie van Erkens werkt (ik heb het ook ff getest), maar hoe voeg je op de cmd-line een subject toe? Sendmail kent de optie -s niet.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
En /usr/bin/mail? Die snapt de -s vlag wel. Ik gebruik op systemen waar attachments verstuurd moeten worden (rapportage) vaak een binary die "email" heet. daar kun je met de -a vlag een attachment opgeven.
Hier meer info.
Hier meer info.
Als je erkens zijn manier volgt moet je even naar deze rfc kijken.
http://www.faqs.org/rfcs/rfc822.html
dit is als het goed is de format van die .eml file.
Jaag dat door send-mail heen en je hebt alle data correct. inc subject.
http://www.faqs.org/rfcs/rfc822.html
dit is als het goed is de format van die .eml file.
Jaag dat door send-mail heen en je hebt alle data correct. inc subject.
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Gebruik gewoon zoiets als 'mail', als dat niet geinstalleerd is installeer het dan (je zou het bijna zelf kunnen bedenken). Een subject binnen het mailtje plaatsen is ook niet zo moeilijk: op de eerste regel Subject: blablabla neerzetten.deepbass909 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 05:05:
De versie van Erkens werkt (ik heb het ook ff getest), maar hoe voeg je op de cmd-line een subject toe? Sendmail kent de optie -s niet.
zelf hou ik er van om mijn shellscriptjes zo algemeen mogelijk te houden, dus waar het kan geen gebruik te maken van "exotische" tooltjes, je mag er doorgaands vanuit gaan dat je wel 'een' sendmail hebt.Wilke schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:07:
Gebruik gewoon zoiets als 'mail', als dat niet geinstalleerd is installeer het dan (je zou het bijna zelf kunnen bedenken). Een subject binnen het mailtje plaatsen is ook niet zo moeilijk: op de eerste regel Subject: blablabla neerzetten.
alleen het gebruik van sendmail op deze manier is "not done"Erkens schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:36:
[...]
zelf hou ik er van om mijn shellscriptjes zo algemeen mogelijk te houden, dus waar het kan geen gebruik te maken van "exotische" tooltjes, je mag er doorgaands vanuit gaan dat je wel 'een' sendmail hebt.
mailx gebruiken dus! (bijvoorbeeld)The sendmail command is not intended as a user interface routine
[ Voor 5% gewijzigd door MrBarBarian op 26-04-2006 09:55 ]
quote dan ook even de volgende regel:MrBarBarian schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:55:
[...]
alleen het gebruik van sendmail op deze manier is "not done"uit de manpage:
[...]
mailx gebruiken dus! (bijvoorbeeld)
en dat is die .eml filesendmail is used only to deliver pre-formatted messages.
overigens is dat shell scriptje de userinterface, de gebruiker zelf zal niks te maken hebben verder met de sendmail "interface"
Pagina: 1