Canon Ixus 700, wat voor SD kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:15
Eindelijk ben ik eruit, ik ga toch maar de Ixus 700 kopen i.p.v. van de Ixus 60, na lang wikken en wegen, het besluit genomen. Nu loop ik tegen het volgende probleem, waar ik nergens een oplossing voor kan vinden. Wat voor SD kaart moet ik hier in doen?

Ik wil op 7,1 megapixel gaan fotograferen, en natuurlijk met zo min mogelijk wachttijd, en wat is het maixmale aan geheugen wat er in de Canon Ixus 700 kan?

Ik twijfel dus of ik een High Speed geheugenkaart moet nemen of niet, en of er 4 GB in kan.

Ik heb al gezocht op Google, hier op tweakers en op verschillende foto site's (www.dpreview.com, www.pixelmania.nl, etc.)

Wie kan mij helpen, of kan uit ervaring spreken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Jumpman
Helemaal niemand? :?

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Jumpman schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:42:
Eindelijk ben ik eruit, ik ga toch maar de Ixus 700 kopen i.p.v. van de Ixus 60, na lang wikken en wegen, het besluit genomen. Nu loop ik tegen het volgende probleem, waar ik nergens een oplossing voor kan vinden. Wat voor SD kaart moet ik hier in doen?

Ik wil op 7,1 megapixel gaan fotograferen, en natuurlijk met zo min mogelijk wachttijd, en wat is het maixmale aan geheugen wat er in de Canon Ixus 700 kan?

Ik twijfel dus of ik een High Speed geheugenkaart moet nemen of niet, en of er 4 GB in kan.

Ik heb al gezocht op Google, hier op tweakers en op verschillende foto site's (www.dpreview.com, www.pixelmania.nl, etc.)

Wie kan mij helpen, of kan uit ervaring spreken.
Voor een digitale camera zou ik een highspeed SD kaartje adviseren. Je hebt dan als voordeel dat de camera veel sneller klaar is met schrijven en je dus feitelijk kunt "doordrukken".... Denk daarbij o.a. aan actiefoto's of foto's van kinderen
Hoeveel erin kan weet ik niet, maar dat zou je bij Canon op de website moeten kunnen vinden, anders even navragen bij de fotoshop op de hoek.

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Kijk eens naar de Sandisk Ultra II / II Plus kaartjes.
Die zijn aardig rap.
De serieuze vraag blijft alleen of het ook echt noodzakelijk is om er extra geld voor uit te geven dat ze "snel" worden weggeschreven.
Ik weet niet wat jou definitie van "snel" is, maar denk je echt dat je vaak tegen dat soort "actie-opnames" loopt dat het wel handig is?
Ik moet wel zeggen dat het prijsverschil tegenwoordig wel een stuk kleiner geworden is.
En ~ € 90,- voor een Sandisk Ultra II 2GB kaartje is ook geen schokkende prijs.
Kijk eens in de pricewatch.
Daar kan je alle prijzen op een rij zien en waar je ze kan halen.

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-01 10:49
Waarom zou je voor een 4GB kaartje gaan? Volgens mij zijn die relatief prijzig tov een 1 of 2 GB kaartje. En je moet je afvragen of je echt een capaciteit van meer dan 1000 foto's nodig hebt.
Verder zijn de MMC plus kaartjes tegenwoordig ook behoorlijk snel (7MB/s write) en bovendien goedkoper dan een even snelle SD kaart. Je hebt bijvoorbeeld al een Kingston 1GB MMC plus voor 23 euro :P

• Jumpman
Dit:

http://tweakers.net/pricewatch/123028

is dus een snel geheugenkaartje, voor een mooie prijs. Alleen kan ik nergens de 'echte' lees en schrijf snelheden vinden. Er is ook nog een 133x van.

Al gevonden: 150x is ongeveer 22,5 MB per seconde.

[ Voor 21% gewijzigd door Jumpman op 05-05-2006 15:08 ]

Pagina: 1