Hallo mede-tweakers...
Ik heb een probleempje, wat misschien wel snel opgelost kan worden maar ik kan mn hersenen niet op zo'n manier pijnigen dat ik de oplossing vind...(wow wat een zin...)
Als volgt is de situatie:
Heb een computer die via een draadje op een adsl modem is aangesloten...
In die computer zit een draadloos kaartje...
Nu heb ik net een laptop gekocht ( jah je voelt um al hangen waarschijnlijk...)
En daar zit draadloos kaartje ingebouwd..
Nu is mijn vraag, ik moet voor een week of 2 ff via die pc kunnen internetten , en wil niet voor 2 weken een wireless access point kopen..
Ik heb geprobeerd een verbindingsbrug tussen de lan-verbinding en de draadloze kaart-verbinding te gooien, dat lukte..
Maar ik kan dan niet via mn laptop op het internet komen, hij ziet mn compu niet..
Nu zit ik me ook af te vragen of dit ook mogelijk is..
Dus om lang verhaal kort te maken:
Vaste computer, met draad verbonden, zit een draadloos kaartje in..
Wil via de vaste computer , met de flaptop op internet..
Lukt dit, ik ben nooit zo'n ster in draadloos geweest...(wel veel verbindingen aangelegd, maar weet hier ff niets op)
Alvast bedankt!!
Groetjes,
Nick
Ik heb een probleempje, wat misschien wel snel opgelost kan worden maar ik kan mn hersenen niet op zo'n manier pijnigen dat ik de oplossing vind...(wow wat een zin...)
Als volgt is de situatie:
Heb een computer die via een draadje op een adsl modem is aangesloten...
In die computer zit een draadloos kaartje...
Nu heb ik net een laptop gekocht ( jah je voelt um al hangen waarschijnlijk...)
En daar zit draadloos kaartje ingebouwd..
Nu is mijn vraag, ik moet voor een week of 2 ff via die pc kunnen internetten , en wil niet voor 2 weken een wireless access point kopen..
Ik heb geprobeerd een verbindingsbrug tussen de lan-verbinding en de draadloze kaart-verbinding te gooien, dat lukte..
Maar ik kan dan niet via mn laptop op het internet komen, hij ziet mn compu niet..
Nu zit ik me ook af te vragen of dit ook mogelijk is..
Dus om lang verhaal kort te maken:
Vaste computer, met draad verbonden, zit een draadloos kaartje in..
Wil via de vaste computer , met de flaptop op internet..
Lukt dit, ik ben nooit zo'n ster in draadloos geweest...(wel veel verbindingen aangelegd, maar weet hier ff niets op)
Alvast bedankt!!
Groetjes,
Nick