Netwerkverbinding problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 523 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-04 16:06
Hallo ik zal proberen mijn probleem uit te leggen.

Ik zit in een studentenhuis met 4 medebewoners. Ik heb bij iedereen de netwerkverbinding aangemaakt. Iedereen kan elkaar zien (dus de gedeelde documenten). Ik kan ook iedereen zien, alleen kunnen ze mij niet zien. Als ik bij een huisgenoot ga testen zegt de pc dat ze geen rechten hebben om op mijn pc te kunnen. Ik ben dus wel te zien via "View workgroup computers".

Ik heb al op Tweaker topics gezocht maar probleem blijft.

De volgende dingen zijn al gebeurd:
Firewall is uit
Netwerkverbindingen zijn allemaal hetzelfde dmv installatie via USB stick
Gast account uitgeschakeld via Computer Management
Authentication is uitgevinkt

Ik hoop dat hier nog wat mensen zijn die een idee hebben wat het probleem kan zijn. Het lijkt er sterk op dat mijn pc het probleem is. Kan het te maken hebben dat ik iets beveildigd heb waardoor mijn huisgenoten mij niet kunnen zien?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door bsmpower op 25-04-2006 21:27 ]

• bsmpower
Weet niemand wat ik nog kan proberen?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Dit lezen.

isse simpel ;)

Abort, Retry, Quake ???

• bsmpower
"HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Netbt\Parameters en check of er een entry met de naam DhcpNodeType is en of deze de waarde '2' heeft. Als dit het geval is, verander de waarde naar 8 en herstart de computer."

Deze staat niet in mijn register.

en

"Wanneer je jouw shares niet kan benaderen met \\computernaam\sharenaam maar wel met \\ip-nummer\share, kijk dan of je op beide pc's 'NetBIOS over TCP/IP' wel aan hebt staan bij de Advanced opties van TCP/IP en herstart de computer".

Mijn NetBios settings staan op Default. Dus eerst DHCP server. Bij een probleem schakeld ie vanzelf over naar NetBIOS over TCP/IP.

Of moet ik hem nu standaard zetten op NetBIOS over TCP/IP?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Volgens mij zoek je wat te moeilijk.

Je schrijft dat je gast account uitgezet hebt, dat zou je aan kunnen zetten, hoewel het niet zo'n fraaie oplossing is.

Je kunt ook je huisgenoten aanmaken op jouw systeem, met een ww, en dan gaat het delen ook wat handiger.

Verder zit er nog een policy ergens waar ook wat mogelijkheden in staan, zal ff ander topic er bij pakken.

Zie ook : dit topic

[ Voor 13% gewijzigd door aZuL2001 op 25-04-2006 23:02 . Reden: linkje added ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Je zou ff alle netwerkonderdelen van je LAN-verbinding weg kunnen halen + de gedeelde mappen uitschakelen. En die dan daarna opnieuw toevoegen. En uiteraard daarna ook opnieuw je gedeelde mappen instellen.

Verwijderd

Wat ik ook altijd doe is op de pc's simple file sharing afzetten. Je vindt dit als je in een explorer (verkenner) venster op tools > folder options drukt, dan het 2de tabje view en daar ergens het vinkje van Use simple file sharing afzet. Er staat bij dat het recommended is om het aan te laten, maar als je op je accounts een paswoord hebt staan, windows updates bijhoud enzow zie ik geen probleem om de old-way file sharing te gebruiken.
Als het nog niet mocht lukkeb kan je even de gebruikelijke dingens nazien op alle pc's. Geef alle pc's dezelfde workgroup naam, test met alle firewalls af (zeker ook zonealarm's als die mochten draaien!), zet op alle pc's eenzelfde account met identiek paswoord, controleer of overal the file- and printsharing service is geinstallerd, enz.
Suc6

Verwijderd

** Je firewall kan volgens mij gewoon aan blijven, als je een map deeld wordt dit automatisch in je firewall aan gepast (ik neem aan dat je met windows xp werkt)
bsmpower schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:44:
.......
en

"Wanneer je jouw shares niet kan benaderen met \\computernaam\sharenaam maar wel met \\ip-nummer\share, kijk dan of je op beide pc's 'NetBIOS over TCP/IP' wel aan hebt staan bij de Advanced opties van TCP/IP en herstart de computer".

Mijn NetBios settings staan op Default. Dus eerst DHCP server. Bij een probleem schakeld ie vanzelf over naar NetBIOS over TCP/IP.

Of moet ik hem nu standaard zetten op NetBIOS over TCP/IP?
Dit lijkt op een DNS probleem.
Typ op de DOS Prompt "ipconfig /all"
als je met een router werkt in het modem
dan zie je wat je Standaard-Gateway is, dit zou het ipadres van je router moeten zijn.
dan zie je wat je Voorkeurs-DNS-Server is, dit zou het ipadres van je router moeten zijn.

bij de netwerkkaart instellingen heb je geen netbios nodig, gebruik alleen TCP/IP als alle computers XP hebben
zorg ook dat je Werkgroep overal het zelfde is, dat is ook wel makkelijk
(r.muisknop op deze computer dan eigenschappen en dan computernaam)
de computernaam zelf mag natuurlijk niet dezelfde naam hebben ;)
Pagina: 1