Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:34

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Ik zit hier met een P4P800E Deluxe die iemand (volgens hem succesvol :D) heeft geflasht met een P4P800 ROM. Zonder deluxe dus.

Nu start mobo, hd en processor op, alleen video blijft uit en er wordt niet geboot. Als ik een toets van het toetsenbord indruk doet hij niets, behalve ff het HD ledje laten branden.

Geen idee wat ik er zo mee aanmoet. Ik kan geeneens in het bios komen!
Iemand suggesties/ervaring? :7

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij niet prettig ,maar lijkt mij toch een foute flash.

Indien anderen een ander oplossing hebben twee dingen.

1. Identiek bord vinden en on the fly de BIOS overzetten. Van de goede op floppy zetten en de BIOS van de slechte losmaken op de goede en de flop inlezen (me 3x gelukt).
2. BIOS opnieuw laten programmeren en ik geloof dat het geen 30euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Stap 1 is lastig omdat ik niet iemand met identiek bord ken.... verder herprogrammeren? wie kan dat doen? Mycom oid?

Thnx. Overigens nog meer suggesties?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 21:04
Asus meldt op hun site dat de P4P800-E Deluxe beschikt over:

CrashFree BIOS 2~
The AI-Series enhances system stability based on this pioneering technology. When BIOS corruption occurs, the CrashFree BIOS 2 feature reboots the computer and perform a recovery procedure by using the motherboard support CD when the original BIOS fails.

Misschien anders eens een paar keer op de reset-knop drukken totdat het bord het idee krijgt dat er iets aan de hand is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Ja zoiets dacht ik ook Martin R. Raar dat ie niets aangeeft, en ook dat ie niet reageerd op reset en power knop. Alleen als ik de pWR knop 5 sex indruk gaat ie uit.

Ik ga de handleiding doorspitten voor dat Crashfree en wacht verder nog op tips !

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Dat crashfree heb ik wel eens moeten gebruiken bij zo'n moederbord, en hij hoort dan zelf met een mededeling te komen dat je een floppy of CD moet plaatsen.

Het zou kunnen dat hij het andere bios wel 'geaccepteerd' heeft, maar dat het board er niet mee wil booten, omdat het het verkeerde bios is. Alleen vindt crashfree dan geen error omdat er wel een volledig werkend bios op de chip staat...

Aangezien je HDD led wel gaat branden zou het kunnen dat hij naar een CD zoekt maar geen beeld geeft, in dat geval ff je moederbord CD erin doen en hopen dat het helpt.

Ik zou ook nog even proberen te booten met een PCI kaart, je weet maar nooit of de aansturing van het AGP slot niet goed is oid :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Dreeke, bedankt voor de tips!

Nu is het zo dat de beste eigenaar geen boekjes/drivers meer heeft. laat staan een cd. ja, dont ask :D. Kon dat niet vinden op de asus site. alleen maar biossen en pdf manuals.

Zou ik een oproep oid kunnen plaatsen?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Edit!

Hij zoekt idd wel degelijk de cdrom drive af opzoek naar een support cd. hmm.. Nu nog een support cd vinden..... Ken jij iemand? :)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Dat klopt... op de standaard CD staat een flashbios wat je kan laden bij eventuele foute upgrades (Tenminste, bij mijn p4p800 CD's; helaas heb ik niet jouw board hier).
Is het wel zaak natuurlijk dat je een CD hebt met het bios erop en dat je CD als standaard opstartapparaat is...

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Je kan proberen het BIOS zo op een CD te branden (even downloaden van de Asus website) maar ik weet niet of hij naar een bepaald pad zoekt.
Maar je kan het natuurlijk proberen....

zet voor de zekerheid ook de executable erbij van het type bios wat je flasht, bijvoorbeeld awdflash.exe

Ik denk zelf niet dat hij dat nodig heeft, maar het past er vast nog wel bij op de cd... ;)

[ Voor 37% gewijzigd door dreeke op 25-04-2006 22:08 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Heb even een CD van 1 van mijn boards erbij gepakt, en zie dat de .rom files gewoon in de hoofdroote staan (g:\p4c800.rom; staan er trouwens van meerdere Asus boards). Dus een CD branden met het bios, en gaan met die banaan :P

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
Je kunt natuurlijk op de site van asus ( ik zou aanraden de duitse versie asus.de die zijn het behulpzaamst, maar in NL zit ook een helpdesk, alleen weet ik niet of ze ook voor moederborden zijn ze zeggen alleen laptops namelijk ) een bericht ingeven, of het telefoonnummer van asus duitsland en daar hulp vragen, die sturen namelijk meestal wel een nieuwe support CD van je moederbord op. Je moet wel exact wetel welk bord, misschien dat het serienummer helpt, het staat meestal op een sticker ( kleintje ) voorop geplakt ergens in de buurt van of de printerpoort, of net onder de ide aansluitingen, tenminste hier dan, ik heb het deluxe bordje gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:09
bij mij hielp het toen ik een paar keer ging resetten...en echt geen cd ofzo gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Hmmm... Hij claimed een p4p800E deluxe te hebben, maar omdat hij alle boekjes etc kwijt is ben ik even het bord gaan nalopen en daar staat dik tussen de pci sloten gedrukt "P4P800".
IK twijfel nu sterk aan welk mobo versie hij nu heeft. Die p4p800 die wit gedrukt staat op het mobo, zou aangeven een gewone p4p800.

Echter heeft hij SATA en die ook nog in RAID, dit is zeker. :P (zelf geinstalled)

Argh., hoe kom ik er nu psies achter welk mobo type hij heeft...?
Ik heb al een lege cdr klaarliggen waar ik dan een p4p800.rom flash op ga branden. Welke is alleen nog de vraag.... :7

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ik heb hier toevallig een P4P800-E Deluxe, en dat staat er ook op. Als er P4P800 opstaat dan kun je er dus vanuit gaan dat het ook daadwerkelijk een P4P800 _is_. Die heeft overigens ook gewoon SATA en RAID. :)

Je zult dus deze file nodig hebben:
http://dlsvr02.asus.com/p...ck478/p4p800/P4P81019.zip

[ Voor 8% gewijzigd door NNF op 25-04-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BlendMaster
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 12:27
Als op jou mobo p4p800 staat mag je er van uit gaan dat je een p4p800 hebt.
p4p800 heeft ook s-ata. http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Tja, maar ik raakte alweer in de war met die SATA en RAID opties,

Anyway... ben nu de cd aan het branden..... :)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Oke, ik heb het volgende gedaan:

1. .rom van NNF en The blendmaster gedownload, een kopie gerenamed naar p4p800.rom en tezamen op een cd gezet. (en afgebrand)

2. Pc start op, vind CD, CD spint op voor een min. en verder... niets! Bij poweroff of reset gebeurt dit steeds opnieuw.

* tomic is ten einde raad. Doe ik iets fout?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Of heeft iemand de inhoud van de support CD van een p4p800 voor mij? Daarmee zou het toch ook moeten werken... Ik ga nog een cd branden met die afudos.exe erbij...

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Zit nog even voor de tweede keer op de CD te kijken (heb hier een P4P800 Deluxe en P4P800SE in gebruik).

Op de CD staan ook nog de volgende files (maar ik weet niet of ze benodigd zijn)

- D100Disk
- D100Disk2

Daarnaast staat er ook nog een bestand genaamd "ver.tag"

Kijk ik met een teksteditor in het bestand, dan staat er het volgende in

code:
1
2
3
4
5
6
7
082903
P4C81006.005 for P4C800
P4C81007.ROM for P4C800 Cost Down
P4P81008.AMI for P4P800
P4C800-E-1002.003
P4CED07.ROM for P4C800-E Deluxe
P4P8X108.ROM for P4P8X

Misschien gebruikt het bios het bestand ver.tag voor de installatie van het bios????

Mooooooeeeee......

Pagina: 1