Toon posts:

Beeld valt na ong 60 min weg. Reboot en weer ok?

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om mee te beginnen: Mijn knowledge over pc's is op schaal van 1 tot 10 een 2 dus als het moeilijk wordt dan aub wat uitgebreide info. :)

Het probleem is dus dat het beeld wegvalt na zo'n dik uur alleen internetten(soms langer maar max 2 uur). Beeld bevriest, gaat flikkeren, krijg 1 sec een wit vlak te zien en daarna allemaal strepen. Pc herstarten en ik kan weer een uur. Hoe meer pagina's ik open hoe sneller hij er mee kapt.
Games probeer ik al helemaal niet.

Ook downloaden(updates) is hopeloos. Beeld loopt altijd vast.

Aangezien ik nog garantie heb is de hulplijn al vele malen blij geweest met mijn belletje.
Tot nu toe pc 2 keer 2 weken kwijt geweest en ze zijn 2 keer bij mij thuis geweest.

Dingen die zijn aangepast/zelf gedaan:

-Nieuwe mobo
-Nieuwe Voeding
-2 nieuwe graka's. 1ste nieuwe was een FX5500 maar was niet tevreden met de performance van die kaart(had een 9800se maar liep daar ook niet goed mee) dus kreeg ik de x1600.
Rare was dat de pc met de FX5500 wel goed liep, geen enkele crash gehad. Nu ik die x1600 heb is het hopeloos net als met de 9800se.
- reinstall windows xp
- Bios laten flashen
- laten testen met 3dmark2005 en volgens hun was het systeem ok.
- pc schoongemaakt(fans en koelblok? uitgezogen/geblazen)

Sinds ik de hardware versnelling 1 stapje lager heb gezet is het zoals hierboven beschreven. Met volle hardware versnelling is het na 10/15 min al gebeurd.
system specs:

Amd Athlon 64 3000+
512 mb
420 watt voeding van codegen?
Sapphire X1600 (pro?)
80(later ingezet maar deed het nog wel goed na installatie) en 160 GB Maxtor HD's
MSI k8mm-ilsr(ms-6741) mobo(volgens everest)

Idle temps volgens everest:
moederbord: 36 graden
CPU : 42 graden
GPU omgeving 45 graden
Trial versie dus GPU en HD temps krijg ik niet

Spanningswaarden volgens everest:
CPU core = 1.50
+3.3v = 3.33/3.31
+5v = 5.16/5.19
+12v = trial versie(12.10 volgens Speedfan)
-12v = 12.03(11.95 volgens speedfan)
-5v = 5,15
+5v standby = 5.02(5.56 volgens speedfan)
vbat batterij = 3.66
Rest had speedfan zelfde waarde als everest

Temps volgens speedfan:

Temp 1 = 42 graden
Temp 2 = 37 graden
80 gb hd = 40 graden
160 gb hd = 48 graden(max ooit gezien is 51 graden)

Stressed niet getest aangezien hij met niks doen ook al uitvalt.

Mijn vraag is dus:

Is mijn mobo niet compatible met de Ati graka's?
En hoeveel performance verlies krijg je als je die hardware versnelling helemaal uitzet.

Heel verhaal maar ben hopelijk niks vergeten..

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 21:35 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Het klinkt vreemd maar zit de processor er wel goed in? Draai eens memtest (is onder DOS, moet je een bootdiskette maken met dit programma) en laat dit een nacht draaien. Als ie niet vastloopt is dat een pluspunt :P. Als ie errors geeft, is er wat mis met je geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ga ik dat vannacht proberen. Tenminste als-ie blijft lopen :P

Ps: kan toch ook gewoon op cd of niet? Moet anders nog ff diskettes halen.

Processor hebben "zij" er weer ingezet(nieuwe mobo) dus ga er wel vanuit.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 14:24 ]

• magel725
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-04 20:04
Waar ik als eerste aan moet denken is één of ander onderdeel dat veel te warm wordt. Zeker omdat hij onder lage load langer draait dan onder zware belasting.

Ik zit te denken aan een slecht functionerende fan op de processor of videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Na zo'n 6/7 uur memtest te hebben gedraaid heb ik 0 errors gekregen. Alleen maar passes(geloof iets van 40/45 ong lol).

Fans draaien allebei goed, alleen die van de processor piept een beetje.(Draait 3900 toeren volgens speedfan,is dat niet wat veel??)

Verwijderd

Heb je de pc zelf inelkaar gezet? :) Of heb je dat laten doen?

dan zou ik zowiezo eventjes naar de contact tussen je CPU en koeler zoeken. deze kan namelijk enorm slecht geleiden..

@ the viruz, Als een cpu er half inzit zou die nog werken ? 8)7

Verders probeer ook even alles na te gaan mbt Componenten. Desnoods zet je de zijkant van de kast open door de case eraf te halen. Mocht je nog een garantiesticker erop hebben adviseer ik je dit niet te doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Pc is compleet gekocht, heb nog wel garantie maar zie geen sticker zitten(denk dat je een soort zegel bedoelt).

Heb de case al vele malen opengehad maar alles doet het gewoon. O ja de dvd rom is soms nogal traag. cd/dvd erin en dan toch wel een dikke minuut wachten voordat ik een opstartscherm of zo krijg.
Dus dat doe ik nu in m'n brander.
Beide fans draaien netjes.

Tussen koeler en CPU zit koelpasta.Tenminste denk dat dat het is. :P

Zijn er ook programma's om je HD's te testen??

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 15:22

LordofWhatever

Uuhhh....?

jazeker, zie de faq van Opslagmedia hier op GoT.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ga ik daar ff kijken.

Processor kan het eigenlijk ook niet zijn want dan had memtest ook niet zo lang kunnen draaien toch?? Of zie ik dat verkeerd?

Nog 1 belangrijk ding vergeten: Als het beeld bevriest dan hoor ik op het moment dat ik die strepen krijg een piepje ergens in de kast.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 02:35 ]

Verwijderd

Hey , mijn ervaring met ati is de catalyst drivers , dat control panel proggie wat je erbij installeert en die andere opties, toen ik dat een keer geinstalleerd had , kreeg ik allemaal vage effecten in windows overal waar ikmet me muis overheen ging kwamen groene/paarse kleuren, en vervolgens bleef het systeem hangen , ik heb toen die control pannel zooi eraf gegooit van ati , en echt ALLEEN de driver voro de videokaart geinstalleerd.

Kijk even voor modified drivers of iets dergelijks op guru3d.com

Verwijderd

Topicstarter
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1382

Bedoel je deze Chr0n1cl3?

Heb ook al een keer de Omega drivers geprobeerd maar dat hielp ook niet.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:14

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 01:47:

dan zou ik zowiezo eventjes naar de contact tussen je CPU en koeler zoeken. deze kan namelijk enorm slecht geleiden..

Verders probeer ook even alles na te gaan mbt Componenten. Desnoods zet je de zijkant van de kast open door de case eraf te halen. Mocht je nog een garantiesticker erop hebben adviseer ik je dit niet te doen ;)
ja, als een processor niet helemaal vastzit, dan kan ie nog werken. Heb het gehad in me vorige laptop, die gaf op de raarste momenten bluescreens, en dat kwam uiteindelijk omdat de processor niet goed vastzat.

My iRacing profile | Strava

Verwijderd

Topicstarter
Wou dus met powermax de HD's testen maar hij doet het niet.

Krijg alleen: scanning for devices wait a minute. Heb 10/15 minuten gewacht, nog steeds niks.

Powermax is toch wel de goede tool voor Maxtor schijven? Of heb ik niet genoeg geduld? :+

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 01:47:

Ja ik spreek uit ervaring. Er kwamen veel applicaties met fouten en af en toe een BSOD, maar hij heeft het wel gedaan. De 'lever' was niet omgezet, dus zat de CPU los in zijn socket. Het werkte wel, maar wel bar slecht.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
Computer geaard?

Zoveel mogelijk lostrekken en dan kijken of de pc wel nog goed werkt, dan 1 voor 1 de onderdelen
weer terug zetten.

Speedfan de alarms instellen dus min en max voltages alarm instellen.
bijvoorbeeld 12 volt mag 10% afwijken, dus 5 naar boven en 5 naar beneden.
Dit kun je ook voor de temps doen.

Harde schijf testen met hd tune.

Bios nakijken met boekje(van de bios) erbij.
kontroleer of alles staat hoe het moet(snelheden)

Ati tool installeren, en indien je de kubus laat draaien dan stess je de videokaart, kontroleer dan de temp van deze.

Voltages kontroleren tijdens systeem belasten,
dus ati tool laten lopen(kubus)
hd tune
cpu burn in(2 x indien nodig)

Kijk ook eens bij andere storingen van andere mensen.

Zoek op google of hier, naar de naam van je moederbord en ati videokaart, dus bijvoorbeeld:
p4c800+problem
p4c800+ati
p4c800+ati+problem
pc4800+freeze
etc

Videokaart drivers verwijderen en op de ati site(dacht ik) staat een programma echt alles te verwijderen van de ati drivers(zoek anders bij guru3d),
dan de driver opnieuw installeren(probeer eens verschillende)

[ Voor 11% gewijzigd door jan99999 op 27-04-2006 15:40 ]

Verwijderd

The__Virus schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:23:
[...]

Ja ik spreek uit ervaring. Er kwamen veel applicaties met fouten en af en toe een BSOD, maar hij heeft het wel gedaan. De 'lever' was niet omgezet, dus zat de CPU los in zijn socket. Het werkte wel, maar wel bar slecht.
Het lijkt me stug. Als jij een cpu in z'n socket zet dan voel je al hoe strak die eringaat. Dan plaats je een koeler erbovenop en die draai je ook aan. Dan zit het zaakje al behoorlijk stevig vast!

Het enigste wat mij was overkomen ooit mbt CPU & Socket is dat ik met de koeler ook de cpu uit z'n socket trok terwijl het hendeltje nog dichtzat :P gelukkig geen schade

Verwijderd

Dit heb ik ook een tijdje terug gehad, mn moederbord kon niet met mn graka overweg, of mss je voeding..

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 10:42
hij deed het met de x1600 en met de 9800 niet goed. Met de fx5500 wel. Wss is het dus je voeding. Die fx5500 neemt veeel minder watts. En zodra je meer uitvoert neemt hij ook meer stroom :)

[ Voor 18% gewijzigd door __xeno__ op 28-04-2006 15:44 ]

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

__xeno__ schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:44:
hij deed het met de x1600 en met de 9800 niet goed. Met de fx5500 wel. Wss is het dus je voeding. Die fx5500 neemt veeel minder watts. En zodra je meer uitvoert neemt hij ook meer stroom :)
Klopt. Dit kun je trouwens heel gemakkelijk herkennen, de x1600 en de 9800 kaarten hebben als het goed is beide een molex aansluiting voor voeding, de fx5500 niet (als ik me niet vergis). Als er zo'n extra aansluiting zit weet je het al wel ;) . Een 420 watt voeding is ook wat weinig met een athlon 64 3000+ en een x1600 dus dat zal je probleem zijn. Meet je voeding eens door met een multimeter, is meestal toch wat betrouwbaarder dan everest.

Probeer ook zoveel mogelijk devices te ontkoppelen zoals extra hdd's en dvd-spelers. Is hij dan wel stabiel met die x1600 of 9800 dan is t zeer waarschijnlijk een te zwakke voeding.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

zn voeding doet het prima.... check die voltages o.a .....

http://www.driverheaven.n...%20256%20BOARDhighres.jpg

zit idd molexje op.

Maarja als je echt wilt weten ik denk dat je dn een videokaartje van ati moet gebruiken zonder molexje ff om te testen kijken wat die doet. je kan eventueel ook iets anders niet aansluiten in je
pc....

En ja kimika die drivers bijvoorbeeld... :) het gaat voornamelijk erom dat je die extra dingen buiten de drivers om dus niet installeert

Verwijderd

Topicstarter
Heb de kabels uit de 80 gb hd, dvd brander en dvd lezer gehaald.
Dus alleen de mobo, graka en de 160 gb hd kregen nog stroom.
Hardware versnelling weer op max gezet.
En zodra ik internet explorer open heb ik al weer een vastloper....tenminste daar leek het op.

Beeld viel weg(had een totaal zwart scherm), maar kon de pc wel opnieuw opstarten dankzij de reset knop. Pc sloot windows netjes af(zo te horen aan de hd).

Over de Volts. Vanmiddag heb ik die in de gaten gehouden met speedfan en de grootste afwijking had de +12V lijn. Die kwam max op 12.19V. Heb geen multimeter en zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe die te gebruiken :+

Dacht inderdaad ook dat het de driver is maar ik zie door het driverbos de juiste driver niet meer.
Heb al verschillende geprobeerd. Eerst driver cleaner van guru3d toen de Omega erop--> hetzelfde.
Oudere Ati driver--> ook niet. NGO driver van Guru3d--> krijg ik niet geinstalled. Foutmelding.

Nou met de hardware versnelling in de midden(2 stapjes minder) loopt-ie als een trein. Maakt dit nog veel uit qua performance in games?

Zal nog een keer die NGO driver proberen.

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
heb je een ander videokaartje om te testen??

ik verdenk de video kaart als die het niet is is het je mobo

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Als de mobo het is en het beeld valt weg dan kan hij toch ook niet netjes afsluiten met de reset knop of zit ik nou verkeerd te denken?

Kan het niet zijn dat de ATI graka's niet helemaal lekker lopen op een MSI moederbord?
Iemand ervaring mee??

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na eindelijk eens een BSOD te hebben gekregen met de melding dat ati2dvag.dll er mee was gestopt heb ik ff gegoogled en dit is de oplossing: http://www.techspot.com/v...93-Infinite-Loop-Fix.html

Voor degene die dit ook ooit krijgt. :P

Werkt tot nu toe(24 uur) goed. Kan gewoon weer gamen en internetten.

Trouwens wel aardig van die gasten om al die nieuwe onderdelen er in te zetten lol.
Van een 9800se naar een X1600 pro voor nop. })

Verwijderd

Vind het wel raar dat het met die Nvidia kaart wel goed draaide maar met die Ati kaarten niet. Heb je driver cleaner gebruikt elke keer nadat je van een Nvidia kaart naar een Ati kaart wisselde en andersom? Als dat niet zo is kan het zijn dat er nog resten van de drivers of zelfs hele drivers over zijn die dan conflicten met elkaar kunnen oplopen.

Verwijderd

Topicstarter
Yep elke keer als ik een andere andere driver en/of graka ging installeren heb ik eerst netjes driver cleaner gebruikt.
Pagina: 1