Wanneer houden we ermee op?

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Online Trends en Hypes

post-count spreekt voor zich lijkt me...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
eensch, hoewel het het proberen waard was.. misschien iets langer aankijken nog..

atm is er 1 actief topic, en deze hoort niet daar, maar in beveiliging en virussen
edit:
en deze hoort er eigenlijk ook niet:
2x klikken op besturingselementen - windows update

[ Voor 24% gewijzigd door BasieP op 25-04-2006 21:09 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah, het is een beetje vreemd forum imho. Het wil niet lopen. Je zou nog kunnen proberen het een keer kunstmatig aan te zwengelen, door toch wat topics te moven. Maar echt lopen zie ik het dan nog niet. Teveel subfora zijn ook niet goed... En zelfs een logisch en terecht subforum hoeft niet altijd aan te slaan. Ik denk dat dit een van die fora is... dat niet zal lopen- tenzij erg opgedrongen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het forum is inderdaad wat krap wat betreft onderwerpen. Ik zie zelf geen oplossing in het kunstmatig aanzwengelen door topics naar het forum te gaan moven. Ik denk dat er gewoon te weinig animo is voor deze tak van sport. Op zich jammer. Misschien het toch nog iets langer aankijken inderdaad? Wat vinden de adjes ervan? Word er van te voren een proefperiode afgesproken voor een nieuw forum als deze?

Zelf vind ik de titel de lading ook niet echt dekken. In de faq staan bv deze topics als voorbeelden van zaken die in dit forum thuishoren:
- Audioscrobbler.com - Your online music profile
- Gratis online telefoneren met VoIPBuster.com
- Microsoft.nl geeft USB sticks weg bij registratie

Ik vind de onderste bv geen trend en geen hype. Eigenlijk dekt de titel van het forum alle drie de voorbeeld topics niet helemaal imho.

[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 25-04-2006 21:15 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Langer aankijken; wat voor termijn hebben jullie dan voor ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik denk dat alleen langer aankijken niet echt een oplossing zal gaan bieden. Je zult ook moeten proberen het forum meer onder de aandacht te brengen bij de bezoeker. Blijkbaar nodigd het forum niet uit tot posten en / of vind men de topics in het forum niet interessant genoeg.

Ik vraag mij persoonlijk wel een beetje af wat de toegevoegde waarde is van dit forum. De topics die ik hier vind zijn namelijk ook prima onder te brengen in andere delen van GoT.

Wat vinden bjck en Xandrios er tot nu toe van? Zij zijn tenslotte de mods van het forum.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 25-04-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja.. als ik beleidmaker was, zou ik me ook achter de oren krabben. Feit is dat ik dat niet ben, en jullie ook niet. Ik begrijp niet helemaal waarom het van belang is, dus dan is er een subforum wat niet hard draait.. en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het wordt met zoveel subfora af en toe idd iets té specefiek, of niet eens te specefiek, maar meer het feit dat je subfora krijgt waar niet zoveel vraag naar is. De uitbreiding/verandering is ok, maar dit subforum is idd wel érg leeg...

Edit//

Er kan inderdaad wel meer in ja, zoals hierboven gezegd..

offtopic:
"Microsoft.nl geeft USB sticks weg bij registratie" -> Die heb ik nog steeds niet...

[ Voor 28% gewijzigd door TheZeroorez op 25-04-2006 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:19:
Ik begrijp niet helemaal waarom het van belang is, dus dan is er een subforum wat niet hard draait.. en dan?
En dan kun je je dus afvragen (wat wij hier doen) of een dergelijk forum de verwachte toegevoegde waarde kan bieden of niet. Sommige mensen denken graag mee om samen GoT meer vorm te geven. Ik denk dat je de posts in dit topic ook in die richting moet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:22:
[...]

En dan kun je je dus afvragen (wat wij hier doen) of een dergelijk forum de verwachte toegevoegde waarde kan bieden of niet. Sommige mensen denken graag mee om samen GoT meer vorm te geven. Ik denk dat je de posts in dit topic ook in die richting moet zien.
Precies. Ik vind GoT echt een goede plek- en zonder de gebruikers is een forum niets, Niet meer dan logisch dus dat deze ook meedenken. Verder, 'niet hard draaien" is een understatement voor dat forum.... Maargoed. Dit is ook geen aanval, klacht of verwijt naar het bestuurdelijk orgaan- juist het tegenovergestelde.

As for dat subforum- ik denk dat het in z'n huidige vorm in ieder geval geen kans van slagen heeft. Opties zijn uitbreiden, of onderbrengen in andere fora. Hebben we het uberhaupt ooit gemist?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:27:
[...]
Hebben we het uberhaupt ooit gemist?
Ik persoonlijk niet maar soms moet je iets ervaren om er achter te komen dat je het al die tijd toch gemist hebt ;) Helaas is dat in dit geval niet zo.

Uitbreiden zou misschien een optie zijn maar waarmee zou je het willen / kunnen uitbreiden? Zaken die eventueel bij het onderwerp zouden passen wanneer je de zaken iets breder trekt vallen nu in andere fora. Ik denk dat je ook niet moet gaan proberen te veel topics en onderwerpen te gaan verschuiven gezien de andere fora wel goed draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja, het zijn de enige twee opties die ik kan bedenken om dit "probleem" aan te pakken. Ik heb ook geen idee waarmee, maar misschien dat er voorstanders voor zijn. Ik heb zelf zoiets van, de topics die er nu in staan voelen zich ook in andere fora prima thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik vind dat GoT door alle nieuwe subfora z'n overzichtelijkheid en charme een beetje verloren is. Regelmatig werp ik een blik op de verschillende fora om interessante topics te zoeken maar je ziet echt door de bomen het bos niet meer. Zonde.

Dan liever wat minder subfora en meer diversiteit binnen 1 forum.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:58
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:09:
Tjah, het is een beetje vreemd forum imho. Het wil niet lopen. Je zou nog kunnen proberen het een keer kunstmatig aan te zwengelen, door toch wat topics te moven. Maar echt lopen zie ik het dan nog niet. Teveel subfora zijn ook niet goed... En zelfs een logisch en terecht subforum hoeft niet altijd aan te slaan. Ik denk dat dit een van die fora is... dat niet zal lopen- tenzij erg opgedrongen.
Heb je het niet gemerkt, het is de laatste trend om niet in fora te posten en dat wordt een hype :+

Zonder dollen, maar zover ik weet hebben we meestal maar twee a drie hypes tegelijk, hoe moeten daarin vredesnaam dan veel topics geopend worden. Trends zijn namelijk een combinatie van artikelen en een hype meestal 1 dienst of product.

Dus dan zou je een soort van gadgets lijst krijgen.

Acties :? Krijg je naar mijn mening bedrijven die hun campagnes gaan promoten en dat mag dan weer niet volgens de regels.

Misschien maar terug naar de tekentafel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:37
Exirion schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:36:
Ik vind dat GoT door alle nieuwe subfora z'n overzichtelijkheid en charme een beetje verloren is. Regelmatig werp ik een blik op de verschillende fora om interessante topics te zoeken maar je ziet echt door de bomen het bos niet meer. Zonde.

Ik ben het helemaal met je eens. Maar ik denk dat GoT hoopt daar dan meer onderwerp specifieke kennis aan te trekken. Zo heb je bijv. zat individuele forums die wel lopen. Maar ik vind het wel gek dat nog steeds geen modje hier is om het forum te verdedigen (al geloof ik uit de eerdere topics hierover dat de modjes het ook niet 100% met elkaar hierover eens zijn). Ik zou ook zeggen, snel dichtgooien dat forum. Het rammelt, ik kan namelijk helemaal geen groep bedenken die zich daar thuis zou voelen. Volgens mij kunnen trends, voorzover je daarvan mag spreken, gewoon in het forum waar ze thuishoren en past het nergens dan zijn er altijd nog de SG en HK.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoedje schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:49:
Maar ik vind het wel gek dat nog steeds geen modje hier is om het forum te verdedigen (al geloof ik uit de eerdere topics hierover dat de modjes het ook niet 100% met elkaar hierover eens zijn).
Verdedigen? Het is geen "wij" vs. "jullie" waarbij wij dan krampachtig aan onze keuzes vasthouden hoor. :P De nieuwe indeling staat ook nu nog in de crewfora ter discussie, en ook OTH wordt dus nog besproken. Ik zal de laatste zijn die zegt dat het momenteel goed gaat in OTH, maar ik doe er verder ook geen uitspraken over omdat het ten eerste niet "mijn" subforum is, en ten tweede de discussie in Policy Discussie nog loopt. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 16:40

Nakebod

Nope.

Owja, bestaat dat forum gedeelte ook nog :+

mijn Postbank ge-hackt ?
Is dat een hype? Een online trend? Mjah, het is online, maar echt een trend is het niet.
Eerder B&V, volgens mij waar hij ook eerst stond?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:26
Nakebod schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:01:
Owja, bestaat dat forum gedeelte ook nog :+

mijn Postbank ge-hackt ?
Is dat een hype? Een online trend? Mjah, het is online, maar echt een trend is het niet.
Eerder B&V, volgens mij waar hij ook eerst stond?
moderaters replyen er wel, maar verplaatsen hem niet, ze zijn al lang blij dat er een actief topic is :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maverick schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:02:
moderaters replyen er wel, maar verplaatsen hem niet, ze zijn al lang blij dat er een actief topic is :P
Hoeveel mods met OTH-rechten telde je in dat topic dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

-NMe- schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:56:
Verdedigen? Het is geen "wij" vs. "jullie" waarbij wij dan krampachtig aan onze keuzes vasthouden hoor.
Ik denk dat hij bedoelde dat er iemand het bestaansrecht komt verdedigen - oftewel, uitleggen waarom het forum ooit is opgericht, wat de ideeen erachter zijn en dergelijke :)

Op zich is dat niet zo'n gek verzoek natuurlijk - maar je moet de mensen daar iets meer tijd voor geven dan een uurtje of 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 23-09 01:18
We zijn er intern mee bezig; duidelijk is dat op deze manier inderdaad niet echt lekker loopt. Verwacht dus een verandering binnenkort. Wat dat precies zal zijn kan ik nog niet exact zeggen, maar dat wordt dan wel duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Xandrios schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:55:
We zijn er intern mee bezig; duidelijk is dat op deze manier inderdaad niet echt lekker loopt. Verwacht dus een verandering binnenkort. Wat dat precies zal zijn kan ik nog niet exact zeggen, maar dat wordt dan wel duidelijk :)
Goede zaak dat er druk aan gewerkt word. Heb je enig idee wanneer we de veranderingen mogen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Bor de Wollef schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:00:
[...]

Goede zaak dat er druk aan gewerkt word. Heb je enig idee wanneer we de veranderingen mogen verwachten?
quote: Xandrios
Wat dat precies zal zijn kan ik nog niet exact zeggen, maar dat wordt dan wel duidelijk :)
;)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ja en? Het een is geen antwoord op het ander hoor. Ik vraag niet wat er gaat gebeuren maar wanneer we een verandering mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Er wordt aan gewerkt, en derhalve is ook nog niet (precies) bekend wanneer die verandering op gaat treden :) . Zo snel mogelijk iniedergeval ;) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:39

Basszje

Reisvaap!]

Hypes bestaan ook overigens niet, maar worden gevormd door een hoge populariteit mbt een bepaald onderwerp in andere discussies. Kortom het forum handelt alleen maar in -hypes die maar geen hype willen worden - en wat nakaarten over oude hypes. Ik zie er ook geen brood in moet ik zeggen :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:37
Basszje schreef op woensdag 26 april 2006 @ 18:10:
Hypes bestaan ook overigens niet, maar worden gevormd door een hoge populariteit mbt een bepaald onderwerp in andere discussies. Kortom het forum handelt alleen maar in -hypes die maar geen hype willen worden - en wat nakaarten over oude hypes. Ik zie er ook geen brood in moet ik zeggen :)
Dat is een beetje mijn punt: "in andere discussies". Kortom wat kan er in dat forum wat niet besproken kan worden in andere fora. Het lijkt mij dat de aangekaart topics in de FAQ ook makkelijk, en misschien juist wel beter thuishoren in andere fora. Daarnaast lijkt het me al helemaal niet goed om te creatief een forum te gaan vullen. Dan krijg je namelijk dat de andere fora daar onder leiden.

Stel nu dat bijv. een bepaalde programmeertaal populair is, of een bepaalde game, wat is dan de meerwaarde om dat in een andere forum, dan het forum waar het thuis hoort te bespreken?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024
Hoedje schreef op woensdag 26 april 2006 @ 18:39:
[...]

Dat is een beetje mijn punt: "in andere discussies". Kortom wat kan er in dat forum wat niet besproken kan worden in andere fora. Het lijkt mij dat de aangekaart topics in de FAQ ook makkelijk, en misschien juist wel beter thuishoren in andere fora. Daarnaast lijkt het me al helemaal niet goed om te creatief een forum te gaan vullen. Dan krijg je namelijk dat de andere fora daar onder leiden.

Stel nu dat bijv. een bepaalde programmeertaal populair is, of een bepaalde game, wat is dan de meerwaarde om dat in een andere forum, dan het forum waar het thuis hoort te bespreken?
eensch, enige meerwaarde die ik kan verzinnen zijn voor topics als paiq enzo. deze horen niet echt in de hk (vind ik) maar zijn te simpel voor SG, nieuws is het ook niet..
aangezien het online is, en mensen er niet eeuwig een topic over willen hebben zou het een online hype kunnen zijn.. maargoed.. das misschien wat vergezocht

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:35

Sponge

Serious Game Developer

Exirion schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:36:

Ditto. Vroeger (voor de splitsing), kwam ik nog eens langs in spielerij, om mensen te helpen. Ik ga niet actief opzoek naar problemen (;)), en kom dus niet in het vragen forum.

Zelfde verhaal met V&B. Toen de grote discussie topics gesloten werden (De TFT topics), ben ik er niet meer gekomen.

Fotografie, kom ik nu ook nooit meer. De laatste 2 maanden zeker niet. Teveel opgesplitste forums, teveel werk om alles door te lezen.

En nogmaals hetzelfde met P&W. Alhoewel ik daar de splitsing enigszins logischer vond.

Tegenwoordig is het enige wat ik doe wat NSTM lezen, en soms een reply plaatsen. De tech forums zijn mij in te grote aantallen, en kan niet meer de motivatie opbrengen om deze allemaal door te spitten.

Overigens heb ik dit zelfde verhaal al eens eerder geschreven, maar ik vindt ngo steeds dat er gewoon te veel forums gekomen zijn onderhand. Dat is natuurlijk mijn mening, en een persoon moet de pret niet bederven natuurlijk. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Sponge schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:56:
En nogmaals hetzelfde met P&W. Alhoewel ik daar de splitsing enigszins logischer vond.
Dit geld ook voor mij. Ondanks dat ik de opslitsing erg logisch vind bevalt het me voor geen meter met als gevolg dat ik Programming bijna niet meer lees. Probleem is alleen dat ik niet mijn vinger kan leggen op de oorzaak.

Verder wil ik nog even zeggen dat het erg goed is dat jullie dit proberen. Het forum had hier en daar wat prikkels nodig en daar hebben jullie goed op ingespeeld. Het is nu alleen nog even wennen. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

AlainS schreef op donderdag 27 april 2006 @ 22:16:
Dit geld ook voor mij. Ondanks dat ik de opslitsing erg logisch vind bevalt het me voor geen meter met als gevolg dat ik Programming bijna niet meer lees. Probleem is alleen dat ik niet mijn vinger kan leggen op de oorzaak.
Het enige dat ik zelf als reden voor zoiets kan verzinnen, is dat mensen het niet kunnen opbrengen om 2 fora te bekijken in plaats van eentje... (DT&E is niet echt een product uit het oude P&W, eerder een afsplitsing van development tools die eerst in SA stonden. P&W is dus opgesplitst in Programming en Software Engineering & Architecture.) Het lijkt me een kleine moeite om twee fora te lezen in plaats van eentje, of desnoods alleen Programming òf Software Engineering & Architecture te bekijken, afhankelijk van je interesses? Is het niet gewoon zo dat je over het algemeen minder interesse in programmeren hebt?

Overigens, mocht je ergens in de toekomst de vinger op de oorzaak kunnen leggen, dan horen we het graag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
-NMe- schreef op donderdag 27 april 2006 @ 22:38:
[...]

Het enige dat ik zelf als reden voor zoiets kan verzinnen, is dat mensen het niet kunnen opbrengen om 2 fora te bekijken in plaats van eentje...
Niet kunnen opbrengen vind ik niet gepast. Ik ben op de hoogte van forum filters etc. Het gaat mij er meer om dat ik de weg een beetje kwijt raak op de index en het daarom niet meer lees. Ik heb het meeste interesse in Software Engineering & Architecture, maar zoals je goed aanvoelt ben ik geen full-time programmeur. Dat zegt btw niks over mijn interesses.

Over een maand ben ik gewend en wil ik niet meer anders. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Pagina: 1