Ik heb al een aantal maanden een Leadtec 6600GT AGP met 128MB geheugen, met een Zalman cooler erop. Het werkte allemaal prima tot voor kort. Het begon met World of Warcraft waar ik wel erg lage framerates haalde (rond de 20, met uitschieters naar beneden rond de 10). Laatst Auto Assault gekocht en gespeeld. Graphics settings redelijk laag (zo niet het laagst) en dat ging allemaal wel aardig totdat de framerate dook naar 1 FPS. Dit meestal na 2 minuten rondrijden. Na het veranderen van gebied ging alles weer prima met aardige FPS.
Later merkte ik op dat als ik even in en uit alt-tabde, het probleem ook tijdelijk opgelost was, tot 2 minuten verder, waarna het spel weer in een slideshow veranderde.
Oblivion liep voor de problemen ook erg soepel op lage resolutie en instellingen, maar op het moment is het ook op vele momenten net een dia voorstelling, waar het voorheen niet het geval was.
De rest van mijn specs:
AsRock 939Dual-sata2 mobo
AMD 3200+ 64bits processor
2Gb kingston pc3200 geheugen
Leadtec 6600GT 128
Creative Audigy 2 ZS
500w Voeding
Windows XP
Temperatuur van alle onderdelen is rond de 40 graden.
Er is momenteel niks overclocked
Windows XP opnieuw geinstalleerd
Er draait niks op de achtergrond (althans niet meer dan nodig).
Geheugen getest met memtest zonder problemen, processor aantal runs laten draaien met Prime95, ook zonder problemen.
Geluidskaart disabled/eruit getrokken, alsmede wat geheugenbankjes om dat uit te sluiten.
Alles losgekoppeld was ik los kon koppellen om PSU uit te sluiten, hoewel ik al wist dat er weinig mee aan de hand was want de voltages waren stabiel (hoewel de -12 en -5 volt rails rond de 2.5volt zitten, is dat niet aan de lage kant?)
Heb alle mogelijke drivers geprobeerd...
Er zijn verder ook nergens artefacts te bekennen. Toch vermoed ik dat het de videokaart is...
Iemand suggesties?
Later merkte ik op dat als ik even in en uit alt-tabde, het probleem ook tijdelijk opgelost was, tot 2 minuten verder, waarna het spel weer in een slideshow veranderde.
Oblivion liep voor de problemen ook erg soepel op lage resolutie en instellingen, maar op het moment is het ook op vele momenten net een dia voorstelling, waar het voorheen niet het geval was.
De rest van mijn specs:
AsRock 939Dual-sata2 mobo
AMD 3200+ 64bits processor
2Gb kingston pc3200 geheugen
Leadtec 6600GT 128
Creative Audigy 2 ZS
500w Voeding
Windows XP
Temperatuur van alle onderdelen is rond de 40 graden.
Er is momenteel niks overclocked
Windows XP opnieuw geinstalleerd
Er draait niks op de achtergrond (althans niet meer dan nodig).
Geheugen getest met memtest zonder problemen, processor aantal runs laten draaien met Prime95, ook zonder problemen.
Geluidskaart disabled/eruit getrokken, alsmede wat geheugenbankjes om dat uit te sluiten.
Alles losgekoppeld was ik los kon koppellen om PSU uit te sluiten, hoewel ik al wist dat er weinig mee aan de hand was want de voltages waren stabiel (hoewel de -12 en -5 volt rails rond de 2.5volt zitten, is dat niet aan de lage kant?)
Heb alle mogelijke drivers geprobeerd...
Er zijn verder ook nergens artefacts te bekennen. Toch vermoed ik dat het de videokaart is...
Iemand suggesties?
If the world didn't suck we'd all fall off.