ik probeer een gbit netwerkje te maken.. ik heb 1 gbit switch en 1 pc's met gbit kaaren alles geeft aan dat het 1 gbit is alleen het duurt zo'n 3 tot 4 min om 1.3 gig over te pompen wat gaat hier fout? iemand idee?
Wat voor switch/router? Wat voor exotische hardeschijf combinaties heb je? Wat zijn de instellingen van je netwerkkaarten? Kabel check?
Erg magere topicstart...
Erg magere topicstart...
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Nogal een karige openingspost.
Welke kaarten heb je?
Gebruik je kabels die geschikt zijn voor Gbit? Dus alle 8 de aders in gebruik, Cat5e of Cat6 en netjes voor de juiste signalen de juiste aderparen (1 & 2, 3 & 6, 4 & 5 en 7&8 dus elk een kabelpaar).
Aan de hand van je omschrijving schat ik dat je zo'n 6.5 MB/s haalt.
Wat voor schijven gebruik je aan beide kanten, wat voor systemen en welk OS aan beide kanten?
Welke kaarten heb je?
Gebruik je kabels die geschikt zijn voor Gbit? Dus alle 8 de aders in gebruik, Cat5e of Cat6 en netjes voor de juiste signalen de juiste aderparen (1 & 2, 3 & 6, 4 & 5 en 7&8 dus elk een kabelpaar).
Aan de hand van je omschrijving schat ik dat je zo'n 6.5 MB/s haalt.
Wat voor schijven gebruik je aan beide kanten, wat voor systemen en welk OS aan beide kanten?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
helaas een sitecom gbswitch, kabels cat5, in de ene pc raid 0 2x maxtor sata 7200 rpm en andere pc ide maxtor 7200 rpm, netwerkkaarten ware auto nu op 1000 ful duplex (allebij)
1 PC's??Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:14:
ik probeer een gbit netwerkje te maken.. ik heb 1 gbit switch en 1 pc's met gbit kaaren alles geeft aan dat het 1 gbit is alleen het duurt zo'n 3 tot 4 min om 1.3 gig over te pompen wat gaat hier fout? iemand idee?
3 minuten voor 1.3gb is 7.4 mb/s... Klinkt alsof er ergens iets op 100mbit looptVerwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:14:
PC -> switch -> PC ?? Schijven gedefragmenteerd, geen master en slave op dezelfde controller tegelijkertijd aan het gebruiken? DMA gebruiken staat aan?
Wat is de CPU-belasting van beide pc's (ik ga er vanuit dat die 1 een typfout is)? En de netwerkbelasting (1 tabblad verder) ?
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
cat5?? haal eens cat5E of cat6
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
PC -> switch -> PC en cpu belasting vrij weinig rond de 4% en netwerkbelasting rond de 2% tot 5%
en geen rare dingen met hd's nee
Ik zou zeggen test de netwerkperformance van je netwerk eens met NetIO. Dan kopieer je geen files, maar test je puur en alleen de max performance van je netwerk.
Aan beide kanten moet je dan dat programma starten, aan de ene kant als server, aan de andere kant als client.
Aan beide kanten moet je dan dat programma starten, aan de ene kant als server, aan de andere kant als client.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
ik denk dat het de kabel is die je gebruikt. CAT5 is niet geschikt voor GigaBit, CAT5E en CAT6 welVerwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:30:
PC -> switch -> PC en cpu belasting vrij weinig rond de 4% en netwerkbelasting rond de 2% tot 5%
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
GoT Huisregels
- Overige Hardware is geen dumpbak, graag netwerkvragen in Netwerken stellen
- ook in Netwerken zijn volledige, duidelijke specs noodzakelijk
- GoT is geen helpdesk, je wordt geacht eerst zelf op zoek te gaan en duidelijk te beschrijven wat je geprobeerd hebt en wat toen gebeurde
- een beetje verzorging van je posts verwachten we toch ook wel - je schrijft zo onduidelijk dat het gewoon niet helder is wat je bedoelt
- Overige Hardware is geen dumpbak, graag netwerkvragen in Netwerken stellen
- ook in Netwerken zijn volledige, duidelijke specs noodzakelijk
- GoT is geen helpdesk, je wordt geacht eerst zelf op zoek te gaan en duidelijk te beschrijven wat je geprobeerd hebt en wat toen gebeurde
- een beetje verzorging van je posts verwachten we toch ook wel - je schrijft zo onduidelijk dat het gewoon niet helder is wat je bedoelt
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()