Laptop TFT op pc

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-05 13:29
Weet iemand hoe je een laptop tft monitor op een pc aansluit? Ik heb wat gezocht op google en vond iets dat je het op je videokaart kon aansluiten d.m.v. een FEATURE-connector ofzo.

Verwijderd

Die hardwarematige mogelijkheid heb ik nog nooit gezien. Laptops hebben geen VGA-in, dat is 't probleem.
Een mogelijk alternatief is:
UltraVNC-server (www.ultravnc.org, gratis. Die site werkt bij mij trouwens niet in Opera, wel in IE) of Remote Administrator-server (www.famatech.com) draaien op je PC, dan de PC overnemen (wel een veilig wachtwoord instellen, en firewalls toestemming geven) via UTP-cable (rechtstreeks: cross-cable. Via switchje/router: normale UTP-cable) via IP-nr. van de PC.
RemoteAdministrator 2.1 (2.2 weet ik niet) heeft 't nadeel dat de interface bij hogere resoluties (boven 1024x768) (erg) traag kan worden, althans op ons LAN. Versie 2.1 gaat tot 65536 kleuren, 2.2 haalt 32-bits.
Ook kan de CPU zwaar belast worden. Standaard staat 't aantal refreshes per seconde op 100, dat zet ik meestal op 5 ofzo (bij niet te hoge resoluties).
Let op: de (corporate versies van) Norton/Symantec Antivirus blokkeren standaard Remote Administrator, misschien ook VNC.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 01:34 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Er is idd de mogelijkheid om sommige laptopschermen aan te sluiten op de VESA Feature Connector. Volgens mij zitten die tegenwoordig niet meer op kaarten maar op de wat oudere AGP/PCI kaartjes wel regelmatig.
Hier zijn dingen over te vinden op GoT. Gewoon ff zoeken.
Ik meen me wel te herinneren dat je met de Feature Connector maximaal maar 256 kleuren op je scherm kan toveren...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je wat gezocht hebt, heb je dat toch niet zo best gedaan, want een van de meest prominente GoT topics ging hierover:

Laptop LCD aan VGA-kaart

Punt is dat zo'n scherm aansluiten nogal wat soldeerwerk eist, dus staat de topic ook in Casemodding & Electronika :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.