[FAN] Module voor 7 fans

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:20
Beste Medetweakers,

na een aantal uren zoeken op internet kom ik dan toch uit op de vraag om jullie adviezen en goede raad!

Ik ben opzoek voor mijn nieuwe Chieftec MESH CA-01B-B-SL Big-Server behuizing, naar een module liefst 5,25" inch die stroom levert aan de 5 * 92mm fans en 2 * 120 mm's die in de behuizing gehuisvest worden.

Het hoeft niet perse een fan-controller te zijn en fancontrollers met meer dan 4 a 6 aansluitingen zijn toch al bijna niet te vinden (ja ik heb wel gezocht namelijk deze)

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=3014 maar om hier nu 200 euro voor te lappen vindt ik een beetje té.

Ook heb ik vluchtig op Conrad.nl gezocht echter ben ik geen elektronica freak en beschik ik niet over de materialen en apparatuur om zoiets zelf te fabriceren.

Dus wat zoek ik: stroomtoevoer voor 7 fans, en het toerental regelen is niet noodzakelijk.

Graag jullie advies en vermeld ook even de prijs erbij en link is wel zo makkelijk.

discogs

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zalman heeft een fancontroller, die er 7 aankan. ZMc1 ofzo
Nee, sorry, 6 maar.

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm_mfc1_s_p.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door KillerAce_NL op 25-04-2006 17:43 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
KillerAce_NL schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:42:
Zalman heeft een fancontroller, die er 7 aankan. ZMc1 ofzo
Nee, de ZM-MC1 is een verloopstekkertje zoals hieronder afgebeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm_mc1_c_p.jpg

De ZM-MFC1 (die jij bedoelt) is een 6-kanaals fancontroller:

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm_mfc1_c_p.jpg

edit:
Je had het al door :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rone op 25-04-2006 17:46 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• mnielsm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 17:32
De vraag is natuurlijk eigenlijk of je ook al die 7 fans onafhankelijk van elkaar wilt bedienen.
Ik heb bijvoorbeeld zelf zo'n vantec nexus fancontroller welke 3 kanalen heeft.
Ik heb echter op kanaal 1 en 2 elk 2 fans van 80mm aangesloten.

Het zal dan dus belangrijk zijn hoeveel watt je per kanaal mag verbruiken.
Bij bijvoorbeeld de vantec nexus NXP-201 heb je 4 kanalen met elk 15-18 watt.
Als je dan bij ventilatoren gaat kijken en je ziet dat ze 2-3 watt per stuk gebruiken dan kan je zelfs wel 5 ventilatoren op 1 kanaal zetten.

Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
de ZM-MFC1 kan 7 W per kanaal hebben

U vraagt, wij antwoorden.

• loewie1984
Nee ik wil ze niet onafhankelijk gaan bedienen dat is helemaal niet het primaire doel.

Waar het zich om gaat is dat ik stroom heb in me behuizing voor 7 ventilators.

Dus dan moet ik even rekenen welke ventilators en hoeveel ik er per kanaal mag en kan aansluiten.

discogs

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 12:02
loewie-643- schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:28:
Nee ik wil ze niet onafhankelijk gaan bedienen dat is helemaal niet het primaire doel.

Waar het zich om gaat is dat ik stroom heb in me behuizing voor 7 ventilators.

Dus dan moet ik even rekenen welke ventilators en hoeveel ik er per kanaal mag en kan aansluiten.
Als je ze enkel en alleen allemaal wil aansluiten, dan vraag ik me af wat voor fans je hebt, de meeste beschikken namelijk over een doorlus-stukje.

• mark de man
  • Laatst online: 21:33

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Je kan ook een paar van deze splittertjes kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.co.uk/acatalog/3pinysplitter.jpg
en dan kan je alsnog 7 fans op een fancontroller voor 4 fans aansluiten, de stroomvoorziening lijkt mij geen probleem want een fan gebruikt volgens mij hoogstens 5 watt en zo'n fancontroller kan volgens mij ongeveer 15 watt per kanaal leveren. :)

[ Voor 11% gewijzigd door mark de man op 25-04-2006 21:28 ]

Join het DPC Whatpulse team

Verwijderd

mark de man schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:26:
Je kan ook een paar van deze splittertjes kopen:
[afbeelding]
en dan kan je alsnog 7 fans op een fancontroller voor 4 fans aansluiten, de stroomvoorziening lijkt mij geen probleem want een fan gebruikt volgens mij hoogstens 5 watt en zo'n fancontroller kan volgens mij ongeveer 15 watt per kanaal leveren. :)
Waar haal je zon splittertje? ben er namenlijk ook naar opzoek.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01 23:39
Of scoor zoals r00n al zei 2 ZM-MC1's :
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm_mc1_c_p.jpg
2 keer 5 volt, en 2 keer 12 volt.. Of je neemt er 4, kan je alle fans op 12 of 5 zetten :)

• loewie1984
maar eigenlijk ben ik meer opzoek naar iets zoals de laatste 2 schakelaartjes van de zalman ZMF-C1

Gewoon aan en uit geen potmetertjes geen lichtjes, gewoon 7 of meer schakelaartjes!

iemand?

discogs

Verwijderd

In dat geval zou ik gewoon 7 schakelaartjes (of 8 dan kan je symmetrisch gaan) inbouwen in een 5.25" frontje/panel.
.

• mark de man
  • Laatst online: 21:33

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:09:
[...]

Waar haal je zon splittertje? ben er namenlijk ook naar opzoek.
http://www.ct-systemen.nl/product_info.php?products_id=2690
Hier zijn die splittertjes volgens mij het goedkoopst, bij Eynstein.nl en bij Salland verkopen ze ze ook wel alleen zijn dat UV-reactive en die kosten ongeveer 3,80.

Join het DPC Whatpulse team

• gambr0
  • Laatst online: 19-01 12:02
loewie-643- schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:05:
maar eigenlijk ben ik meer opzoek naar iets zoals de laatste 2 schakelaartjes van de zalman ZMF-C1

Gewoon aan en uit geen potmetertjes geen lichtjes, gewoon 7 of meer schakelaartjes!

iemand?
Zelfs als je geen enkele soldeeer-ervaring hebt, kun je dit volgens mij nog best zelf maken, anders kun je misschien een soort van request in V&A plaatsen, er rennen hier genoeg mensen rond die hier hun hand niet voor om draaien.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De fancontroller die je zoekt is al voorbij gekomen ;) Namelijk de Zalman MFC1. Zoals je ziet op de pic.'s zijn er 4 regelbare kanalen en de andere 2 heb je de keuzes uit uit/5 of 12 volt. Op deze 2 kanalen echter kun je net zoveel fans aansluiten totdat je psu het niet meer trekt.Ze zijn dan allemaal uit,5 of 12 volt.

Een andere die ik toevallig weet (heb em zelf ook :Y) ) is de Chronomatic Windmill van Sunbeam. Hier kun je 7 fnas op aan sluiten die allemaal regelbaar zijn. Ook zit er de tijd,datum en temperatuur van je hd,cpu en een willekeurige plek te zien. Die sensors krijg je erbij. Het enige nadeel aan dat ding is dat ie met pulsen werkt (ff vergeten hoe dat heet PWM oid.). Hierdoor zullen je led-fans knipperen als je ze zachter zet. Voordeel is wel weer de prijs ;) Ik heb hem voor 40 euries gekocht.

• loewie1984
TEAMIKKE schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:16:
De fancontroller die je zoekt is al voorbij gekomen ;) Namelijk de Zalman MFC1. Zoals je ziet op de pic.'s zijn er 4 regelbare kanalen en de andere 2 heb je de keuzes uit uit/5 of 12 volt. Op deze 2 kanalen echter kun je net zoveel fans aansluiten totdat je psu het niet meer trekt.Ze zijn dan allemaal uit,5 of 12 volt.

Een andere die ik toevallig weet (heb em zelf ook :Y) ) is de Chronomatic Windmill van Sunbeam. Hier kun je 7 fnas op aan sluiten die allemaal regelbaar zijn. Ook zit er de tijd,datum en temperatuur van je hd,cpu en een willekeurige plek te zien. Die sensors krijg je erbij. Het enige nadeel aan dat ding is dat ie met pulsen werkt (ff vergeten hoe dat heet PWM oid.). Hierdoor zullen je led-fans knipperen als je ze zachter zet. Voordeel is wel weer de prijs ;) Ik heb hem voor 40 euries gekocht.
Heb je een linkje want ik kan even niets vinden!

Nevermind kheb hem al

discogs

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Kijk eens hier voor de kabels.
http://www.ikbenstil.nl/

Kijk ook eens naar de t-balancer indien geluid belangrijk is.

Ze hebben ook andere fancontrollers.

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
kijk ook eens naar de sunbeam rheobus (reviews te vinden op ome tom en nog op 2 andere plaatsen geloof ik) die kan namelijk iets van 30W over 1 kanaal sturen, waardoor je dus eik 4fans per kanaal aan kan sturen (op zn minst) dus 4x4=16 fans zonder problemen, ding heeft ook speciaal koelblokjes dr op zitten om dit aan te kunnen. ga binnekort 2x12cm cpufan (2x 12cm op scythe shogun), 2x8cm intake,2x vf900 gpu cooler en 1x12cm +1x8cm outtake op de 4 kanalen schakelen.
met mn nexus controller trok ie dat toch net niet kreeg ik t gevoel.

funfact: mn cpu wordt nu 19graden, 2 graden onder kamertemp, door extreem goeie airflow met al die fans (zelfde effect als een spuitbus: de lucht is kouder bij hogere snelheden)
Pagina: 1