welk apparaat zoek ik?

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 10:52
Hallo,

Ik heb, na lang kabel te gebruiken, zo pas adsl aangevraagt voor thuis...

Ik heb hiervoor tijdelijk van mijn onkel een siemens adsl usb modem gekregen...

Deze is echter via usb en met veel te korte kabels om tot aan mijn pc te geraken, ik heb tot nu toe dan ook getest enzo met mijn laptop

dit is dus momenteel de situatie:

telefoonlijn --> adsl filter/splitter ding --> telefoonkabeltje --> siemens usb adsl modem --> usb kabel --> laptop

uiteindelijk zou ik het zo willen:

telefoonlijn --> adsl filter/splitter ding --> telefoonkabeltje --> ?????? --> netwerkkabel --> linksys wrt54gl draadloze router --> pcs + laptops

de vraag is dus:
wat voor apparaat is ??????
waar vind ik het?
hoeveel kost het?
maakt het uit welk merk / type / etc?
zijn er verschillen maw?

het is gewoon 4mbit adsl, dus nog geen adsl2 ofzo, maar natuurlijk kan het nooit kwaad dat dat ding ook ineens adsl 2 ondersteund als dit geen kapitalen extra kost...

Verwijderd

jij zoekt een modem, neem een linksys wag54g, dan heb je een modem+accespiont+router, zo uit het hoofd ondersteund deze tot 8 mbit dus ruim voldoende voor jou

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 16:42 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Jij zoekt een router/modem. :)
Je kan op de site van de provider kijken welke er ondersteund worden.

• Mastakilla
ic

ik dacht dat ik iets speciaal zocht omdat mijn onkel zei dat al die adsl modems via usb-only zijn...

maar tegenwoordig hebben de meeste modems dan ook een ethernet aansluiting?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:13

Cyphax

Moderator LNX
Mastakilla schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:44:
ic

ik dacht dat ik iets speciaal zocht omdat mijn onkel zei dat al die adsl modems via usb-only zijn...

maar tegenwoordig hebben de meeste modems dan ook een ethernet aansluiting?
Alsjeblieft wel zeg. ;)
Sommige modems hebben beide of meerdere UTP aansluitingen.. het hangt er maar net vanaf wat voor apparaat je hebt.

Saved by the buoyancy of citrus

• Mastakilla
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:40:
jij zoekt een modem, neem een linksys wag54g, dan heb je een modem+accespiont+router, zo uit het hoofd ondersteund deze tot 8 mbit dus ruim voldoende voor jou
tenzij zo'n losse modem schandalig duur is ben ik toch nog niet van plan mijn 1 maand oude linksys wrt54gl te vervangen hoor ;)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
kan je niet beter "?????? --> netwerkkabel --> linksys wrt54gl draadloze router" vervangen voor een modem/router/accespoint in 1 apparaat.
Die dingen zijn ook niet zo heel duur, en scheelt weer in de apparaten :>

• Mastakilla
kan er iemand misschien een vbtje geven van de meest basic modem met de functionaliteit die ik zoek? (inc prijs zodat ik ongeveer weet wat ik kan verwachten)

ik kan nl niet zo direct een lijst van modems vinden op de site van mijn provider (www.dommel.com)

• Mastakilla
Kawaii schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:45:
kan je niet beter "?????? --> netwerkkabel --> linksys wrt54gl draadloze router" vervangen voor een modem/router/accespoint in 1 apparaat.
Die dingen zijn ook niet zo heel duur, en scheelt weer in de apparaten :>
toen ik mijn linksys wrt54gl heb gekocht had ik nochthans specifiek gevraagt of deze alle mogelijke vormen van adsl ondersteunt, waarop men "ja" antwoordde... :(

blijkbaar had men mij dan toch verkeerd verstaan toen...

• Mastakilla
ADSL/Kabel modems / Linksys ADSL2MUE, ADSL 2 (1x 100Mbps, 1x USB 1.1, Analoog)
pricewatch: Linksys ADSL2MUE, ADSL 2 (1x 100Mbps, 1x USB 1.1, Analoog)=
40 euro

ADSL/Kabel modems / Sitecom DC-213 ADSL Modem (LAN, USB 2.0, Analoog)
pricewatch: Sitecom DC-213 ADSL Modem (LAN, USB 2.0, Analoog)=
46 euro

zijn deze 2 mogelijke oplossingen?

best wel prijzig vind ik voor zo'n stomme modem
en die linksys ondersteund zelfs geen usb2??? dan is ie ni echt geschikt voor adsl2 eh mocht ik het op een gegeven moment via usb willen aansluiten

zou zo'n sitecom goed samenwerken met mijn linksys wrt54gl?

en werken deze adsl2 dingen ook probleemloos op alle adsl verbindingen?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 18:50

TrailBlazer

Karnemelk FTW

via usb aansluiten is echt waardeloos begin er niet aan. Netwerken doe je niet over USB

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Als je router nog maar een maandje oud is en eigenlijk nog niet gebruikt is, zou ik even terug gaan naar de winkel en vragen of je 'm kunt omruilen voor een modem/router/ap ineen.

• Reinstein
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-12-2025

Reinstein

Half-Nul

Mastakilla schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:28:
en die linksys ondersteund zelfs geen usb2???
Ik neem aan dat je USB Highspeed bedoeld (480Mbit)

USB fullspeed kan tot 12Mbit, dat is inclusief overhead, maar daar kun je makkelijk over internetten.

Overigens wordt dit wel allemaal door je CPU verwerkt.

Open source modeltrein besturings software

• Mastakilla
Tropos schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:01:
Als je router nog maar een maandje oud is en eigenlijk nog niet gebruikt is, zou ik even terug gaan naar de winkel en vragen of je 'm kunt omruilen voor een modem/router/ap ineen.
Dat ga ik misschien wel eens proberen ja...
Wat ik me dan wel af vroeg is of op zo'n WAG linksys router nog steeds andere firmwares kan zetten (zoals tarrifa)...

want dat was nl de reden dat ik de GL had gekocht, ik wou nl naast die adsl, die binnenkomt via ethernet, ook nog een WDS (wireless repeater) configuren zodat ik ook het snellere kabel internet van de buren kan benutten indien nodig...
r.l.feenstra schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:11:
[...]

Ik neem aan dat je USB Highspeed bedoeld (480Mbit)

USB fullspeed kan tot 12Mbit, dat is inclusief overhead, maar daar kun je makkelijk over internetten.

Overigens wordt dit wel allemaal door je CPU verwerkt.
USB = 12mbit? dat is denk ik toch wel een erg theoretische snelheid... in de praktijk mag je al erg blij zijn met 6mbit uit mijn ervaring... en momenteel kom ik met mijn 4mbit adsl daar nog wel mee toe, maar als ze upgraden naar 20+mbit adsl2 in toekomst kom ik zelfs met die theoretische maximum van 12mbit niet meer toe....
Pagina: 1