Export Windows 2000 server groups to a windows xp pro pc

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 10:41
Hallo allemaal,

Dit weekend valt de stroom hier uit. De FTP server moet dan ook tijdelijk verplaatst worden van de server naar mijn laptop die vervolgens op een andere locatie geplaatst zal worden.

Op de server draait MS Windows 2000 Server en als FTP server is IIS5 geinstalleerd waar we de FTP server van gebruiken... Deze FTP server gebruikt lokale Windows groupen waar domain users in zitten om de toegang te regelen.

Aangezien er enkele 100en users zijn, zou het niet echt prettig zijn om deze groupen manueel "na te maken"...

Ik vraag me dan ook af of er een tool bestaat waarmee je lokale windows 2000 server groupen kan kopieeren naar een winxp pro machine

de groupen bevatten enkel domain users (op een 3 tal uitzonderingen na die eventueel manueel gedaan kunnen worden), de users zelf met hun login informatie moet dan ook niet gekopieert worden, enkel een verwijzing van welke user in de welke group zit is voldoende...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Met "net localgroup" kan je alle lokale groupen zijn, met "net localgroup groupname" kan je alle mensen die in zo'n groep zittten zien.

Door dit te combineren met wat intelligent scriptwerk zou je dit vrij simpel moeten kunnen organiseren - voorbeeldje:
code:
1
for /f "skip=4" %i in ('net localgroup') do @echo %i >>grouplist.txt

Door vervolgens door deze grouplist te lopen kan je alle gebruikers eruit dumpen:
code:
1
for /f %i in (grouplist.txt) do @net localgroup %i >%i.lst

Nu heb je een aantal ".lst"-bestanden met daarin je group members. Door nu door die .LST files automatisch te lopen, kan je alle groepen herproduceren opnieuw met het 'net localgroup' commando, maar dat kan je zelf mee aan de slag :)

Voor extra informatie kan je altijd "for /?" uitvoeren op de commandline en bv. "net localgroup /?" :)

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 10:41
hehe

originele manier

ik zal het eens proberen

thx