[externe hdd] partities & data plots verdwenen

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:47

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik kom net thuis en gooi mn pc aan, even wachten tot ik kan inloggen maar opeens:

een zwart scherm met enkel mn muis, na nog een herstart exact hetzelfde, ik had al een beetje een vermoeden dat het aan mn externe harde schijf lag.

Dus ik haal m uit de usb port en tadaa ik kan weer inloggen.

Natuurlijk meteen de logboekjes erbij gepakt om te kijken wat er tijdens het starten van de pc is gebeurt:
waarschuwing, bron: disk

Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk1\D tijdens een wisselbestandsbewerking.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
en ook:
waarschuwing, bron: ftdisk

Het legen van gegevens naar het transactielogboek is mislukt. De gegevens kunnen beschadigd raken.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
In die link is iig ook geen extra info beschikbaar.

Het gaat om een Philips SPD5100CC externe hardeschijf (een tijdje geleden in de aanbieding bij de sligro ;) )

Maargoed; ik kan de schijf wel in de usb poort stoppen, en hij wordt wel herkend, probleem is alleen in plaats van de 3 partities die erop stonden staat er nu nog maar 1, welke ook nog eens 0 bytes groot is.

Het is dus duidelijk dat er iets niet goed gaat of iets niet wordt herkend, en ik neem aan dat de data er nog steeds wel opstaat.

Ik ben alleen een beetje radeloos, ik zou niet weten wat ik nu moet doen of waar te beginnen?

De schijf wordt nu herkend als (lokaal station) G:\ , maar ik kan er geen schrijfcontrole op toepassen.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-02 13:48

yGiDoRp

Sawasdee

OM FAQ / Beleid

Ik heb zelf goede ervaringen met getdataback.

Succes.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja. Dit staat gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord. Zie het hierboven genoemd linkje.
Ik ben alleen een beetje radeloos, ik zou niet weten wat ik nu moet doen of waar te beginnen?
Om te voorkomen dat je hier in de toekomst weer last van hebt, raad ik je aan om alvast de Algemene gedragsregels (Netiquette) te doornemen voor een uitleg over de werking van GoT ;)

Dit topic is gesloten.