Softwarefouten oplossen MD9650 Koeler, Wireless, Toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Maurieske
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09-2025
Deze mooie laptop werd helaas uit de fabriek gerold voordat de software in orde was. De fouten die normaal kantoorgebruik in de weg zitten, haal ik hieronder weg.

1. Draadloze verbinding wordt elke minuut verbroken en weer hersteld. De snelheid van de draadloze verbinding is bedroevend laag.
Oplossing:
Niet de medion update driver installeren, die lost dit probleem niet op. Installeer de driver van de fabrikant van de draadloze netwerkkaart. Te vinden op http://support.intel.com/...ess/wlan/sb/CS-010623.htm
Je hebt de Intel PRO/Wireless 2200BG Network Connection.
Download en installeer versie 10.x
Helaas moet je wel weer je versleuteling en SSID van je netwerkverbinding configureren voordat je weer in je eigen netwerk zit.
Toen ik dit gedaan had 'vloog'de laptop weer over het internet.

2. Toetsenbord hangt na half uur normaal gebruik.
Nee dit ligt niet aan jou. De Medion is uitgeleverd met een rammelende driver voor het touchpad.

http://www.medion.com/nl/...as_en_updates/updates.htm
Vul daar bij Modelnummer in: 96500.
Download en installeer "Touchpaddriver/Pilotes pour la touche tactile WIM 2040."
Deze driver regelt al het ps2 verkeer. Dus ook je toetsenbord. Na het installeren van deze nieuwe driver hangt de laptop niet meer.

3. Let op - voor Gevorderde gebruikers. Vind het het ook zo storend dat de koeler elke paar minuten plankgas geeft, met veel kabaal erbij? Ja? Dan installeer je vanaf de medion update site, zie boven de "KBC Update/Reprogrammation du KBC WIM 2040". In de bios zie je dat je versie 00.13 hebt (hoe toepasselijk) en deze update maakt daar 00.14 van en de koeler koelt rustig door zonder opvliegers. Ja hoe dan?
1e bewaar de update op E:\ je restore schijf. Die is FAT32 en wordt door DOS herkend. 2e Start DOS op. Ik deed dat door een W98 setup CD in de laptop te doen en dan te kiezen voor "Opstarten in Dos modus". 3e Ga naar c: <enter>
type DIR. Ga de directory in waar je driver staat, bijvoorbeeld CD DRIVE~1 <enter>. 4e. controleer of je laptop in het stopkontakt steekt. niet met de accu werken! 5e kies f.bat. 6e Kijk hoe de koelerchip geprogrammeerd worden, blijf van je laptop af tot die klaar is ( 2 minuten ongeveer)
Dan gaat hij uit. 7e Zet je laptop weer aan en de koeler doet het normaal.

EU 1299 euro voor een laptop vol leuke extra functies die helaas niet af is. En dan komen de mensen bij mij. Leuke laptop maar volgende keer weer een echt merk. Na deze updates heb je weer veel plezier van deze mooie laptop.

Maurieske

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

ALDI MEDION MD 96500

denk dat deze verkeerd staat B) :P

dicht maar

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.