http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
Euhm om te beginnen zijn er 2 basis dvd formaten namelijk het + en het - formaat.
Het echte verschil is mij nooit echt duidelijk geworden maar een + speler zal een - dvd niet begrijpen en omgekeert ook niet. Vereweg de meeste dvd spelers zijn tegen woorden in het + formaat uitgewerkt.
Daarna is het zo dat je op de dvd een bepaald bestands formaat / codering gebruikt. Standaard zal een dvd een paar .vob .ifo en .bup bestanden hebben. Deze bestanden zijn met bijvoorbeeld powerdvd of classic media player afspeelbaar. Ook is vaak het mogelijk om zogeheten mpg bestanden op dvd te plaatsen en deze direct te spelen met een dvd speler.
Dan is er ook nog een factor dat de media zelf meespeelt. Dit heb ik persoonlijk echter nog nooit meegemaakt. Bijvoorbeeld dat je dvd speler wel trax + dvdtjes ondersteund, maar geen dixon + dvdtjes.
In de hoop dat je hier iets wijzer van bent geworden, denk ik dat je ook nog even naar google en dvd mag kijken.
[ Voor 1% gewijzigd door nsa1984 op 25-04-2006 14:23 . Reden: spel vouten ]
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Je moet een DVD afspeel programma als PowerDVD gebruiken. Bij DVD films staan de audio en videobestanden in aparte mappen dus met winamp of media player kan je ze niet zomaar afspelen. Dan moet je eerst codecs installen.Sandrioni schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:17:
Hoe speel ik het af?
Is er een tooltje voor oid?
Als het is gebrand als dvd-video, en je kunt hem in je computer uitlezen, dan kun je waarschijnlijk gewoon een kopietje draaien op een + of - schijfje, dan zou hij het in de meeste dvd-spelers en computers moeten doen.
Weet je overigens zeker dat je wel dvd-ram bedoelt? en niet toevallig RW? De meeste spelers spelen een RW ook wel af.
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 14:28 ]
Jah weet ik, maar ik heb ook niet gezegt dat ik een complete relaas over alle dvd soorten ging houden. Gezien de wat magere TS heb ik het geprobeert wat plat en simpel te houden.pianoman schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:27:
ehm... er zijn toch echt wel spelers en branders die beiden ondersteunen hoor. Nog los van het feit dat dvd-ram een derde (minder gebruikte) standaard is.
Weet je overigens zeker dat je wel dvd-ram bedoelt? en niet toevallig RW? De meeste spelers spelen een RW ook wel af.
Zijn er al dvd-ram lezers / branders voor pc's dan? Daar ben ik namelijk verder niet in thuis.
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
dit bestand kun je vervolgens met de standaardprogrammas recoden als je dat nog wil. niet aan te bevelen aangezien tv over het algemeen erg veel ruis is en dus na recoden het bestand heel blokkerig zal zijn, tenzij je het weer heel groot recode - wat dus nutteloos is.
eventueel kun je met nero vision express de rom tevens importeren zoals je hem hebt opgenomen en dan recoden.
ik heb ook zo'n JVC recorder en ben dan ook heel blij dat mijn dvdspeler in mijn pc dvdram ondersteunt. een toshiba sd-M1612, hij zal nu al zo'n 5 jaar oud zijn en verhuist steeds mee naar mijn volgende systeem.
[ Voor 57% gewijzigd door powerflux op 25-04-2006 14:47 ]
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
Verwijderd
Mijn brander ondersteunt ook dvd-ram maar heb nog geen TDK schijfjes in Nederland kunnen vinden. DVD RAM moest je dacht ik zien als een hard disk (je kunt dacht ik zelfs tijdens het schrijven van data de dvd eruit halen zonder dat de verdere inhoud corrupt raakt), het kan ook veel vaker herschreven worden (en daardoor betrouwbaarder?).DVD-RAM
DVD-RAM has the best recording features but it is not compatible with most DVD-ROM drives and DVD-Video players. Think more of it as a removable hard disk. DVD-RAM is usually used in some DVD Recorders.
This format is supported by DVDForum.
Typisch gevalletje van de bel horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt.nsa1984 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:22:
INZET ?
Euhm om te beginnen zijn er 2 basis dvd formaten namelijk het + en het - formaat.
Het echte verschil is mij nooit echt duidelijk geworden maar een + speler zal een - dvd niet begrijpen en omgekeert ook niet. Vereweg de meeste dvd spelers zijn tegen woorden in het + formaat uitgewerkt.
Daarna is het zo dat je op de dvd een bepaald bestands formaat / codering gebruikt. Standaard zal een dvd een paar .vob .ifo en .bup bestanden hebben. Deze bestanden zijn met bijvoorbeeld powerdvd of classic media player afspeelbaar. Ook is vaak het mogelijk om zogeheten mpg bestanden op dvd te plaatsen en deze direct te spelen met een dvd speler.
Dan is er ook nog een factor dat de media zelf meespeelt. Dit heb ik persoonlijk echter nog nooit meegemaakt. Bijvoorbeeld dat je dvd speler wel trax + dvdtjes ondersteund, maar geen dixon + dvdtjes.
In de hoop dat je hier iets wijzer van bent geworden, denk ik dat je ook nog even naar google en dvd mag kijken.
Er is idd net als de TS zegt ook een ander formaat dvd-RAM, RAM is te gebruiken als een soort harddisk waar je naartoe kan kopieren en er ook weer af kan halen.
En ja er zijn spelers voor de pc die dit aankunnen, mijn LG GSA-4167B kan dit bijvoorbeeld.
En het verschil tussen - en + is een beetje vergelijkbaar met nu weer HD-DVD en Blue-Ray.
[ Voor 14% gewijzigd door powerflux op 25-04-2006 14:51 ]
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
Ja, ik weet zeker dat het een DVD RAM is.
"eventueel kun je met nero vision express de rom tevens importeren zoals je hem hebt opgenomen en dan recoden", maar ik begrijp dat dit niet aan te bevelen is?
Conclusie: onbegonnen werk?
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
http://www.btinternet.com/~james_lancaster/ramtor.HTML
Er wordt gebruik gemaakt van TMPG Encoder DVD Author
Succes ermee !!!
[ Voor 16% gewijzigd door M. Mulder op 26-04-2006 22:25 ]