Toon posts:

vastleggen structuur netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet voor mijn stage o.a. een netwerk in kaart brengen dat bij een bedrijf in gebruik is. Het is de bedoeling dat ik ga onderzoeken hoe het netwerk in elkaar zit en deze structuur op documentatie zet.

Daarom de vraag of er standaard methode/regels zijn om dit soort structuren vast leggen. een soort van stappen plan net zoals je bijvoorbeeld de SDM-methode hebt voor het maken van software.

omvang van het netwerk : ongeveer 500-600 gebruikers.

Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 14:08 ]

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Er zijn toch standaard tekens voor de apparaten die zijn aangesloten op een netwerk, zoals een cirkel met wat pijlen naar binnen en naar buiten voor een router? Moet je die niet gebruiken voor een schema?

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Ja die zijn er inderdaad, hiervoor wil ik visio gaan gebruiken die heeft een heel scala aan symbolen voor het netwerk. Maar je kan natuurlijk niet zo maar ergens beginnen met het bestuderen van het netwerk. Ik wil weten wat het slimste is om het eerste te onderzoeken, dus begin je bij de servers/clients patchkasten switches etc.... wat is het slimst? en wat wil je allemaal te weten komen over het netwerk wat is nuttig en wat niet.

Ik neem aan dat hier standaard methode voor zijn om dit te documenteren.
(tenminste dat hoop ik :))

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 18:50

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hier wordt in ieder geval een verschil gemaakt tussen de wan en lan tekeningen. Hier hebben ze denk ik wel een stuk meer devices. Ik geloof alleen al 12000 netwerk devices :)

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Wat in ieder geval niet handig is, is één groot schema maken. Er zijn vast wel segmenten die identiek zijn aan elkaar, daar maak je een apart schema van waarnaar je weer verwijst in je hoofdschema. Het lijkt me in ieder geval handig om te beginnen bij het internet (een wolkje als ik het me niet vergis) waarna je met de servers verder gaat en dat langzaam maar zeker uitwerken tot aan de clients.

Maak een grof hoofdschema en daarbij verwijzingen naar gedetailleerde subschema's, de meest logische methode lijkt mij.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Lekker top-down te werk gaan.

Pak de core router, en scheid elk netwerk wat eraan zit in een eigen tekening. Vervolgens ga je elk netwerksegment verder uitwerken en eventueel weer scheiden als deze te groot is.

Als je een vent bent, google je even op 'cisco safe' en probeer je je tekening op deze architectuur te laten lijken. Kan je ook nog tegen je baas zeggen dat je een beproefde methodologie gebruikt.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-04 12:03
En een Logisch design maken en een Physical design.

Maak het per netwerk gedeelte

- Core
- Wireless
- Access Switches
- Backbone (WAN)
- Serverfarm (evt)
- etc..

Verwijderd

Topicstarter
Hier kan ik wat mee!

bedankt voor de reacties tot nu toe
Pagina: 1