Ik wil graag mijn eigen CMS menu maken, ik had een mooi DHTML menu gemaakt met Sothink DHTML menu, maar dit is voor mij niet om te zetten naar PHP.
Een eigen menu, wat heeft een menu, een hierachie, soort van boomstructuur. Ik wil 3 verschillende items hebben : categorie, parent, child.
Nu heb ik het een en ander kunnen vinden over hoe je een hierachie maakt. Dit is mij nu gelukt, maar nog ben ik er niet. hier heb ik het grootste deel van de code vandaan.
Zie hier mijn script :
Dit script haalt nu het volgende uit de database :
Algemeen
->Nieuws
->Het bedrijf
->->Algemene voorwaarden
->->Landenoverzicht
->->Netwerkinformatie
->Contact
Producten
->Bestellen
->->Domeinnaam
Maar, nu wil ik dus dat als je de website bezoekt dat je in eerste instantie alleen de categorie en de parent items ziet, en dat je de sub items pas ziet als je er op klikt. Nu vind ik het menu van www.pcextreme.nl een erg goed voorbeeld, want dit is ook precies wat ik wil hebben. Ik weet niet of het menu aan een database zit en of het cms is!? Maar dat is wel wat mijn doel is.
Wie kan mij een tip geven en misschien verder op weg helpen?
Ik stel het zeer op prijs.
Hartelijk dank alvast!
**EDIT : Het script dat je nu ziet is alleen voor de 'frontend' van mijn CMS, het edit gedeelte moet ik nog maken. **
Een eigen menu, wat heeft een menu, een hierachie, soort van boomstructuur. Ik wil 3 verschillende items hebben : categorie, parent, child.
Nu heb ik het een en ander kunnen vinden over hoe je een hierachie maakt. Dit is mij nu gelukt, maar nog ben ik er niet. hier heb ik het grootste deel van de code vandaan.
Zie hier mijn script :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| <?php include_once("**DATABASCONNECTIE**"); $categorie = $_GET['categorie']; $parent = $_GET['parent']; $child = $_GET['child']; function display_children($parentID, $level) { $result = mysql_query('SELECT * FROM menu '. 'WHERE parentID="'.$parentID.'";'); if ($level == 0) { $test = "categorie"; } if ($level == 1) { $test ="parent"; } if ($level == 2) { $test = "sub"; } while ($row = mysql_fetch_array($result)) { echo str_repeat(' ',$level).$row['titel'] .$test." <br />\n"; display_children($row['ID'], $level+1); } } echo"<b>Algemeen</b><br />\n"; display_children('1',1); echo"<b>Producten</b><br />\n"; display_children('8',1); ?> |
Dit script haalt nu het volgende uit de database :
Algemeen
->Nieuws
->Het bedrijf
->->Algemene voorwaarden
->->Landenoverzicht
->->Netwerkinformatie
->Contact
Producten
->Bestellen
->->Domeinnaam
Maar, nu wil ik dus dat als je de website bezoekt dat je in eerste instantie alleen de categorie en de parent items ziet, en dat je de sub items pas ziet als je er op klikt. Nu vind ik het menu van www.pcextreme.nl een erg goed voorbeeld, want dit is ook precies wat ik wil hebben. Ik weet niet of het menu aan een database zit en of het cms is!? Maar dat is wel wat mijn doel is.
Wie kan mij een tip geven en misschien verder op weg helpen?
Ik stel het zeer op prijs.
Hartelijk dank alvast!
**EDIT : Het script dat je nu ziet is alleen voor de 'frontend' van mijn CMS, het edit gedeelte moet ik nog maken. **