[XP] Loginscript batch bestand wil niet starten.

Pagina: 1
Acties:

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een aantal bestanden dat gekopieerd moet worden en een aantal regjes dat gimporteerd moet worden, dit alles heb ik netjes in een .bat bestand verwerkt c:\windows\admin\login.bat

Onder windows XP kan ik op 2 plekken dit bestand aangeven als loginscript, maar in beide gevallen werkt hert niet.

Optie 1:
Deze computer -> beheren -> lokale gebruikers en groepen ->gebruikers->gebruikersnaam
bij profiel kan ik een loginscript aangeven, als ik dit doe werkt het niet, hij logged wel in maar het bestand wordt niet gestart.

optie 2:
Start -> uitvoeren -> gpedit.msc
->lokale instellingen ->login/logoutscript -> hier kan ik het ook aangeven, maar dit werkt ook niet.

Het gekke is dat het wel werkt als ik een test visual basic scripje draai (geeft alleen de tekt welkom weer in een venster) dit wordt wel gestart bij het inloggen...

iemand een idee waarom dit zo is, ik ben zelf systeembeheerder en draai op mijn werk een domein
als ik hem hier opgeef draait het bat bestandje wel.

ik gebruik windows xp professional sp2 ;)

P.S. ik het de engelse versie moest hyet vertalen hierboven, kijk me er niet op aan als het niet helemaal perfect is.

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)
Verder - heb je de volledige path opgegeven? Misschien heb je hier http://technet2.microsoft...6e1-e25b1a23a33d1033.mspx ook nog wat aan :)

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
Ook niet geheel onbelangrijk: wat staat er in het loginscript??
Ik neem ook aan dat de bestandsnaam een typo is en dat ie login.bat heet ipv ogin.bat??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Ok, het is gewoon login.bat een text bestandje wat ik heb gemaakt met kladblok.
Het is een opsomming van een aantal commando's die ik uitgevoerd zou willen zien.

@echo off
@echo loginscript
@regedit /s c:\windows\admin\bestand1.reg
@regedit /s c:\windows\admin\bestand2.reg
@regedit /s c:\windows\admin\bestand3.reg
@xcopy c:\documenten\*.* d:\backup\documenten

dit is alles ik had het ook allemaal in een regje kunnen zetten, maar ik vind het zo iets overzichterlijker

het zijn hoofdzakelijk instellingen en tweaks voor programma's die ik draai.
Die link is leuk, maar in een domein werk ik niet, deze computer heeft alleen internet en verder niets.
De computer die wel in het domein draaien gebruiken het script wel.
Als ik echter lokaal de zelde instellingen doe, werkt het niet. (zie boven optie 1)

een .vbs (visual basic script) bestand werkt wel, in bijde gevallen.

Graag advies _/-\o_ , ik kom er niet meer uit :( 8)7 |:( :Z >:)

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het werkt wel als je de \admin dir shared als \\<pcnaam>\netlogon .
Dan kun je bij de user het gewenste script invullen.

Staat dan ook letterlijk op die pagina beschreven:
The default location for local logon scripts is the %systemroot%\System32\Repl\Imports\Scripts folder. This folder is not created on an new installation of Windows XP. A folder must be created and shared with the name netlogon; for step-by-step instructions, see Share a folder or drive. The NTFS permissions of this folder should allow users and server operators only read and execute permissions, and should allow administrators full control.

[ Voor 69% gewijzigd door alt-92 op 25-04-2006 19:12 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

en als je eens werkt met %windir% en %systemroot% misschien kan die dat bat filetje beter vinden

en idd met \\PCNAAM\C$\%systemdir% ofzo daar beetje mee vechten

ah sorry backslash32 je was me voor

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 13:00 ]

Pagina: 1