Logitech Z-5500 Digital vs Creative Gigaworks S750

Pagina: 1
Acties:
  • 5.790 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Beste Tweakerts,

Aangezien ik van mijn Aldi-setje 220 door mijn, excuus, sodemieter krijg en ik onlangs de Creative X-Fi Fatal1ty heb aangeschaft is het een mooi moment om mijn zuurverdiende centen in een nieuw geluidsetje te steken.

Nu heb ik de Logitech Z-5500 Digital en de Creative Gigaworks S750 op het oog. Welke is volgens jullie de beste keuze?

Base

Even een kanttekening: Ik ben op de hoogte van het plopjes-probleem van de Z-5500 en ik weet dat er binnenkort een nieuwe versie uitkomt. Mocht het zo zijn dat het de Z-5500 wordt, dan schaf ik die pas aan op het moment dat de nieuwe versie er is... Graag het plopjesprobleem buiten beschouwing laten dus... B)

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:26
Heb nu al een maanden de Z-5500 en ben zeer tevreden! Geen last van plopjes (of ik ben al doof geworden door deze set ;), zeer goed geluid, mooi design en werkt altijd!
Ben je net als ik liefhebber van Dance muziek, dan is de bass heerlijk van deze set!

Heb geen ervaringen met de andere set, maar van de Z-5500 krijg je echt geen spijt!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het is in eerste instantie altijd het beste om zelf te luisteren naar de kwaliteit van beide systemen, iedereen heeft een eigen smaak ;)

Dit zijn iig de specs voor de mensen die er nog naar zoeken:
http://www.logitech.com/i.../EN,CRID=2,CONTENTID=9486
http://nl.europe.creative...ry=113&product=9306&nav=0

Voordat ik het vergeet:
De logitech is een 5.1 set en de creative set is een 7.1 setje

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 25-04-2006 13:58 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Volgens Hardware.info magazine geeft de S750 wat mooier geluid, vooral in het hogere gedeelte, omdat de S750 een 2-band systeem is en de Z5500 maar 1 speakertje per satteliet heeft. Verder heeft de S750 wat meer power.
Jaja, ik heb zelf de S750 en persoonlijk vind ik hem er een stuk mooier en degelijker uitzien dan de Z5500. De 2 extra kanalen zijn soms ook wel handig.
De S750 heeft geen digitale ingangen, maar gezien het feit dat je hem met een X-Fi combineerd (ik heb ook een X-Fi Fatal1ty sinds begin december (nee, niet van Sinterklaas!)) is dat niet zo erg, omdat die toch alleen maar DVD audio digitaal kan uitsturen.

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:07:
Volgens Hardware.info magazine geeft de S750 wat mooier geluid, vooral in het hogere gedeelte, omdat de S750 een 2-band systeem is en de Z5500 maar 1 speakertje per satteliet heeft. Verder heeft de S750 wat meer power.
Jaja, ik heb zelf de S750 en persoonlijk vind ik hem er een stuk mooier en degelijker uitzien dan de Z5500. De 2 extra kanalen zijn soms ook wel handig.
De S750 heeft geen digitale ingangen, maar gezien het feit dat je hem met een X-Fi combineerd (ik heb ook een X-Fi Fatal1ty sinds begin december (nee, niet van Sinterklaas!)) is dat niet zo erg, omdat die toch alleen maar DVD audio digitaal kan uitsturen.
Weet jij misschien een goede, duidelijke recensie?

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

• Dutch_Baseline
maikel7 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:50:
Heb nu al een maanden de Z-5500 en ben zeer tevreden! Geen last van plopjes (of ik ben al doof geworden door deze set ;), zeer goed geluid, mooi design en werkt altijd!
Ben je net als ik liefhebber van Dance muziek, dan is de bass heerlijk van deze set!

Heb geen ervaringen met de andere set, maar van de Z-5500 krijg je echt geen spijt!
Ik ben zelf fanatieke Battlefield 2-er, speel jij games op dit systeem?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
Moeilijk he, zelf even zoeken :P

Systeem Specs

Verwijderd

Dutch_Baseline schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:06:
[...]

Jazeker! Voornamelijk BF2 (we zijn elkaar wel eens tegengekomen op het Battlefield!)

http://www.denguru.com/2003/12/22/high/page9.html
http://www.xbitlabs.com/articles/multimedia/display/creative-gigaworks-s750.html
http://www.guru3d.com/article/content/194/

(Begin maar onderaan!)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 17:26 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het is vrij simpel: van beide sets zul je normaal gesproken niet snel spijt krijgen.

Mijn mening gebaseerd op persoonlijke ervaringen met:
Logitech Z680 icm SB2Live
Creative Megaworks 5.1THX icm SB2Live & Fatality
Creative Gigaworks S750 icm Fatality

Creative S750
+ 7.1 (nog beter immersive effect dan 5.1; m.n. bij games) Je dient de speakers uiteraard wel goed te plaatsen.
+ Design zakelijker (persoonlijk)
+ Creative heeft geen historie van fouten in speakersets (logitech z680-> hiss geluid & Z5500 -> plopjes)
+ Bas is vermoedelijk wat minder boemerig. (hierbij ga ik er vanuit dat de bas vd Z5500 vergelijkbaar is met die vd Z680)
- Heeft geen digitale aansluitingen/decoder (Decoder is apart verkrijgbaar maar relatief duur)

Logitech Z5500
+ Incl decoder en digitale aansluitingen. (Decoder heb je volgensmij niet echt nodig want dat zit ook in je geluidskaart

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:10
maar stel nu dat je alleen een spdif uitgang hebt, of een normale headphones uitgang. Dan is zo een decoder wel handig. Mocht je ooit een laptop kopen, dan komt de speakerset nog goed van pas (maar dan zou de strijd meer tussen de Z5500 en de creative GD580 gaan volgens mij)

Verwijderd

Mocht je dan ook nog mooi geluid uit je laptop willen, dan koop je toch een PC-Card Audigy ;)

• Dutch_Baseline
Help!!!! schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:24:
Logitech Z5500
+ Incl decoder en digitale aansluitingen. (Decoder heb je volgensmij niet echt nodig want dat zit ook in je geluidskaart
Welke decoder kan ik dan het best gebruiken? Die van de kaart, of van de speakers???

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:38
die van de x-fi fatality fps natuurlijk die is beter en ondersteunt eax5 en dergelijke.

ik heb zelf de combinatie z-5500digital en x-fi fatality fps.

en laten we zeggen mijn broertje trilt achter ze bureau als ik bf2 speel:P

het geluid is geweldig

• Borrelnootje11
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:31
Help!!!! schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:24:
Het is vrij simpel: van beide sets zul je normaal gesproken niet snel spijt krijgen.

Mijn mening gebaseerd op persoonlijke ervaringen met:
Logitech Z680 icm SB2Live
Creative Megaworks 5.1THX icm SB2Live & Fatality
Creative Gigaworks S750 icm Fatality

Creative S750
+ 7.1 (nog beter immersive effect dan 5.1; m.n. bij games) Je dient de speakers uiteraard wel goed te plaatsen.
+ Design zakelijker (persoonlijk)
+ Creative heeft geen historie van fouten in speakersets (logitech z680-> hiss geluid & Z5500 -> plopjes)
+ Bas is vermoedelijk wat minder boemerig. (hierbij ga ik er vanuit dat de bas vd Z5500 vergelijkbaar is met die vd Z680)
- Heeft geen digitale aansluitingen/decoder (Decoder is apart verkrijgbaar maar relatief duur)

Logitech Z5500
Ik heb de z680 ook gehad en heb nu de Z5500 en de bas is bij de z5500 veel minder "boemerig" en het geluid in het algemeen is gewoon veel mooier en strakker geworden. De sub is ook nog eens 2" groter geworden. Is nu 10" ipv 8" .
En het plastic design van de z680 is niet echt mooi en degelijk, maar z5500 ziet er al veel strakker uit met de aluminium kleur.

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:26
Dutch_Baseline schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:06:
[...]

Yep speel ook games o.a. Battlefield, COD2 en wacht met smart op Ghost Recon!
Succes met je zoektocht

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik zelf heb geen ervaring met van die pc luidspreker setjes maar ik wist dat ik beter een home cinema setje eraan kon hangen. Daar komt ook ontzettend goed geluid uit.

Ik heb zelf een Sony 5.1 setje (home cinema) waar ik de pc heb aangesloten via spdif.
Sublieme audiokwaliteit!
Ik weet niet wat het prijsverschil is maar als je die investering kunt maken moet je dat zeker doen is de moeite waard.

• Dutch_Baseline
jorisw86 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:25:
die van de x-fi fatality fps natuurlijk die is beter en ondersteunt eax5 en dergelijke.

ik heb zelf de combinatie z-5500digital en x-fi fatality fps.

en laten we zeggen mijn broertje trilt achter ze bureau als ik bf2 speel:P

het geluid is geweldig
Ok, cool! Stel je dat soort dingen allemaal in op de POD? (zo heet dat ding toch?)

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:11:
[...]

Jazeker! Voornamelijk BF2 (we zijn elkaar wel eens tegengekomen op het Battlefield!)
Oooooohja, da's waar ook! Nog altijd aan het spelen dus?? Ik ben er effe uit, maar ik ga die boosterpack downloaden (moeite waard???) en me weer mengen op het slagveld!!!

Base

Verwijderd

Ik zou voor de creative gaan. Deze heeft namelijk een mooier geluid.
Zit meer detail in het geluid. komt denk ik doordat de satelieten 2 weg zijn ipv 1...

Verwijderd

Dutch_Baseline schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:25:
[...]

Oooooohja, da's waar ook! Nog altijd aan het spelen dus?? Ik ben er effe uit, maar ik ga die boosterpack downloaden (moeite waard???) en me weer mengen op het slagveld!!!

Base
Jep. Zit nu in de NOD clan dus ik zit altijd op de i3d.nl NOD server. Dat boosterpack is inderdaad wel leuk en de moeite waard, alleen jammer dat wij de server er niet echt mee konden volkrijgen. (En dankzij dat nu helemaal niet meer.)

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:04:
[...]

Jep. Zit nu in de NOD clan dus ik zit altijd op de i3d.nl NOD server. Dat boosterpack is inderdaad wel leuk en de moeite waard, alleen jammer dat wij de server er niet echt mee konden volkrijgen. (En dankzij dat nu helemaal niet meer.)
Alrighty.... Je zal me binnenkort wel weer tegenkomen denk ik... Waarschijnlijk als anti-tank of spec ops... :*)

Verwijderd

Het hangt er vanaf of je de set alleen maar voor de PC gaat gebruiken.
Aangezien de Logitech Z-5500 meerder ingangen heeft (Digitaal COAX/OPTISCH en 5.1 Analoog)
Zou ik deze set aanraden als je naast je PC bv ook nog je XBOX/XBOX360/PS2 wil aansluiten.

Ik heb zelf de Z-5500 en heb er nooit spijt van gehad.
Ik denk dat je de 2 extra speakers niet mist aangezien er nog bijna geen games uit zijn die het 100% ondersteunen.

Ik heb destijds ook naar de Creative S750 geluisterd en mijn mening:

Creative S750
++ Zeer Goed met muziek
+ Goed met games
+ Goed met DVD films
- Geen decoder en kan maar op 1 apparaat tegelijk gebruikt worden.

Logitech Z-5500
++ Zeer goed met DVD films
+ Goed met Games
+ Goed met muziek
+ Externe Decoder en kan op meerdere apparaten tegelijk gebruikt worden

Hoop dat je hier wat aan hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 15:31 ]

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een heel groot voordeel van de S750 vind ik persoonlijk dat het een 7.1 systeem is.
Als je een game speelt dat 7.1 ondersteunt is het effect echt geweldig. Veel vrienden van me worden helemaal gek als ze bij mij BF2 spelen!

Ook inderdaad het gebruik van een tweeweg systeem in de satellites vind ik een groote pluspunt. Ook zonder de sub aan klinkt het vol. De Sub zet ik trouwens bijna helemaal uit, omdat hij eigenlijk iets te overheersend kan klinken.

icm mijn X-Fi music klinkt het geweldig. Ik kan iedereen trouwens ook aanraden om even langs de Ikea te gaan als je speakersteunen nodig hebt. Voor 25 euro kan je daar prachtige speakerstandaards kopen die perfect op oorhoogte komen.

Hier nog een review van de S750: http://www.gamevillage.nl/showthread.php?t=96321

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57
Ik vind het 7.1 gedoe eigenlijk niet zo nuttig meer, 5.1 voldoet goed genoeg. Ik ben zelf ook eigenaar van een logitech z-5500, ik heb deze nu zo'n drie-kwart jaar.

Juist de digitale ingangen op de set vind ik fijn, ik vind de ervaring met dts/dd veel mooier dan gewoon via analoog, de bass is veel duidelijker en de andere tonen zijn gewoon veel scherper.

Ik gebruik deze set denk ik voor 60% muziek afspelen, 10% games spelen en 30% DVD's kijken. Toevallig houd ik van vele muziekgenres maar ik vind deze set in het geheel goed klinken, het boomerige van de z-680 is allang 'verholpen'. Het enigste nadeel is dat er fullrange sats worden gebruikt in plaats van 2 aparte drivers.

Dus het niet aanwezig zijn van digitale ingangen vind ik gewoon een te groot minpunt van de gigaworks S750.

If it aint broke, fix it till it is!

• Dutch_Baseline
Ok dan!!!

Ik denk dat ik wel genoeg weet!!! (Of zijn er nog meer meningen??)...

Voor iedereen die al heeft gereageerd: THANX!!!!!!! :*)

Base

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dutch_Baseline schreef op donderdag 27 april 2006 @ 09:38:
Ok dan!!!

Ik denk dat ik wel genoeg weet!!! (Of zijn er nog meer meningen??)...

Voor iedereen die al heeft gereageerd: THANX!!!!!!! :*)

Base
maare wat word het dan nu ?

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:06
Ik twijfel ook tussen deze maar mij gaat het erom.
Is het de meer prijs waard? Je betaalt toch bijna 100 euro meer voor de Creative.
Als de logitech niet dat kut probleem zou hebben met de plopjes zou het een stuk makkelijker zijn.
Voordat de goede versie zonder plop in de winkel ligt ben je volgens mij 2/3 maanden verder.

Maar ja 7 boxen is ook best veel, moet je dan bijvoorbeeld minimaal 2 meter ruimte tussen de boxen hebben ? dus

box 1 op 2 meter van je pc?
box 2 op 4 meter van je pc?
box 3 op 6 meter van je pc?

Mijn kamer is rond de 5 bij 5

• Dutch_Baseline
Ohja, misschien ook wel handig om even te laten weten... Ik zit er stevig aan te denken om de Logitech te nemen! Qua design vind ik die mooier! Bovendien heb ik geen ruimte voor 7.1 speakers. Aangezien de Creative wat duurder is( en ik dus toch geen gebruik kan maken van 7.1) en de Logitech ook gewoon een goede speakerset is, ga ik voor de Logitech.

Ik wacht wel even tot er een nieuwe versie is, daar de huidige Z5500 last heeft van de plopjes....

Base

• Dutch_Baseline
Versteegrob schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:50:
Is het de meer prijs waard? Je betaalt toch bijna 100 euro meer voor de Creative.
Als de logitech niet dat kut probleem zou hebben met de plopjes zou het een stuk makkelijker zijn.
Voordat de goede versie zonder plop in de winkel ligt ben je volgens mij 2/3 maanden verder.

Maar ja 7 boxen is ook best veel, moet je dan bijvoorbeeld minimaal 2 meter ruimte tussen de boxen hebben ? dus

Nou nou, niet zo grof... ;)

Ik zit met hetzelfde! Ik heb geen ruimte voor die 7.1! Ik kan die twee extra speakers niet ophangen... en op de grond neerzetten en elke keer weer oprollen vind ik ook niks....

Ik wacht wel ff op de Z5500...

• Wackmack
Ja maar hoe lang ga jij wachten dan? Eerst moeten ze de nieuwe speakers maken en dan moeten de oude nog uit de winkels. Misschien kan je beter voor de 5.1 van Creative gaan.

Perfect geluid, 40 euro goedkoper en 5.1

Trouwens het digitaal vs analoog, ik heb op meerdere site gelezen dat je het verschil niet eens kan horen.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Versteegrob schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:50:

5 bij 5 is groot genoeg voor 7.1 hoor. Je hebt iha niet meer ruimte nodig dan bij 5.1. De twee extra boxen komen achter je te staan dus daar heb je of een muur nodig of twee standaards.

IMO moet je bovendien sowieso de boxen niet te ver van je af plaatsen. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Dutch_Baseline
Versteegrob schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:28:
Ja maar hoe lang ga jij wachten dan? Eerst moeten ze de nieuwe speakers maken en dan moeten de oude nog uit de winkels. Misschien kan je beter voor de 5.1 van Creative gaan.

Perfect geluid, 40 euro goedkoper en 5.1

Trouwens het digitaal vs analoog, ik heb op meerdere site gelezen dat je het verschil niet eens kan horen.
Op zich heb ik geen haast hoor, dus effe wachten maakt niet uit! Maarre, bedoel jij deze: Creative GigaWorks PG 500???

• Wackmack
Allereerst moet ik dit nog even zeggen, wat een afschuwelijke lelijke POD heeft de Creative. Dat ding lijkt wel voor de oorleg, en led's dat kan tegenwoordig toch niet meer, bah! En de afstandsbediening dan. Is dit ook zo bij de 5.1 versie van Creative?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/1971/1056.jpg

Ja die bedoel ik, ik zou anders gewoon voor die gaan als je de 7.1 serie te duur vind. Waarom zo lang wachten op de Z-5500 die misschien niet eens veel mooier klinkt dan de 5.1 van Creative.

Waarom wil je trouwens wachten? Ik haat wachten altijd! En er is bijna altijd wel een goed alternatief, lang leven de concurrentie:)

Succes met je koop!

pricewatch: Creative Gigaworks ProGamer G500 (5.1)
Creative Gigaworks ProGamer G500 (5.1)

ps: Hier is nog wat leesvoer over de 7.1 van Creative http://tweakers.net/productsurvey/73503

[ Voor 35% gewijzigd door Wackmack op 27-04-2006 16:08 ]

• Dutch_Baseline
Versteegrob schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:03:
Allereerst moet ik dit nog even zeggen, wat een afschuwelijke lelijke POD heeft de Creative. Dat ding lijkt wel voor de oorleg, en led's dat kan tegenwoordig toch niet meer, bah! En de afstandsbediening dan. Is dit ook zo bij de 5.1 versie van Creative?

[afbeelding]

Ja die bedoel ik, ik zou anders gewoon voor die gaan als je de 7.1 serie te duur vind. Waarom zo lang wachten op de Z-5500 die misschien niet eens veel mooier klinkt dan de 5.1 van Creative.

Waarom wil je trouwens wachten? Ik haat wachten altijd! En er is bijna altijd wel een goed alternatief, lang leven de concurrentie:)

Succes met je koop!

ps: Hier is nog wat leesvoer over de 7.1 van Creative http://tweakers.net/productsurvey/73503
Ik weet het, wachten is a-relaxed als je iets wil kopen! Maarre, 'mazzeltje' ik heb nu toch nog geen geld!!! Duuuuuuus, ik weet het nog niet eigenlijk! Hoe is die Creative Gigaworks ProGamer G500 (5.1) t.o.v. de Z5500???

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:10
Die G500 heeft als ik het zo zie sowieso geen digitale ingang (heeft creative nou echt maar één 5.1 set met een decoder?!)

[ Voor 33% gewijzigd door marteltor op 27-04-2006 16:33 ]

Verwijderd

Versteegrob schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:03:

[afbeelding]

Succes met je koop!

Kan ik over zeggen: Wat vind ik die POD van Creative onzettend mooi. Geen slecht leesbare LCD rommel van een tientje, geen vies zilverkleurig plastic. Hij is gewoon degelijk en doet wat hij moet doen. Ik vind dat ding van Logitech juist een stuk lelijker. (En nee, ik heb niet per definitie een hekel aan Logitech, gezien het feit dat m'n muis, toetsenbord en headset van Logitech zijn!)

Iedereen die roept dat hij de Z5500 mooier vind klinken als hij digitaal is aangesloten mag even verklaren wat voor vooroorlogse geluidskaart hij heeft. (Trouwens, welke oorlog bedoel je?)

De Gigaworks ProGamer 5.1 vind IK persoonlijk ook lelijk. Verder zijn de specs van de 5.1 een stukje minder dan die van de 7.1 (ja, en niet alleen die 2.).

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:58:
[...]

De Gigaworks ProGamer 5.1 vind IK persoonlijk ook lelijk. Verder zijn de specs van de 5.1 een stukje minder dan die van de 7.1 (ja, en niet alleen die 2.).
En de specs van deze creative 5.1 t.o.v. de Z500??

• FlipTrip
  • Laatst online: 25-05-2022
Ik had dus eerst de Z5500 van logitech, met plopjes, maar ben gegaan voor de refund en heb me daarna de creative s750 aangeschaft. Ik zal hier dus even mijn bevindingen posten.

Het eerste wat me opviel is dat de aansluitingen van koper zijn. Wat dus zorgt voor een betere gelijding. De boxen zijn groter, ook omdat het 2 wegs zijn, en zien er steviger uit. De subwoofer is kleiner. De kabels zijn evenlang. De control unit is in vergelijking met de logitech echt zwak. De afstandbediening is een afstandbediening als een ander he.

Kwa geluid: Bij het kijken van dvds vind ik dat de positionering van het geluid veel beter is dan bij de logitechs. Het geluid vind ik ook iets zuiverder klinken. De bass is veel beter dan die van de logitech. Ivm spelletjes weet ik het nog niet. Ik heb de laatste tijd niks meer gespeeld maar zal dit achteraf nog laten weten. Normaal gezien gaat dit sowieso beter zijn aangezien je 7.1 hebt ipv 5.1.

Dan nog eens iets over die decoder. Aangezien dit beide pc boxen zijn zal je er waarschijnlijk zeker een goede geluidskaart bij hebben. Waarschijnlijk een van creative, de Audigy of de X-fi. Hier zit reeds een decoder in dus het is echt zinloos om nog eens een apparte decoder te hebben. Dat is trouwens ook weer extra plaats verlies. Als je opzoek bent naar boxen voor de tv dan raad ik je aan om alles afzonderlijk te kopen. Dus versterker, decoder, boxen, ... Dit gaat sowieso beter klinken dan pc boxen.

Ik ben heel tevreden over mijn s750's en ik kan ze iedereen aanraden. Je zal er geen spijt van krijgen. Moest je natuurlijk de z5500 kopen en je hebt geen plopjes dan ga je ook zeker tevreden zijn. Als dit bij mij niet het geval was dan had ik ze nog.

Voor de duidelijkheid. Moest ik nog eens voor dezelfde keuze staan zou ik direct voor de creative gaan. Ze zijn mooier, klinken beter, gaan harder, zijn volgens mij veel steviger en van een betere bouwkwaliteit, 7.1 ipv 5.1. Wie weet komen er binnenkort wel films uit op 7.1 (denk maar aan die blue ray ....)Dat er geen decoder bij zit vind ik geen enkel probleem omdat ik ze momenteel enkel op de pc gebruik. Ik kan later nog atlijd een decoder bijkopen.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Laat wel duidelijk zijn dat dit een persoonlijke mening is en dat dit voor iedereen anders is.

Groenten en fruit.

• Dutch_Baseline
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Echt aanvullend! Zo'n Creative set is dus ook goed.... Hmz... Effe checken wat ie doet op pricewatch........ € 358,-.... Wel een stuk duurder!!!

Donderdag 7 sept ben ik jarig! Eerst eens zien hoeveel doekoe ik daar kan binnenhalen! :+

• Dutch_Baseline
Beetje laat, maar effe netjes afsluiten dit topic:

Ik heb afgelopen vrijdag de plopvrije versie van de Z-5500D gekocht! Heeeeeel vet!

Verwijderd

Jaa, ik zou mischien ook wel grasag iets willen weten, want wat zou uiteindelijk beter zijn:

de Z5500 van Logitech met de http://www.auzentech.com/site/products/x-fi_prelude.php

of de

S750 van Creative met de http://www.auzentech.com/site/products/x-fi_prelude.php

Wat zou uiteindelijk een beter geluid geven voor Games, de Geuidskaart die ik heb uitgekozen is die goed? (De beste?)

Ik ben eigenlijk op zoek naar 7.1, de S750 van Creative is zo te zien de enigste set die ik heb kunnen vinden.

Groeten,
Dawn en laat het me weten!
Pagina: 1