Kan iemand mij het verschil hiertussen vertellen, ik heb zitten zoeken maar ik kom er niet uit...Ben van plan zon ding aan te schaffen..
Ja dan moet je gewoon even lezen op de site van Linksys he, de WRT54G is een Wireless router en de WAP54G is een wireless Accesspoint.....
De wap54g is alleen voor draadloze toegang. De wrt54g is tevens een router.
edit:
typo...
De wap54g is alleen voor draadloze toegang. De wrt54g is tevens een router.
edit:
typo...
[ Voor 4% gewijzigd door Ben1985 op 25-04-2006 13:46 ]
CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro
k wil deze router ook aanschaffen, maar ik wil zeker weten wat de maximale downloadsnelheid op de wan-poort is. Straks ga ik over op Wanadoo Family met max 20mbs, maar de vraag is maar of de router dit aankan? Bij linksys op de site wordt hierover geen specificatie afgegeven.
Ja hoor je sluit m gewoon aan op je modem wat je van Wanadoo krijgt, het is namelijk niet gelijk een modem he, puur een router, je heb dus wel een modem nodig die je via een utp cat5e kabel op deze router aansluit. Maar van wanadoo krijg je al een wireless/router/modem (LiveBox) dus zou je deze niet eens nodig hebben. Vindt je het wireless van die livebox slecht dan kun je voor de wap54g gaan voor het draadloze gedeelte.
CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro
Hoi,
Ik heb deze router ook, maar ik kan je vertellen. Je haald de 20mbit/s niet. Ik heb namelijk sinds 1 april Chello Extreme en ik haal de 20 mbit/s niet. Ik haal max de 16mbit/s maar.
Verder heeft deze router bugjes, want als ik bitcomet aan heb staan (met torrents van 30kb/s of 900kb/s) dan gaat mijn hele internet (het surfen/msn/irc/gamen) naar de maan.
Ik heb al beetje gekeken op GOT, en het blijkt dat de WRT45G v5 een andere chipset bevat dan de oudere. En daardoor de aantal connecties niet aankan. Het kan tevens ook liggen aan de firmware.
Hopelijk heb je genoeg info.
Ik heb deze router ook, maar ik kan je vertellen. Je haald de 20mbit/s niet. Ik heb namelijk sinds 1 april Chello Extreme en ik haal de 20 mbit/s niet. Ik haal max de 16mbit/s maar.
Verder heeft deze router bugjes, want als ik bitcomet aan heb staan (met torrents van 30kb/s of 900kb/s) dan gaat mijn hele internet (het surfen/msn/irc/gamen) naar de maan.
Ik heb al beetje gekeken op GOT, en het blijkt dat de WRT45G v5 een andere chipset bevat dan de oudere. En daardoor de aantal connecties niet aankan. Het kan tevens ook liggen aan de firmware.
Hopelijk heb je genoeg info.
De WRT54G v5 is inderdaad de dikste p00p die je kan kopen, maar probeer QoS enzo eens uit te zetten. Zou wel heel zielig zijn als de router nog niet eens 20 mbit kan routeren. Hangt er wel vanaf vanwaar je test. Speedtest.nl is -niet- betrouwbaar, test.leaseweb.nl bijv. wel.
Goede routers zijn bijv. Asus krengen.
[ Voor 8% gewijzigd door BHQ op 26-04-2006 17:09 ]
ik heb speedtest.nl gedaan, de test ding van chello zelf (deze is wel betrouwbaar).
en alle 2 zeggen 16,nogwatmbits
maja.. ik ga niet meer zo offtopic
ik hoop dat je nu de verschillen weet, en genoeg info hebt
en alle 2 zeggen 16,nogwatmbits
maja.. ik ga niet meer zo offtopic
ik hoop dat je nu de verschillen weet, en genoeg info hebt
Verwijderd
QoS uitzetten?? QoS is toch Quality of Service, oftewel je knijpt je p2p proggie zodat de rest gewoon door blijft werken. Hoezo zou je dat dan uitzetten?Yapser schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:05:
De WRT54G v5 is inderdaad de dikste p00p die je kan kopen, maar probeer QoS enzo eens uit te zetten. Zou wel heel zielig zijn als de router nog niet eens 20 mbit kan routeren. Hangt er wel vanaf vanwaar je test. Speedtest.nl is -niet- betrouwbaar, test.leaseweb.nl bijv. wel.
Haal dan ook meteen de WRT54GL, dat is wat voorheen de v4 was en die doet nog Linux en draait dus 3rd party Firmwares. Ding haalt met gemak 20Mbit. Trek er continue 3 MB/sec mee van mijn servertje door de ether....dus Wanadoo kan ie echt wel hebben
"Grandma was slow, but she was old....!!"
omdat QoS op dat ding spul ontzettend vertraagd? Op oudere modellen was het wel te doen, maar op de nieuwe kan je het ivm crashes e.d. beter uitlaten. Daarnaast is het meer verdeling 'per pc' dan 'per applicatie'.Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:04:
[...]
QoS uitzetten?? QoS is toch Quality of Service, oftewel je knijpt je p2p proggie zodat de rest gewoon door blijft werken. Hoezo zou je dat dan uitzetten?
Pagina: 1