Toon posts:

probleem saphire x850xt pe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een nieuwe systeem gekocht met daarin een Radeon X850XT. Nu heb ik tijdens het spelen van zware spellen als half life 2, fear, gta sa enz. problemen met het verloop van het beeld. Bij gta gaat het spel ineens extreem snel lopen dus auto's gaan 10x harder enz. Bij spellen als fear en half life 2 stottert het beeld extreem. Zou het te maken kunnen hebben met de koeling? (de temperatuur loopt tijdens het spelen van fear al gauw op tot 80 graden) ik heb verder geen aparte systeem fan's enkel de standaard koeling op mijn videokaart, moederbord en processor.

Systeem:

- asus MB A8N-E AMD s939
- AMD Athlon64 X2 3800+ S939
- 2x Crucial 512 MB DDR PC3200 400 Mhz
- Maxtor 80 Gb 7200rpm SATA 8mb
- NEC dvd-brander
- Samsung SM 913N Pivo 19inc TFT

Iemand een idee?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Drivers al ns opnieuw geinstalleerd? Andere drivers geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja standaard drivers geinstalleerd, en ook al vele andere versies

• V3g3ta
  • Laatst online: 29-07 16:40

V3g3ta

Fueled by Games!

Wijs je spellen eens toe op 1 core of download de AMD dual core patch, daarmee zijn je problemen over ;)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Verwijderd

Topicstarter
ik zal de dual core patch eens proberen alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
dual core patch geinstalleerd maar verhelpt het probleem niet, hoe wijs ik de spellen toe op 1 core? of heeft dat ook geen nut?

• V3g3ta
  • Laatst online: 29-07 16:40

V3g3ta

Fueled by Games!

Op 1 core toewijzen doe je alsvolgts:

Start het spel op en druk in het spel op ALT+TAB, hiermee ga je terug naar het bureaublad.
Dan druk je op CTRL+ALT+DEL, nu krijg je windows taakbeheer. Hier zoek je het spel op (bv GTASA.EXE) en daar klik je op met je rechter muis knop, nu zie je onderaan in het menu "Affiniteit instellen", deze kies je en daar kun je het spel op een core toewijzen en dan ga je terug naar het spel.

Ik had hetzelfde probleem als jou en bij mij werkte dit. Nadeel is dat je iedere keer opnieuw de core moet toewijzen. Daarom heb ik de patch van AMD geinstallerd en dat werkte prima tot op heden!

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Verwijderd

Topicstarter
hiermee is het probleem ook niet verholpen, o.a. fear blijft traag lopen, gta draaid in het begin zowiezo altijd wel goed maar ineens na een tijd gaat de spelsnelheid omhoog ook na 3x starten van het spel bv. dit zal ik dus eerst uittesten of dit verholpen is

Verwijderd

Weet je zo welke biosversie je hebt ?(van het moederbord)

Verwijderd

Topicstarter
versie 1010

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

80 graden voor die Sapphire X850XT PE is overigens vrij normaal. Ik heb echter zelf met Atitool de fansettings dusdanig aangepast dat de kaart na uren stressen niet boven de 66 graden komt. Lager dan die temperatuur kom ik niet echt.

Ik heb de fansettings meestal alsvolgt en zijn misschien bij jou ook wel handig als je die 80 graden niet vertrouwd:

0 C : 5% Fansnelheid
50 C :25%
56 C :40%
58 C :50%
60 C :65%
62 C :75%
64 C :85%
66 C :100%

Denk verder dat je snelheidprobleem niet aan de videokaart ligt maar zoals eerder gezegd aan die dualcore, maar heb er zelf geen dus weet er verder niks vanaf.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Pagina: 1