Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
met ^^ dat zou moeten kunnen, mits het niet uitgechakeld is in een policyTropos schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:28:
Je kan de pc toch ook gewoon via Remote Desktop uitschakelen?
Permanent wintericon!
DameWare heeft toch ook een service nodig die loopt op de remote workstations ?
@Wokkels
Hoe kan je mbv de standaard remote desktop de remote computer uitschakelen ?
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Gewoon via taskmanager als je het met de hand wil doen. Automatisch uitschakelen kan met een batchfile of een van de 1650320 shutdown-programma's die er te vinden zijnXymox schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:45:
@Wokkels
Verwijderd
om uit te schakelen, mijn excuusVerwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:48:
Start > Uitvoeren > "shutdown -s"
Gewoon vanuit het startmenu bij shut down of afsluiten, via de taskmanager of zoals sev zegt via het run commandoXymox schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:45:
[...]
@Wokkels
Tenzij het dus niet 'mag' van je policies, dan gaat het niet.
Permanent wintericon!
Dan heb je ook shutdown rechten nodig hoor. Wel vreemd hoor, dat de shutdown is uitgeschake;d Dat hoor je alleen voor servers te doen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:48:
Start > Uitvoeren > "shutdown -s"
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Ja die heeft ook een service nodig, maar deze kun je remote gewoon installeren mocht de pc de service nog niet hebben.Xymox schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:45:
@Kaazz
DameWare heeft toch ook een service nodig die loopt op de remote workstations ?
Je moet dan natuurlijk wel een admin account hebben voor desbetreffende pc.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
Verwijderd
Verwijderd
De pc's waar ik het op gebruik hangen wel allemaal in een domein. De account waar ik het van doe is domeinadministrator. Verder heb ik wel een aantal policies lopen, maar geen die dat soort rechten bepaalt.lammetor schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:46:
Je kunt in windows een policy instellen zodat je remote shutdown kan doen. Standaard kan je dat volgens mij niet met remote desktop.
Domeinadmins mogen dus wel shutdown commando's uitvoeren
Verwijderd
Dat klopt, Domainadmins worden default in de groep Local Administrators gehangen.Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 00:52:
[...]
Domeinadmins mogen dus wel shutdown commando's uitvoeren
CRTL+ALT+DEL in een rdp sessie = ctrl+alt+end
Ik zou dus graag een tooltje zien die met een simpele GUI de volgende features ondersteund :
- Overzicht welke PC's in het netwerk aan of uit staan
- Met 1 handeling die PC wekken en monitoren wanneer deze daadwerkelijk up is
- Met 1 handeling een PC afsluiten zonder eerst connectie te maken met remote desktop
Verder is mijn wens dat die tool geen gebruik maakt van services die op de client of server moet lopen. Dus een kleine lichte applicatie. Verder geen toeters en bellen.
Ik heb een mooi tooltje gevonden die zo het lijkt voldoet aan die wensen. Echter is dit een applicatie voor de Mac. Ik heb nog geen alternatief gevonden voor het Windows platform :
http://homepage.mac.com/dtl/WakeOnLan/
http://www.s-code.com/ / http://www.s-code.com/products/vncmanag/
We are shaping the future
WOL, shutdown, restart, logoff kan uitvoeren op de pc's in je lan.
Was zelf nl. naar precies hetzelfde op zoek als jij
Geen installatie op de andere pc's is hier voor nodig.
WOL werkt bij mij, de rest moet ik nog uitvogelen, want doet (nog) niks.
Waarschijnlijk weer een lan kaart die het niet begrijpt.
Check: http://www.tnk-bootblock.co.uk/prods/misc/index.php en klik dan op -Wake On LAN Ex v0.95-
misschien kun je er wat mee
[ Voor 12% gewijzigd door accel op 04-05-2006 14:32 ]
Leuk tooltje. Echter krijg ik ook de shutdown niet aan de praat. De readme spreekt over dat je een account op de PC moet hebben die je wilt afsluiten. Je zou tevens een verbinding open moeten hebben staan naar die PC. Nou, verbinding heb ik (mbv verkenner een gedeelde map openen en browsen) en bijn laptop heeft exact dezelfde account als op de PC (alleen admin account met dezelfde naam en password). Geen response.accel schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:22:
Kwam gisteren een freeware tooltje tegen dat via een simpele GUI:
WOL werkt bij mij, de rest moet ik nog uitvogelen, want doet (nog) niks.
Waarschijnlijk weer een lan kaart die het niet begrijpt.
Verwijderd
Ik beheer 1.200 PC's deze PC's zijn van buitenaf bereikbaar en Remote Desktop Enabled.
Ik wil de gebruikers een hele simpele interface geven waar ze alleen maar hun computernaam hoeven in te voeren (of selecteren). Op de achtergrond moet dan gebeuren:
- Mooie voortgangsbalk
- WOL, Magic Packet
- Ping totdat de PC up is
- MSTSC %computername% starten.
Verwijderd
Verwijderd
Thanx! ik ga er zeker even mee stoeien. Werkt bij jou de WOL broadcast door de routers heen (als je die hebt) onder moet ik poortje 9 openzetten voor broadcast verkeer. Eens kijken of ik de Netwerkbeheerders zo ver kan krijgen....
Verwijderd
1) dropdown maken
2) Run() gebruiken om een WOL-tool op te starten (zijn command-line tooltjes voor)
3) Ping() in een soort van While-lus zetten, zolang er een timeout is niets doen
4) Run("mstsc /v:host")
GUI heb je met een aantal regeltjes gemaakt
We are shaping the future
Verwijderd
WOL werkt momenteel nog niet over subnets bij ons, we moeten waarschijnlijk een poortje op de routers openzetten voor broadcast. Mooi tooltje is trouwen wolCMD. Handig Command Line tooltje waar je makkelijk tegenaan kan scripten. (VBS)