Alles in één remote tool

Pagina: 1
Acties:
  • 676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik heb een (draadloos) netwerk aangelegd en maak gebruik van de standaard Windows remote desktop om de andere computer op afstand over te nemen.

Tevens heb ik een klein tooltje om een PC die uit staat op afstand aan te zetten (WakeOnLAN).
Om een PC uit te zetten maak ik nu gebruik van Radmin viewer.

Alles werkt prima, maar ik zoek eigenlijk naar een alles in één tool die PC kan wekken (via WakeOnLAN) en ook weer kan uitschakelen. Het liefst met een handige GUI waar je simpel een PC kan selecteren en deze kan wekken/uitschakelen dmv een simpele handeling. De standaard remote desktop van Windows voldoet prima, dus daar hoef ik geen alternatief voor.

Ik weet dat dmv scripts en command line opties voor bepaalde commando's dat ook mogelijk is, maar het lijkt me dat daar kant en klare tooltjes voor zijn.

Wat tevens mooi zou zijn is dat je in de tool tevens kan zien of een PC reeds gestart is.

Ik heb gegoogled en ook hier op het forum heb ik niet zo 123 een handige tip kunnen vinden over zo'n tool.

Het liefste deinstalleer ik Radmin omdat dit een nogal overkill is waarvoor ik 'm inzet. Uiteraard ook omdat er een Radmin server moet draaien op de PC die je op afstand wilt bedienen/uitzetten.

Heeft er iemand een mooie tip voor zo'n tooltje ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Je kan de pc toch ook gewoon via Remote Desktop uitschakelen?

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Tropos schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:28:
Je kan de pc toch ook gewoon via Remote Desktop uitschakelen?
met ^^ dat zou moeten kunnen, mits het niet uitgechakeld is in een policy :)

Permanent wintericon!

Verwijderd

Ik vind DameWare een mooi pakket waar je dit allemaal mee kan.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
@Kaazz
DameWare heeft toch ook een service nodig die loopt op de remote workstations ?

@Wokkels
Hoe kan je mbv de standaard remote desktop de remote computer uitschakelen ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

Start > Uitvoeren > "shutdown -s"

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-04 18:30

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Xymox schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:45:
@Wokkels
Gewoon via taskmanager als je het met de hand wil doen. Automatisch uitschakelen kan met een batchfile of een van de 1650320 shutdown-programma's die er te vinden zijn ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:48:
om uit te schakelen, mijn excuus :)

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

[...]
@Wokkels
Gewoon vanuit het startmenu bij shut down of afsluiten, via de taskmanager of zoals sev zegt via het run commando :)

Tenzij het dus niet 'mag' van je policies, dan gaat het niet.

Permanent wintericon!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:48:
Dan heb je ook shutdown rechten nodig hoor. Wel vreemd hoor, dat de shutdown is uitgeschake;d Dat hoor je alleen voor servers te doen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
@Kaazz
DameWare heeft toch ook een service nodig die loopt op de remote workstations ?
Ja die heeft ook een service nodig, maar deze kun je remote gewoon installeren mocht de pc de service nog niet hebben.
Je moet dan natuurlijk wel een admin account hebben voor desbetreffende pc.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Verwijderd

bovendien als je je connection weer verbreekt, kun je dameware zo instellen dat de service ook weer word verwijderd

• Netraam
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-04 11:20
Je kunt in windows een policy instellen zodat je remote shutdown kan doen. Standaard kan je dat volgens mij niet met remote desktop.

Verwijderd

lammetor schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:46:
Je kunt in windows een policy instellen zodat je remote shutdown kan doen. Standaard kan je dat volgens mij niet met remote desktop.
De pc's waar ik het op gebruik hangen wel allemaal in een domein. De account waar ik het van doe is domeinadministrator. Verder heb ik wel een aantal policies lopen, maar geen die dat soort rechten bepaalt.

Domeinadmins mogen dus wel shutdown commando's uitvoeren

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 00:52:
[...]
Domeinadmins mogen dus wel shutdown commando's uitvoeren
Dat klopt, Domainadmins worden default in de groep Local Administrators gehangen.

Verwijderd

Start -> uitvoeren -> tsshutdn.exe dan schakelt hij ook uit.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Start > Instellingen > Windowsbeveiliging? Als je taskmanager krijgt (bij welcome screen enabled) kan je via het menu afsluiten, en als je ctrl+alt+del-screen gebruikt krijg je een schermpje met een shutdownknop.
CRTL+ALT+DEL in een rdp sessie = ctrl+alt+end

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Waar het mij om gaat is het volgende. Ikzelf kan zonder problemen mbv allerlei mogelijkheden PC's op afstand monitoren, opstarten en weer afsluiten. Echter mijn vrouw heeft totaal geen verstand van al die zaken en is ook niet echt geinteresseerd om dat allemaal te leren.

Ik zou dus graag een tooltje zien die met een simpele GUI de volgende features ondersteund :

- Overzicht welke PC's in het netwerk aan of uit staan
- Met 1 handeling die PC wekken en monitoren wanneer deze daadwerkelijk up is
- Met 1 handeling een PC afsluiten zonder eerst connectie te maken met remote desktop

Verder is mijn wens dat die tool geen gebruik maakt van services die op de client of server moet lopen. Dus een kleine lichte applicatie. Verder geen toeters en bellen.

Ik heb een mooi tooltje gevonden die zo het lijkt voldoet aan die wensen. Echter is dit een applicatie voor de Mac. Ik heb nog geen alternatief gevonden voor het Windows platform :

http://homepage.mac.com/dtl/WakeOnLan/

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

aha! Zoiets dus? klik!

edit: of deze: klik alhoewel deze niet zo'n mooi overzicht van de pc's heeft...

ik googlede gewoon op 'windows WOL remote shutdown' :)

[ Voor 52% gewijzigd door Wokkels op 30-04-2006 01:55 ]

Permanent wintericon!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Bij SmartCode hebben ze wel zoiets, dan heb je een overzicht en door een keer te dubbelklikken kun je verbinding maken met een VNC of RDP-server. Ook kun je Wake On LAN-taken uitvoeren enzo, wel makkelijk :) Een mooie optie is RDP Screen Stretching, dan wordt je RDP-screen gewoon zo uitgerekt dat hij in het venster past.
http://www.s-code.com/ / http://www.s-code.com/products/vncmanag/

We are shaping the future

• accel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05-2025
Kwam gisteren een freeware tooltje tegen dat via een simpele GUI:
WOL, shutdown, restart, logoff kan uitvoeren op de pc's in je lan.
Was zelf nl. naar precies hetzelfde op zoek als jij :*)
Geen installatie op de andere pc's is hier voor nodig.
WOL werkt bij mij, de rest moet ik nog uitvogelen, want doet (nog) niks.
Waarschijnlijk weer een lan kaart die het niet begrijpt.

Check: http://www.tnk-bootblock.co.uk/prods/misc/index.php en klik dan op -Wake On LAN Ex v0.95-

misschien kun je er wat mee

[ Voor 12% gewijzigd door accel op 04-05-2006 14:32 ]

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
accel schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:22:
Kwam gisteren een freeware tooltje tegen dat via een simpele GUI:
WOL werkt bij mij, de rest moet ik nog uitvogelen, want doet (nog) niks.
Waarschijnlijk weer een lan kaart die het niet begrijpt.
Leuk tooltje. Echter krijg ik ook de shutdown niet aan de praat. De readme spreekt over dat je een account op de PC moet hebben die je wilt afsluiten. Je zou tevens een verbinding open moeten hebben staan naar die PC. Nou, verbinding heb ik (mbv verkenner een gedeelde map openen en browsen) en bijn laptop heeft exact dezelfde account als op de PC (alleen admin account met dezelfde naam en password). Geen response.

Verwijderd

Helaas ben ik nog niet tegengekomen wat ik zoek.....

Ik beheer 1.200 PC's deze PC's zijn van buitenaf bereikbaar en Remote Desktop Enabled.
Ik wil de gebruikers een hele simpele interface geven waar ze alleen maar hun computernaam hoeven in te voeren (of selecteren). Op de achtergrond moet dan gebeuren:
  • Mooie voortgangsbalk
  • WOL, Magic Packet
  • Ping totdat de PC up is
  • MSTSC %computername% starten.
Zo hoeven er niet constant 1.200 PC's aan te staan. Scheelt 100 Euro Per pc per jaar......

Verwijderd

Misschien kun je hier iets mee? Als je er een leuke intranet-site van maakt met een dropdown-menuutje om de computer te selecteren en een 'nep' progress-balkje dan komt het allemaal wel goed volgens mij.

Verwijderd

@Indeed

Thanx! ik ga er zeker even mee stoeien. Werkt bij jou de WOL broadcast door de routers heen (als je die hebt) onder moet ik poortje 9 openzetten voor broadcast verkeer. Eens kijken of ik de Netwerkbeheerders zo ver kan krijgen....

Verwijderd

Nou, ik heb hier een server staan in een netwerkje met 14 computers. Dit alles zit op 1 enkele switch aangesloten. Ik weet niet of de WOL broadcast door de router/switch of whatsoever heen gaat; het werkt gewoon ;)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Je kunt ook iets in elkaar scripten met AutoIt, daarmee kun je alles heel simpel afhandelen:
1) dropdown maken
2) Run() gebruiken om een WOL-tool op te starten (zijn command-line tooltjes voor)
3) Ping() in een soort van While-lus zetten, zolang er een timeout is niets doen
4) Run("mstsc /v:host")

GUI heb je met een aantal regeltjes gemaakt :)

We are shaping the future

Verwijderd

Daar zal ik inderdaad eens naar kijken.
WOL werkt momenteel nog niet over subnets bij ons, we moeten waarschijnlijk een poortje op de routers openzetten voor broadcast. Mooi tooltje is trouwen wolCMD. Handig Command Line tooltje waar je makkelijk tegenaan kan scripten. (VBS)
Pagina: 1