[2003] Error bij mailen uit Word na install Acrobat7 op ts*

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Gebruikte software, omdat ik gek werd van de error heb ik de terminal server geformatteerd.
Office 2003 Professional NLD, alle componenten geinstalleerd. Verschillende patchlevels geprobeerd (SP0, SP1 en SP2).
Adobe Reader 7.0.7 NLD (ook oudere geprobeerd).
Adobe Acrobat 7 Professional. Op alle verschillende momenten: 7.0.0, 7.0.1, 7.0.2, 7.0.3, 7.0.5 en 7.0.7
Windows Server 2003 Enterprise Edition Sp1 met alle updates (de fout is er pre sp1 ook al). Ent draairt ivm session directory.
HP Smartstart 7.40 supportpack, op een DL360 met 2 GB geheugen.

Het probleem is als volgt: You may receive the "Word could not load the e-mail envelope" error message when you try to send an e-mail message from Word 2003
Gebruikers hier willen nog wel eens rechtstreeks in een Word document mailen. Dit middels het knopje daartoe in de toolbar, of anders "Bestand > Verzenden Naar > E-mailadres".

De oorzaak ervan heb ik kunnen pinnen op het moment waarop Adobe Acrobat Pro geinstalleerd wordt. Alle eerder genoemde software is dan al aanwezig. Na de installatie treedt het op.
Adobe wordt volledig standaard geinstalleerd, echter zetten we wel de integratie met Office/Autocad/IE uit, omdat we die toolbars niet voor alle users willen. Niet iedereen mag Pro gebruiken. Op deze schoon opgetuigde server heb ik nog niks gelimiteerd qua rechten, en werkt alles nog goed. Aan het eind wordt gevraagd welke de defaultapplicatie moet blijven om pdf te lezen, hier heb ik aangegeven dat dit de reader moet zijn.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Ik weet dat Acrobat Pro nou niet het meest ideale pakket is op de terminal server, echter vanwege beleid van bovenaf heb ik niet de optie om het anders op te lossen. Alle tips, suggesties _O_

edit:
Misschien nog wel handig om te vermelden dat als DOMEIN\Administrator of TS01\Administrator onder mstsc /console of via kvm in de serverruimte op de console dit probleem niet heb....

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 25-04-2006 12:15 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die laatste edit zal je eventjes moeten uitleggen - als je achter de KVM-console inlogt met een normale user account heb je het probleem dus ook niet of juist wel?

Als je het probleem dan niet hebt is het vermoedelijk gewoon een rechten probleem en zal je met regmon / filemon (regmon eerst proberen) aan de slag moeten ? :)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
De fout doet zich dan dus inderdaad níet voor :P Met reg/filemon heb ik al eens zitten kijken, maar er komen daarmee geen schokkende dingen voorbij :|
Morgen ga ik even een capture maken tijdens de install van Acrobat, en die met een capture van het moment waarop de storing zich voordoet vergelijken. Wellicht dat ik daar overeenkomsten uit kan vissen. Thanks voor deze heldere visie ele :*

Mijn spoorwegfotografie

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

doe na install van adobe acrobat pro op een testserver eens een repair van MS office. Kan zijn dat adobe een kritieke dll of iets dergelijks van office overschrijft? tis maar een idee. btw je voert dit wel uit als er geen users in de terminal server zitten neem ik aan met change user /install , change user /execute

Verwijderd

Inderdaad na installatie van adobe de office install repareren, of anders eerst adobe en dan office pas installeren :)

kan je wel gewoon vanuit outlook mailen? Vanuit Excel ook?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Vanuit Outlook mailen lukt wel. Vanuit Excel krijg ik een soortgelijke melding: http://support.microsoft.com/kb/828509/en-us . Die lijkt niet echt aan het probleem gerelateerd te zijn.
edit:
daar wordt eveneens over excel 2002 gesproken, terwijl de melding identiek opduikt in 2003 :P

Het mailen van de documenten als attachement vanuit Outlook, of via de opties in de Excel-, Powerpoint en Word-menu's om het als bijlage te verzenden werkt prima.

Een repairinstall van Office zal ik nog eens even gaan draaien, lijkt me inderdaad geen overbodige luxe. Heb ik nog niet gedaan op de nieuwe, kale server. Adobe voorafgaand aan Office lijkt me ook een goed idee. Probeer ik ook even.

Verder wees wilhelmstroker me net op msn nog op http://support.microsoft....aspx?scid=KB;EN-US;834008. De daarin genoemde opties ga ik ook even bekijken zodra ik weer op m'n werk ben :P

Bedankt voor jullie tips so far :)

[ Voor 14% gewijzigd door sanfranjake op 25-04-2006 19:15 ]

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

En, hoe staat het hiermee?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
* sanfranjake had een dagje vrij vandaag, morgen episode 2 O-)

edit:
Wel heb ik zojuist even een machine opgetuigd in een volledig losstaande installatie van Server 2003 in VMWare, met enkel Office, Adobe Reader en Adobe Pro. De software lijkt ook geen bestanden te overschrijven die bij een ander pakket horen, heb ik met file en regmon bekeken. In deze opstelling is er dus geen probleem en kan ik de mail functie gewoon gebruiken. Iets doet me denken dat er ergens een aanpassing aan office gedaan wordt. Eens verder zoeken, en vanaf cd office installeren :)

[ Voor 54% gewijzigd door sanfranjake op 26-04-2006 21:27 ]

Mijn spoorwegfotografie

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Inmiddels heb ik ook alle oplossingen die hierboven gegeven werden geprobeerd, alleen helaas allen zonder resultaat...
  • KB834008 was eigenlijk meer voor 3rd party mailclients, en de registersettings die genoemd werden stonden al goed.
  • Repairinstall van Office
  • Adobe voor Office installeren
  • Reg en filemon shots vergeleken, lijkt niks elkaar te bijten :|
Verder heb ik het probleem een beetje links laten liggen, omdat de prioriteiten de afgelopen dagen plotseling moesten verschuiven naar spontaan rebootende terminal servers... Volgende week weer een week, al hebben we reeds besloten dit niet al te veel aandacht te geven omdat er heel veel ander werk blijft liggen zo :P Blijft toch raar dat een consolesessie geen problemen oplevert. Voor aanvullende tips houd ik me altijd aanbevolen.

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

maar die rebootende terminalservers is toch opgelost?:P

• elevator
  • Niet online

elevator

Spontaan rebootende TSen klinkt als een versie-2 printer driver... let daar even op :P

Verwijderd

Neuh, hotfixje :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Dat zou dan niet spontaan moeten gebeuren lijkt me? En welke kb#? :P

• elevator
  • Niet online

elevator

Mjah, lijkt me toch iets wat niet spontaan optreed eigenlijk? :P

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
elevator schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:38:
Mjah, lijkt me toch iets wat niet spontaan optreed eigenlijk? :P
Kan me niet herinneren iets aan betreffende servers te hebben gewijzigd :P
Er is een nieuwe hotfix die 907242 vervangt lees ik net: http://support.microsoft.com/kb/910362

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1