Toon posts:

mijn 5.1 geluidsset ontvangt spontaan radio

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
zoals de titel zegt, vaak 's avonds, ontvangt mijn logitech x530 5.1 geluidsset een franse(??) radiozender, tegelijk werkt de volumeknop dan als een tuner; als ik het volume harder draai valt het signaal weg, en bij zachter word het juist duidelijker, het is niet al te irritant aangezien ik rond die tijd vaak een headset (met die headset is er dus niks aan de hand) gebruik i.v.m. slapende mensen op dezelfde verdieping, maar toch is het een beetje storend en zou ik graag willen weten wat ik er tegen kan doen

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-02 09:47
Dit is een vaak voorkomend probleem bij Logitech sets: Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic DEEL 3

Verwijderd

Meestal ontvang je Radio10, deze zit op een bepaalde manier op de frequentieband dat sommige versterkers er gevoelig voor zijn.

Waarschijnlijk ligt het probleem bij een niet goed aangesloten kabel, de massa kan bijvoorbeeld missen waardoor het radio signiaal op de signiaaldraad terecht komt en kans heeft om versterkt te worden.

Verwijderd

Dit heb ik ook met mijn TerraTec Subsession 5.1 als mijn verre buren (etherpiraten) de zender aan zetten. Dan klinkt er een dikke brom door mijn centerspeaker en in de verte klinken de novak polka's :/ . Niets aan te doen volgens mij want kabels zijn goed aangesloten.

Verwijderd

als het mogelijk is,kun je een beter afgeschermde kabel aansluiten op je speakers,dit zou toch de storing beter tegenmoeten houden

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

De vraag is waar de "storing" vandaan komt. Misschien wel uit de netkabel, speakerkabel, line kabel... Kan allemaal namelijk.

Ik zou eerste ff uitzoeken waar het nu precies vandaan komt.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Onvangst van radio ontstaan ook vaak als gevolg van aardlussen, en dat hoeft dan niet direct je speakerkabel te zijn, je speakers zijn slechts het medium die het hoorbaar maken. Wellicht dat je daar eens op kan controleren

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is zoals gezegd een probleem met logitech speakers. Zie ook de inhoud van dit topic, maar beter is om contact met je leverancier / logitech op te nemen :)

Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic DEEL 3

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.