[Printer] HP Business InkJet 2600 doet raar na paper jam

Pagina: 1
Acties:

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 17:40
Beste mensen,

Ik heb een tijdje geleden een HP Business InkJet 2600 gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.worldclassink.com/fullaccess/PrinterImages/HP-Business-InkJet-2600.jpg
Dit is een A3 kleuren inktject printer met 2 lades, duplex unit, netwerk enzz. Dus leuk beestje waar ik wel blij mee was.

Ik heb hem nodig om vluchttekeningen enzo te printen.

Op een dag had ik het idee een envelop te printen, dit ging perfect en ik wilde nog een tweede printen. Deze keer heb ik de envelop er per ongelijk verkeerd om in gedaan. Resultaat: paper jam!
Dus printer uit en papier er uit halen. Vervolgens weer aangezet, maar nu krijg ik de melding dat er nog ergens papier zit en dat hij het niet uit kan spugen.

Wat ik heb geprobeerd om het te verhelpen:
  • Ik heb (bijna) het hele ding uit elkaar gehaald, om te kijken of er nog ergens papier was achter gebleven. (nee dus)
  • Ik heb er tich keer een stuk papier doorgevoerd, dit spugt ie netjes uit. Maar daarna weer op de foutmelding.
De printer denkt dus dat er een papiertje ergens zit terwijl dat er niet zit. Hoe de printer kijkt of er papiertjes zitten is met een soort voelertjes volgens mij. Een soort van hendeltje dat ingedrukt word op het moment dat ergens papier bevind. Ik vermoed dat er een verbogen is, maar dit weet ik niet zeker en ik zou ook niet weten waar ik die moet zoeken.

Weet iemand waar ik het probleem moet zoeken??

Opleiding Brandveiligheid

• Emielio
Even een kick, precies na 24 uur!

Het probleem blijft, ik heb meerdere malen alles gecontroleerd op achtergebleven papier.
Het is voor mij ook een groot probleem omdat ik de printer nodig heb voor mijn werk :(

Heeft iemand suggesties waar ik het moet zoeken?

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:59
Het is in zo'n geval raadzaam even contact op te nemen met de fabrikant. Een distributiepunt in de Benelux dus.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een Brother.

Er zitten verborgen codes in, zelfs met twee knoppen is er meer te doen dan een gemiddeld mens denkt. De handelingen worden nergens beschreven. Het probleem verhielp bij mij niet door de prik er een paar dagen af te halen, alles helemaal uit elkaar te halen en in elkaar te zetten etc. Ook op een andere PC exact hetzelfde.

Samen met een medewerker er uit gekomen. Wat bleek, er zit een fout in de printer op firmware niveau. Ik zou het niet kunnen verhelpen. Mochtte het vaker voortdoen, moest ik hem als RMA opsturen als productiefout.

Lekker inderdaad. Maar tis nooit verkeerd om te leunen op de know-how van de fabrikant zelf. Immers, zij hebben jouw printer gefabriceerd, dus veroorzaken zij jouw probleem. Dan mogen ze het ook oplossen toch?

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• Emielio
Hier het antwoord van HP, Ik ga vanavond even kijken hoe het met die sensor zit, aangezien ik nu weet waar hij zit kan ik kijken of die niet terug veert enzo...

Geachte mijnheer,

Bedankt voor het gebruik maken van de Hewlett Packard Klantenservice.

De stappen die u noemt zijn inderdaad bijna alle mogelijkheden welke het probleem zou kunnen oplossen.
Als u de klep omhoog doet, ziet u onder de printwagenbuis, waarover de printwagen glijd, een zwart plastic vierkantje met een rode en blauwe draadje.
Dit is de papiersensor, waarschijnlijk is deze beschadigt. U kan wel duwen aan het dit onderdeel om te zien of de sensor terug werkt.

Indien dit niet werkt, vrees ik dat een herstelling noodzakelijk is. Hiervoor dient u ons te bellen op het nummer 0900 117 00 00.

Met vriendelijke groeten,

Hewlett Packard Klantenservice

Noot: Ons advies is uitsluitend beperkt tot de gestelde vraag/vragen en gebaseerd op de door u aan ons verstrekte informatie. Problemen en oplossingen kunnen worden bepaald door de aard van uw systeemomgeving en verschillende andere parameters die bij HP niet bekend zijn. Wij attenderen u erop dat technische informatie wijzigt al naar gelang nieuwe gegevens beschikbaar komen, daarom raden wij u aan om regelmatig de Customer Care website http://www.hp.com/cposupport/nl/guide/ te bezoeken voor mogelijke updates. Hewlett-Packard aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor enige direkte of indirekte- of gevolgschade als gevolg van het gebruik van deze informatie.

language : Dutch [nl]

template : GENERIC_EMEA

product_name : hp business inkjet 2600

first_name : Emiel

last_name : ******

email_address : *******

country : Netherlands [NL]

problem_description : Na het foutief invoeren van een envelop is een paper jam ontstaan. Ik heb de printer uitgeschakeld, waarna ik het papier uit de printer heb verwijderd.
Nadat ik dit heb gedaan en de printer weer aanzet krijg ik de melding: "printer storing kan papier niet uitwerpen" hij geeft de suggestie alle laden te controleren. ik heb bijna alles wat er zo af te halen is er afgehaald, duplex unit, de 2 laden, het onderste deel van het bovenste gescheiden enzz. maar nergens is ook maar een snipper papier te vinden.

Het groote probleem is dus dat de printer denkt dat er ergens nog papier zit terwijl dat niet zo is!

Weet U de oplossing?

Bij voorbaat dank!

• Emielio
Nou ik heb aan de hand van de mail van HP de betreffende sensor gevonden. Hij was ergens achter blijven haken en veerde niet meer naar de "normale" stand. Daardoor dacht de printer dat er papier in zat.
Dus door de goede aanwijzing van HP is het opgelost, KLASSE HP!