[XP] Apparaatbeheer direct starten

Pagina: 1
Acties:
  • 3.165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowrune
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-04 18:13

shadowrune

Wie niet waagt...

Topicstarter
Ik heb op het forum al lopen zoeken op een wijze om mijn apparaatbeheer via één simpele muisklik te starten, maar kan niets vinden wat lijkt op mijn wens.

Ik moet hier vaak zo veelvuldig bij voor controle, dat ik dmv een snelkoppeling of een commando onder "uitvoeren" direct naar apparaatbeheer (device manager) kan gaan. Scheelt tijd en het doorlopen van meerdere schermen.

* Is hier een methode voor en hoe werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
• WindowsKey + Pause/Break key :?
• Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
• Alt indrukken en dubbelklikken op "Deze computer"

Overigens maak je mij niet wijs dat je gegoogled hebt: voila.

[ Voor 127% gewijzigd door RobIII op 25-04-2006 11:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

RobIII schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:05:
• Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Dit is de enige die werkt.
En als je dit dus met 1 muisklik voor elkaar wilt krijgen zou het dus betekenen dat je een shortcut naar dit bestand moet maken in je Quick Launch.

Het bestand is te vinden in:
%windir%\system32\devmgmt.msc

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
DeMoN schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:40:
[...]
edit:

Euh ja.. Bij de andere 2 opties is het inderdaad 2 keer klikken...

[ Voor 61% gewijzigd door RobIII op 25-04-2006 12:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 10:31
Het zou zelfs zonder een muisklik kunnen. Maak een snelkoppeling op je desktop met de onderstaande regel van Demon en dan de snelkoppeling plaatsen in de map opstarten.

Start>programma's>opstarten.

Weet alleen niet of het gewenst, maar het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind winkey+pause toch echt het makkelijkst... Desnoods kun je die met een macro tooltje onder een muisknop mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik kan me voorstellen dat rechtsklik op "deze computer" -> eigenschappen -> tabblad hardware -> knop apparaatbeheer wat "omslachtig" is als je het telefonisch met een klant moet doen ofzo, maar ik zie aan alle drie de oplossingen die ik heb aangedragen niet wat er mis mee is om nog 1 of 2 keer te moeten klikken.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowrune
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-04 18:13

shadowrune

Wie niet waagt...

Topicstarter
DeMoN schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:40:
[...]

En als je dit dus met 1 muisklik voor elkaar wilt krijgen zou het dus betekenen dat je een shortcut naar dit bestand moet maken in je Quick Launch.

Het bestand is te vinden in:
%windir%\system32\devmgmt.msc
Helemaal subliem! Dit zocht ik. Het is zeker omslachtig om elke keer allerlei schermen te doorlopen wanneer je steeds weer het e.e.a. moet nakijken. Voor support doeleinden gebruik ik wel deze stappen.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Aansluitend op deze topic:

Kan ik dan ook nog 'ns het aanklikken van de in rood omcirkelde knop op de foto verkorten tot dubbelklikken van een snelkoppeling of het runnen van een te maken .exe file of een batch o.i.d. ???
Afbeeldingslocatie: http://img116.imageshack.us/img116/5436/devicemanageruk6.jpg

Reden: mijn WLAN kaartje wordt iedere keer na opstarten PC uitgschakeld en moet via de betreffende knop worden ingeschakeld. Ik kan dit overigens niet ergens in de config veranderen, maar moet het steeds handmatig doen.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

sl1200 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:22:
Aansluitend op deze topic:

Kan ik dan ook nog 'ns het aanklikken van de in rood omcirkelde knop op de foto verkorten tot dubbelklikken van een snelkoppeling of het runnen van een te maken .exe file of een batch o.i.d. ???
[afbeelding]

Reden: mijn WLAN kaartje wordt iedere keer na opstarten PC uitgschakeld en moet via de betreffende knop worden ingeschakeld. Ik kan dit overigens niet ergens in de config veranderen, maar moet het steeds handmatig doen.
Je moet hier maar eens mee gaan prutsen en er dan zelf een batchje van maken of zo :)
Ik heb het iig al een keertje gebruikt en na wat gepruts moet het werken :)
http://support.microsoft.com/?kbid=311272

[ Voor 4% gewijzigd door DeMoN op 17-07-2006 22:00 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1