Toon posts:

Office producten crashen bij ophalen bestanden via lan 2 lan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb voor een klant van ons die diverse sub locaties heeft en zijn server centraal heeft staan een lan2lan ipsec tunnel opgezet. Dit werkt op zich prima totdat je met bijvoorbeeld word of excel een bestand wil openen. Of het duurt heel erg lang of office die crashed.

We hebben slechts op 1 van de 6 sub-locaties dit probleem. Alle werkplekken hebben hier last van, de internet verbinding is al geupgrade (6000/768) en office opnieuw geinstalleerd.

Als je bestanden kopieert via de shares gaat dit prima en snel.

Zelf vermoed ik dat het ergens in Office zit, maar kan hier verder niets over vinden. Mijn ideetjes zijn op en een klant sjaggo ;)

Wie kan mij helpen??

Thx

Maikel

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versies van Windows, welke versies van Office en welke andere apparatuur en software hebben we het? De WANlinks niet allerlei verkeer met policies (cisco oid) geblockt?

En SMB secure signing misschien niet goed staan? Wat heb je al geprobeerd? Helaas is hier zonder een erg goede glazen bol niks over te zeggen ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
De firewalls zijn op alle locaties hetzelfde geconfigureerd. Nu weet ik dat het geen TOP firewalls zijn (D-Link DFL 200 en de 700), maar wat ik zeg, op de overige locaties werkt het prima.

De firewalls zijn basic LAN2LAN geconfigureerd zonder bepaalde policies.

Het gaat om 3 werkplekken met alle Windows XP Pro SP2 met Office 2003, het zijn nieuwe Dell systemen.

Ik hoop dat je hier wat meer aan heb (al vermoed ik van niet), maar kan er niet veel meer over vertellen. Weet alleen dat ik 3 pitbulls in me nek heb zitten op het moment. haha

thx

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Ik ken dit soort dingen wel, het lijkt er op dat het locking mechanisme niet goed werkt via je verbinding. Dit soort dingen krijg je ook als je bijvoorbeeld van 2pc's desktops naar dezelfde map op de server verwijst.

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:06:
Ik ken dit soort dingen wel, het lijkt er op dat het locking mechanisme niet goed werkt via je verbinding. Dit soort dingen krijg je ook als je bijvoorbeeld van 2pc's desktops naar dezelfde map op de server verwijst.
Euh dat gebeurd toch ook? Alle werkplekken hebben hun shares natuurlijk en ja ze werken met de zelfde bestanden..... Maar waarom dan alleen het probleem in Office?

En belangrijker, hoe kan ik het oplossen?

Verwijderd

Misschien al eens met een sniffer gekeken wat er op de netwerklaag gebeurd?
Dat kan ook vaak veel info geven. Misschien dat er gewoon netwerktechnisch niet in orde is.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is misschien nog wel een idee om dat te gaan doen, maar liever in een volgende stap omdat ik het halve land moet door rijden om op locatie te komen.

Nog alternatieven? Zijn er geen known issues mbt office en vpn? (ik heb ze overigens niet kunnen vinden).

• djluc
Waarom dat? Je kunt toch gewoon via RDP of VNC even Ethereal installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan, maar..... ik wil dan geen vertekend beeld krijgen dus zou dat willen doen op een apart systeem die tussen de firewall en de switch komt te zitten zodat ik ook echt alles pak, en dan zal ik toch naar Rotterdam toe moeten.

• djluc
Tsja, dat is je eigen keuze. Om even snel een idee van de problemen te krijgen is dit misschien wel een kosteneffectieven oplossing...
Pagina: 1