[Novell OES] 503 bij benaderen IManager

Pagina: 1
Acties:
  • 630 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Probleem:
Vanaf (iig) vanochtend krijgen wij een error als wij via de webinterface op de server proberen te komen.

Constant krijgen we een 503 Dienst niet beschikbaar! (Zowel in Mozilla als in IE) terwijl de server eigenlijk zijn duimen staat te draaien.

ConsoleOne werkt prima, Zen werkt prima, Zelfs Groupwise doet het prima, userdrives worden gemapped, we kunnen Imagen, inloggen, alles...

Als ik naar http://172.16.234.3 ga krijg ik direct een 503 Dienst niet beschikbaar!
Als ik naar https://172.16.234.3 ga mag ik wel alle certificaten accepteren, en lijkt het alsof we erin komen, maar daarna stopt hij wel ineens...

We zien de titel wel (Novell Welcome Page).

Al Geprobeerd:

Server rebooten
apache stoppen en starten
http://www.google.nl/sear...+novell&btnG=Zoeken&meta=

Onder andere gevonden:
Proxy

Specificaties:
Dual Pentium 3 733 MHz
2x 1 GB Kingston geheugen
2x HP 10krpm scsi schijven
1x 250 gig WD 2500

Novell 6.0 met patch naar 6.5 (Open Enterprise Server)
Zen for Desktops 4
Groupwise 6.5.0
Apache/2.0.54 met php 5, mysql, perl enzo

Iemand ideeen? Wij komen er niet meer uit...

[ Voor 9% gewijzigd door Bertus op 27-04-2006 12:58 ]

Heeft ook een computer!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

heb je al in de apache logs gekeken? Daar staat meestal best zinnige info in namelijk.
Voor een buitenstaander is er op deze manier ook niet veel van te zeggen.

Dus graaf je apache logs even op en post ze even..
Meestal zijn de foutmeldingen in de apache-error log wel vrij vanzelfsprekend..
De oorzaak van de foutmelding oplossen is vaak wat lastiger :P Maar met de log er bij weet je waarschijnlijk wel waar je moet beginnen met zoeken..

• Bertus
  • Niet online
Inderdaad, nog niet aan gedacht...

Er staan een hele zooi logbestanden van verschillende formaten met rare extensies.

In mod_jk.log (de enige normale) vond ik dit:

[Tue Apr 25 11:19:24 2006] [error] jk_ajp_common.c (1758): Error connecting to tomcat. Tomcat is probably not started or is listening on the wrong port. worker=ajp13admin failed
[Tue Apr 25 11:19:24 2006] [error] jk_ajp_common.c (929): sendfull returned -53 with errno=53
[Tue Apr 25 11:19:24 2006] [error] jk_ajp_common.c (1758): Error connecting to tomcat. Tomcat is probably not started or is listening on the wrong port. worker=ajp13admin failed

Dus we gaan effe met tomcat kutten :)

Vraagje:

Waar kan ik vinden waar apache tomcat denkt te vinden?

Tomcat documentatie

Want volgens mij is dit niet helemaal goed:
<Connector className="org.apache.coyote.tomcat4.CoyoteConnector" port="9009" minProcessors="5" maxProcessors="250"

Tevens vonden we deze; een gelijk probleem, echter kunnen wij PKIDIAG.NLM niet in...
www.webservertalk.com/archive369-2006-3-1435306.html

[ Voor 33% gewijzigd door Bertus op 25-04-2006 11:42 ]

Heeft ook een computer!

• xzenor

xzenor

Tomcat is iets met java toch? Ik haat java............ dus ik kan je er niet mee helpen denk ik.
maar het probleem is duidelijk, apache is z'n tomcat kwijt.
Spit je configuratie eens door, ik neem aan dat er ergens wel iets van tomcat in te vinden is..
Het kan ook gewoon aan tomcat liggen. Hoort er standaard een tomcat service/process te draaien?
Draait die dan nog wel?

• Bertus
  • Niet online
possamai schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:02:
Tomcat is iets met java toch? Ik haat java............ dus ik kan je er niet mee helpen denk ik.
maar het probleem is duidelijk, apache is z'n tomcat kwijt.
Spit je configuratie eens door, ik neem aan dat er ergens wel iets van tomcat in te vinden is..
Het kan ook gewoon aan tomcat liggen. Hoort er standaard een tomcat service/process te draaien?
Draait die dan nog wel?
Die hoort (neem ik aan) wel te draaien, gezien de errors.

Ik vond ook dat we Imanager opnieuw konden installen, dus dat probeer ik ook effer

Edit:

http://support.novell.com...earchtid.cgi?10098757.htm

dat vond ik, ik kon wel in de remote manager komen, en daar zag ik dat 1 cpu constant 100% load heeft, en als ik vervolgens op het icoontje van Imanager klik (1 na laatste in de bovenste rij icoontjes ) dan stopt hij gewoon...

[ Voor 21% gewijzigd door Bertus op 25-04-2006 12:25 ]

Heeft ook een computer!

Verwijderd

1. java -show op de console geeft alle draaiende java processen (o.a. tomcat). Netware 6.5 gebruikt 2 instanties van Tomcat voor NRM en iManager.

2. Op het logger scherm (scherm 2) zie je de output van Tomcat, probeer TC4STOP.NCF en dan TOMCAT4.NCF

3. In SYS:APACHE2/HTTPD.CONF staat iets van

LoadModule jk_module modules/mod_jk.nlm
<IfModule mod_jk.c>
JkWorkersFile "sys:/adminsrv/conf/mod_jk/workers.properties"
JkLogFile "logs/mod_jk.log"
JkLogLevel info
# debug,info,error,emerg
</IfModule>

mod_jk wordt gebruikt door apache om tegen tomcat aan te praten. Hier vind je de lokaties van de properties file (configuratie mod_jk) en de log file van mod_jk.

4. met tcpcon kan je zien op welke poorten netware open heeft staan.

• Bertus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:10:
1. java -show op de console geeft alle draaiende java processen (o.a. tomcat). Netware 6.5 gebruikt 2 instanties van Tomcat voor NRM en iManager.
com.sssw.jms.server.JMSServer.....................484
JVM Invocation by silverserver.nlm (eXtend appserver) 410
2. Op het logger scherm (scherm 2) zie je de output van Tomcat, probeer TC4STOP.NCF en dan TOMCAT4.NCF
TC4STOP.NCF geeft:
Loading Perl.nlm
bij logger:
laatste bericht is: java: Class org.apache.catalina.startup.Bootstrap exited with status 1

TOMCAT4.NCF geeft:

CATALINA_OPTS = -vm160m -Xmx256m -Djavax.net.ssl.trustStore=sys:/adminsrv/conf/-keystore -Dsun.io.UseCanonCaches=false
3. In SYS:APACHE2/HTTPD.CONF staat iets van

<IfModule mod_jk.c>
JkLogLevel info
# debug,info,error,emerg
</IfModule>
# The following line instructs Apache to load the jk module
<IfModule mod_jk.c>
JkLogLevel error
</IfModule>
mod_jk wordt gebruikt door apache om tegen tomcat aan te praten. Hier vind je de lokaties van de properties file (configuratie mod_jk) en de log file van mod_jk.
ik neem aan dat dat workers.properties / mod_jk.nlm is?
4. met tcpcon kan je zien op welke poorten netware open heeft staan.

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Bertus schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:43:
[...]

com.sssw.jms.server.JMSServer.....................484
JVM Invocation by silverserver.nlm (eXtend appserver) 410
Tomcat draait dus niet
TC4STOP.NCF geeft:
Loading Perl.nlm
bij logger:

laatste bericht is: java: Class org.apache.catalina.startup.Bootstrap exited with status 1
Niet goed, foutmelding staat daarboven als het goed is.
TOMCAT4.NCF geeft:

CATALINA_OPTS = -vm160m -Xmx256m -Djavax.net.ssl.trustStore=sys:/adminsrv/conf/-keystore -Dsun.io.UseCanonCaches=false
Is dit het logger screen ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 14:30 ]

• Bertus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:25:

Niet goed, foutmelding staat daarboven als het goed is.

[...]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Using CATALINA_HOME:   sys:/tomcat/4                                            
Using CATALINA_TMPDIR: sys:/tomcat/4/temp                                       
Using JAVA_HOME:       SYS:\java                                                
Doing a stop 
Catalina.stop: java.net.ConnectException: Connection refused                    
java.net.ConnectException: Connection refused                                   
        at java.net.PlainSocketImpl.socketConnect(Native Method)                
        at java.net.PlainSocketImpl.doConnect(PlainSocketImpl.java:310)         
        at java.net.PlainSocketImpl.connectToAddress(PlainSocketImpl.java:176)  
        at java.net.PlainSocketImpl.connect(PlainSocketImpl.java:163)           
        at java.net.Socket.connect(Socket.java:452)                             
        at java.net.Socket.connect(Socket.java:402)                             
        at java.net.Socket. init (Socket.java:309)                              
        at java.net.Socket. init (Socket.java:124)                              
        at org.apache.catalina.startup.Catalina.stop(Catalina.java:532)         
        at org.apache.catalina.startup.Catalina.execute(Catalina.java:352)      
        at org.apache.catalina.startup.Catalina.process(Catalina.java:129)      
        at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)          
        at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.
java:39)                                                                        
        at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAcces
sorImpl.java:25)                                                                
        at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:324)                     
        at org.apache.catalina.startup.Bootstrap.main(Bootstrap.java:156)       
java: Class org.apache.catalina.startup.Bootstrap exited with status 1

Das de complete "error"
Is dit het logger screen ?
Ja.

Heeft ook een computer!

• Bertus
  • Niet online
Inmiddels geprobeert Apache; tomcat en imanager overnieuw te installeren, had geen nut :/

Heeft ook een computer!

• xzenor

xzenor

dan zit het waarschijnlijk in de configuratie tussen de twee he...
Wel vreemd dat het van de ene op de andere dag is gebeurd, er moet toch iets aangepast zijn lijk me

• Bertus
  • Niet online
possamai schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:13:
dan zit het waarschijnlijk in de configuratie tussen de twee he...
Wel vreemd dat het van de ene op de andere dag is gebeurd, er moet toch iets aangepast zijn lijk me
Nou we hebben een tijd lang (~2 weken ) geen gebruik gemaakt van IManager, dus we weten niet waar het aan ligt.

Bij de testserver die we deze week in hebben laten installeren werkt het overigens ook niet...

We hebben wel documentatie gevonden over dit probleem dus daar zijn we effe mee bezig :)

Heeft ook een computer!

• xzenor

xzenor

Laat nog even weten hoe het opgelost is dan he :)
is handig voor als een ander tegen het probleem aanloopt..

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-01 16:13
possamai schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:25:
Laat nog even weten hoe het opgelost is dan he :)
is handig voor als een ander tegen het probleem aanloopt..
En laten wij dat nou op dit moment hebben....... echt exact ddezelfde melding....
Pagina: 1