Toon posts:

Software om eenvoudig naar PDF af te drukken

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het geval. Voorheen maakte ik gebruik van een HP OfficeJet 6110, waarmee ik met grote regelmaat scande naar PDF. Dat ging kinderlijk eenvoudig met behulp van de standaardsoftware van HP. Twee keer klikken en vervolgens werden alle pagina's in de document feeder ingescand. Daarna kreeg je de vraag naar welke printer je wilde afdrukken en hier koos ik voor Adobe PDF. Simpel dus.

Twee dagen geleden is deze OfficeJet vervangen door een HP LaserJet 3055 (all in one met faxfunctionaliteit, dit omdat de officejet te traag werd). Na een aantal uren te hebben gestoeid met de software, lijkt het me niet mogelijk om iets gelijkwaardigs te kunnen doen. Een telefoontje naar HP bevestigde dit (alhoewel ik de deskundigheid in twijfel trek). Het is weliswaar mogelijk om in het Adobe PDF Professional programma te scannen en vervolgens op te slaan, maar dit is ten eerste niet simpel (ik ben nml niet de enige die hier veel gebruik van maakt), ten tweede kun je minder instellen (dpi, kleur/zwart-wit) en ten derde is het resultaat niet bevredigend (een A4 met weinig tekst wordt bijgesneden).

Mijn vraag is dus: bestaat er software waarmee ik een aantal pagina's kan inscannen om vervolgens te printen met de Adobe PDF printer?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:32:
Het volgende is het geval. Voorheen maakte ik gebruik van een HP OfficeJet 6110, waarmee ik met grote regelmaat scande naar PDF. Dat ging kinderlijk eenvoudig met behulp van de standaardsoftware van HP. Twee keer klikken en vervolgens werden alle pagina's in de document feeder ingescand. Daarna kreeg je de vraag naar welke printer je wilde afdrukken en hier koos ik voor Adobe PDF. Simpel dus.

Twee dagen geleden is deze OfficeJet vervangen door een HP LaserJet 3055 (all in one met faxfunctionaliteit, dit omdat de officejet te traag werd). Na een aantal uren te hebben gestoeid met de software, lijkt het me niet mogelijk om iets gelijkwaardigs te kunnen doen. Een telefoontje naar HP bevestigde dit (alhoewel ik de deskundigheid in twijfel trek). Het is weliswaar mogelijk om in het Adobe PDF Professional programma te scannen en vervolgens op te slaan, maar dit is ten eerste niet simpel (ik ben nml niet de enige die hier veel gebruik van maakt), ten tweede kun je minder instellen (dpi, kleur/zwart-wit) en ten derde is het resultaat niet bevredigend (een A4 met weinig tekst wordt bijgesneden).

Mijn vraag is dus: bestaat er software waarmee ik een aantal pagina's kan inscannen om vervolgens te printen met de Adobe PDF printer?
Ik wilde laatst ook pdf maken en met het zoeken naar
"Freeware PDF printer" kwam ik ene heel eind. :)

CutePDF zorgt er gewoon voor dat er een extra printer op je pc komt.
Dan kan je vanuit je scanprogramma direct printen lijkt mij :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-07 17:51

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

PDF creator vind ik prettiger werken dan Cute PDF, plus dat het meer opties heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door antonboonstra op 25-04-2006 10:41 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 16:00
http://www.pdf-convert.com/ is misschien wat?
gebruik het zelf ook (sporadisch)

Verwijderd

Nou, laat ik dan ook maar een duit in het zakje doen: PrimoPDF is mijn keuze. De meeste van de hierboven genoemde programma's ken ik niet, maar PrimoPDF voldoet ruim aan mijn verwachtingen. :)

//edit

(Zie hieronder.)

Ah, op die fiets... :)

Dus je kunt die LaserJet niet vertellen dat-ie eerst een x-aantal pagina's moet inscannen, om deze vervolgens uit te printen (waarbij je kiest voor afdrukken naar een PDF-document in plaats van naar papier)? Die functie mag op zo een (naar ik aanneem relatief nieuw) apparaat toch niet ontbreken? Zelfs mijn Canon 8000F-scanner kan dat, en dat doet-ie in combinatie met een HP Deskjet 720C. Hij vraagt na iedere pagina of er nog meer documenten gescand moeten worden, en daarna verstuurt hij de opdracht pas naar de printer.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 10:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is niet zozeer dat ik geen PDF-software heb (Adobe Acrobat 7 Pro), maar dat de scanner de functionaliteit mist om meerdere pagina's naar de software (of printer zo je wilt) te sturen.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:49:
Het probleem is niet zozeer dat ik geen PDF-software heb (Adobe Acrobat 7 Pro), maar dat de scanner de functionaliteit mist om meerdere pagina's naar de software (of printer zo je wilt) te sturen.
Ah, dus je wilt andere scansoftware. Zodat je niet alle pagina's tussendoor in een docje hoeft te proppen? :)

Is het in Acrobat Pro niet mogelijk om een pagina in te laden via de scanner?
Heb het nooit gebruikt, kost centjes ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Gonadan op 25-04-2006 10:51 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, dat is in Adobe Acrobat mogelijk, maar als hij 4 pagina's inscant (met de twain-software van HP), zie ik alleen de eerste pagina daarvan terug in Adobe Acrobat.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:25:
Jawel, dat is in Adobe Acrobat mogelijk, maar als hij 4 pagina's inscant (met de twain-software van HP), zie ik alleen de eerste pagina daarvan terug in Adobe Acrobat.
Heb jij een scanner waar 4 pagina's op kunnen dan? :P :9
Ik begrijp het probleem niet zo goed. Je kunt dan toch met Adobe één voor één de pagina's scannen en dat hij ze dan toevoegt aan het document?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
De HP LaserJet 3055 heeft een invoerlade (document feeder) voor max. 50 vellen, vandaar.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:30:
De HP LaserJet 3055 heeft een invoerlade (document feeder) voor max. 50 vellen, vandaar.
Aha, da's lekker :9

Kan Word het ook niet?
Dan kan je misschien die als tussenstap gebruiken :)
Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat de printer een hele meuk kan scannen maar dat je pc alleen het eerste blaadje kan opslaan :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Nope. Word (evenals CorelDraw) gooit alle pagina's over elkaar heen. Ik ben nu op internet op zoek naar een twain copy utility, maar dat valt nog niet mee als je meerdere pagina's tegelijk wilt laten afdrukken naar de PDF-printer. Iemand een suggestie?

• Gonadan

Gonadan

http://www.twaintools.de

Dit was de eerste hit toen ik met google op 'twain tools' zocht.
Is dit wat? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 12:50
Misschien is Finereader Pro een optie? Dit is een OCR programma, je scant documenten in en Finereader zal mbv tekstherkenning het ingescande bestand omzetten in een bewerkbaar bestand dat je kan opslaan als Word/Excel/Powerpoint/PDF/plaatje (jpg/tiff etc).
Het werkt met elke scanner, heeft ondersteuning voor meerdere pagina's (je kan achter elkaar pagina's inscannen en de OCR daarna erop loslaten, volgens mij is het ook mogelijk om deze stap over te slaan en direct op te slaan als PDF of JPG/TIFF. Maar wil je dat wel?)

Toch ben ik benieuwd hoe je OfficeJet het deed, als je het gescande bestand (meestal een TIFF of JPG bestand) direct als PDF zou opslaan krijg je nogal grote bestanden (het is 1 grote foto). Als je OCR erop loslaat dan wordt gewoon de tekst simpel opgeslagen in het PDF document, zoals je zou willen lijkt me.

en voor het omzetten van bestanden op de pc naar PDF heb ik ook goede ervaringen met PrimoPDF, lekker duidelijk, kwaliteit makkelijk instelbaar, auteur en alles kan je opgeven plus je kan het document beveiligen tegen bewerken. icm T-maker slaat het zelfs de (web)links op en kun je de inhoudsopgave van Word werkend krijgen in je PDF bestand..
maar zoiets bedoelt TS dus niet denk ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Jazco2nd op 25-04-2006 12:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het scannen naar PDF-bestanden is puur en alleen voor mailing en archivering. Er hoeft dus geen bewerking van de bestanden mogelijk te zijn, enkel duidelijk uitprinten.

De OfficeJet had een standaard-mogelijkheid voor het inscannen van pagina's vanuit de document feeder. Hij scande ze allemaal in en vervolgens kon je kiezen met welke printer je de pagina's wil uitprinten. Daar koos je voor Adobe PDF, gaf een naam op en voilà!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de testversie van Abby FineReader Pro geinstalleerd, maar ook dan is het nog bijzonder omslachtig om eenvoudig een PDF-bestand van een aantal pagina's te maken.

• brehloi
  • Laatst online: 12-04 14:07
Als je bij google zoekt op "scan print" zijn de eerste 5 resultaten volgens mij geschikt. B)
-SimpleCopier Scan-to-Print Utility
-Introduction to scan-to-print
-PCFreunde.de > Scan & Print Download
-Plug-In: scan-for-print
etc.

[ Voor 67% gewijzigd door brehloi op 28-04-2006 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met hulp van de geweldige hulp van HP Support (nogmaals gebeld en nu iemand aan de lijn gekregen die wél verstand van zaken had) is het gelukt en wel zo:

Ga naar het hulpprogramma 'Scannen' van HP
Klik op 'Setup'
Kies voor 'Een nieuwe bestemming maken met instellingen die ik opgeef'
Kies voor 'Opslaan op de computer' (hier ging het bij mij dus mis, omdat ik hier koos voor 'Open deze in een andere softwaretoepassing', nml Adobe PDF)
Hier kun je later direct naar PDF scannen met alle mogelijkheden voor DPI, kleur, etc.
Pagina: 1