Toon posts:

PDF openen vanuit autorun html

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
Ik heb een autorun.exe file gemaakt die een html pagina opent, die op zijn beurt weer doorlinkt naar een pdf bestand. De html pagina opent perfect, maar de pdf doet niets.

Als ik lokaal op de pdf-link klik of vanaf 't netwerk, dan opent IE de pdf gewoon. Brand ik 'm op cd, dan werkt de link plotseling niet meer: Wanneer ik erop klik, gebeurt er niets.
De lokatie naar het pdf bestand is goed, want als ik 'rechtermuisknop-copy location' doe, en vervolgens invul in de lokatiebalk, dan gaat 't WEL goed.

Waar het waarschijnlijk mee te maken heeft is dat de security zone (rechts onder in het scherm) om e.o.a. reden op 'internet' springt ipv 'local intranet'. Vreemd, want een cd lijkt me eerder local intranet dan internet. Maar goed, vervelend is het wel.

Iemand suggesties / workaround?

En ja.. ik heb de search gebruikt, maar ik kon niets vinden wat er op leek (wat me opviel, want 't lijkt me niet echt een speciaal probleem)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
heb je niet een pop-up blocker aanstaan??

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai alleen de standaard IE popup blocker. Openen in hetzelfde window heeft overigens geen effect.

Aangezien het een autorun is die op iedere pc moet draaien, kan ik niet vragen of iemand lokale aanpassingen wil doen in z'n beveiligingsinstellingen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

Ik heb hier een bestandje staan: http://andrescholten.nl/got/opener.exe
Daarmee kun je in je autorun.inf dit doen: opener.exe bla.pdf

Het programmaatje zoekt de native applicatie er dan direct bij.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
André schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:18:
Ik heb hier een bestandje staan: http://andrescholten.nl/got/opener.exe
Daarmee kun je in je autorun.inf dit doen: opener.exe bla.pdf

Het programmaatje zoekt de native applicatie er dan direct bij.
altijd handig om te hebben :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Het woord 'autorun' is wat verwarrend. De pdf hoeft niet geopend worden vanuit de autorun.inf, maar vanuit een html bestand dat gestart wordt vanaf cd.

Ik heb geprobeerd om het html bestandje te openen vanaf cd en dan heb ik hetzelfde effect: De link werkt niet. Overigens ook niet bij .txt bestanden.

Verwijderd

Topicstarter
Okee.. 'gefixt'.

De oplossing vond ik hier (zie 'Ding'):
[rml][ IE/XP-SP2] Hoe lokale pagina als trusted instellen? *[/rml]

Door er een .hta file van te maken, openen de interne links plotseling wel.

Tsja.. Echt briljant is 't niet, maar het werkt met minimale inspanning :)
Pagina: 1