Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen vraag tot comprimeren outlook express berichten

Pagina: 1
Acties:
  • 7.427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hallo!

Ik gebruik Outlook Express 6... op XP met SP2.
Eerder vroeg Outlook bij afsluiten of ik wilde comprimeren in een klein schermpje. Klikte ik dan Cancel dan duurde het weer een paar weken voor ie terugkwam. Maar nu krijg ik als ik outlook afsluit: Outlook Express kan berichten comprimeren ..... Cancel of Ok. Ik Cancel maar nu komt die vraag steeds terug.
Hoe zet ik dit uit?? Ik wil namelijk niet, nooit! comprimeren ( daar ben ik eerder al een hele zooi berichten en mappen mee kwijtgeraakt ) en outlook werkt verder nog steeds ok al heb ik meer dan 1,4 gig. aan mailtjes.

Ik heb al onder Extra - Opties- Onderhoud gekeken maar nada... geen optie om het voorgoed uit te schakelen. Iemand een idee?

Thanks!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je de F1 gebruikt en zoekt op 'comprimeren' wordt je in feite doorverwezen naar 'archiveren'. Dit is uit te schakelen volgens de F1:

Klik op Opties in het menu Extra en klik vervolgens op het tabblad Overige.

Klik op AutoArchiveren.

Schakel het selectievakje Elke uit.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:31
Grappig, ik ging net naar die forum om precies dezelfde vraag te stellen. Om dezelfde reden, dat mijn ouders toen ook heel veel e-mail zijn kwijtgeraakt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Raar maar waar maar onder Extra - opties heb ik geen tabblad overige.... :(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat kopt wel omdat dat een functie is van Outlook en niet van OE :P

Bedoel je dat plaatjes-comprimeren gebeuren? Of idd die onderhoud. (Of stel ik nu een domme vraag, als niet-OE gebruiker? :+ )

CSA --> OFF trouwens.

[ Voor 24% gewijzigd door F_J_K op 25-04-2006 10:43 . Reden: SA? Dat heet tegenwoordig CSA :+ ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Outlook express indeed. en het gaat om comprimeren van berichten... dat heeft helemaal niets te maken met het versturen van plaatjes als je verzend.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
The Realone schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:48:
Grappig, ik ging net naar die forum om precies dezelfde vraag te stellen. Om dezelfde reden, dat mijn ouders toen ook heel veel e-mail zijn kwijtgeraakt. ;)
Sowieso is het een Archiveer/comprimeer-functie, en geen verwijderfunctie, dus jouw probleem heeft hier vast niks mee te maken ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Tja... op zich heeft ie wel een punt omdat de keren dat ik per ongelijk WEL op Ok klikte en het ging comprimeren mijn outlook express inhoud werkelijk een zooi werd. Lege mappen, en een hele rits e-mail weg en dat voorzover ik heb kunnen nagaan Add Random.

Ik heb al gekeken in de Registry maar vind het niet waar ik mogelijk die hoogst vervelende melding, die ik trouwens alleen krijg als ik afsluit vanuit mijn Hoofdidentiteit - inderdaad de meest volle identiteit met 5 jaar e-mail erin ;-) - eruit kan krijgen want opties in Outlook Express zelf heb ik niet daarvoor.

Tijd om over te gaan op Thunderbird wellicht hihihi.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:01:

Tijd om over te gaan op Thunderbird wellicht hihihi.
vermeld dan ook gelijk ff dat de import functie van thunderbird superbagger is hihihi.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:31
sanfranjake schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:17:
[...]

Sowieso is het een Archiveer/comprimeer-functie, en geen verwijderfunctie, dus jouw probleem heeft hier vast niks mee te maken ;)
Nee maar vreemd genoeg was alle mail van mijn ouders ineens verdwenen toen ze eens een keer op Ja klikte. Ik heb de hele PC afgezocht, inclusief een archief maar die bestond niet. Mooi bagger dus...

Verwijderd

Topicstarter
ja het is far from perfect dat importeren. Punt is wel: Outlook Express is nooit geschreven voor 1-5 gigabyte aan mail. Die "mail weg" problemen na comprimeren had ik dus ook.

MAAR nog altijd geen antwoord op mijn vraag :( jammer maar ja.

Dan maar een tip: Inachis Outlook Express, Wab en Favorites backup utility.
http://www.inachis.com/

• iglesiasdelsol
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-10 11:25
Toch blijft dit een gek probleem waar nergens een oplossing voor te vinden lijkt!
Om dit topic nog eens te kicken... ook ik krijg de vraag tot comprimeren van mappen bij afsluiten van OE. Er staan echter slechts 15 mailtjes in, zonder attachments! (Gebruik OE zo min mogelijk...) Totale grootte dus ongeveer 220kb... Nergens een optie om dit uit te schakelen en niets in de registry te vinden...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

HKEY_CURRENT_USER\Identities\{vul hier jouw identity in of kies ze allemaal}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0 en dan de value "Compact Check Count" op 0 zetten.

• iglesiasdelsol
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-10 11:25
Hee, dat ga ik eens proberen. Dank!

Gelukt!

[ Voor 14% gewijzigd door iglesiasdelsol op 22-06-2006 21:12 ]

Verwijderd

Die optie werkt wel, maar voor heel even, ik dacht 30 sessies
Kortom: na 30 sessies O.e openen en sluiten krijg je weer die vraag of je wil comprimeren bij sluiten .
Ik vind dit zeer irritant, als je nl op 'annuleren' klikt blijf je elke volgende keer toch weer de melding bij afsluiten. Alleen door op OK te klikken en dus ongewenst te gaan comprimeren ben je er voor 30 keer van af en dan krijg je hem weer voor je neus. Echt frustrerend!

Ik heb andere topics ook gelezen mbt dit probleem ,
maar nog geen simpel antwoord gezienop de vraag hoe je definitief die popup de nek om draait.
vinkje als 'vraag me niet weer' zoals we dat zo mooi kennen van andere toepassingen..
Betekent dit dat die optie er niet is?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 22:23 ]

Verwijderd

Niemand die het weet?

Verwijderd

Omdat er niet echt een oplossing blijkt te zijn, heb ik het volgende bedacht en werkt prima:

Je krijgt dus de vraag 'wilt u comprimeren' Je komt hier dus niet vanaf voordat je op OK klikt en je hele mailarchief onder het mes gaat. Ook als je op Ok klikt en daarna meteen 'annuleren' duurt het nog een eeuwigheid, omdat ie eerste de hele map afmaakt waar ie mee bezig was/.

Hij begint echter in 'verwijderde items'. hier zet je een beperkt of oud mailpartijtje in, of bv kopieen van andere mails. De rest , belangrijkse mail verplaats je naar een submap.
Als je nu de vraag weer krijgt voor comprimeren klik je ok en meteen annuleren,hij comprimeert dan alleen verwijderde items nog, dit maakt ie af, maar is zo'n 2 seconden.

Helaas krijg je na 100 keer sluiten van O.e. de melding wel weer....

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 08:15:
Omdat er niet echt een oplossing blijkt te zijn, heb ik het volgende bedacht en werkt prima:

Je krijgt dus de vraag 'wilt u comprimeren' Je komt hier dus niet vanaf voordat je op OK klikt en je hele mailarchief onder het mes gaat. Ook als je op Ok klikt en daarna meteen 'annuleren' duurt het nog een eeuwigheid, omdat ie eerste de hele map afmaakt waar ie mee bezig was/.

Hij begint echter in 'verwijderde items'. hier zet je een beperkt of oud mailpartijtje in, of bv kopieen van andere mails. De rest , belangrijkse mail verplaats je naar een submap.
Als je nu de vraag weer krijgt voor comprimeren klik je ok en meteen annuleren,hij comprimeert dan alleen verwijderde items nog, dit maakt ie af, maar is zo'n 2 seconden.

Helaas krijg je na 100 keer sluiten van O.e. de melding wel weer....
ik had ook een probleem met outlook comprimeren.
elke keer na het comprimeren een foutmelding en elke keer kwam dit terug als ik outlook afsloot
dus ik ga zoeken en ik kom hier uit.
vond hier geen oplossing maar kwam wel een het denken.
ik had in outlook express/menu extra/opties.../tabblad Onderhoud:
"Berichten uit de map Verwijderde items verwijderen bij afsluiten" aangevinkt staan.
die heb ik uitgezet en het probleem was weg.
misschien dat iemand er nog wat aan heeft.
groeten.
Pagina: 1